مشخصات فنی جنگنده‌هایی که روسیه در سوریه استفاده می‌کند/از شمشیرباز تا تانک پرنده

مشخصات فنی جنگنده‌هایی که روسیه در سوریه استفاده می‌کند/از شمشیرباز تا تانک پرنده

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه مشخصات فنی جنگنده‌هایی که روسیه در سوریه استفاده می‌کند/از شمشیرباز تا تانک پرنده را ببینید.

از زمانی که گزارش‌ها درباره ارسال نیرو و تجهیزات روسیه به پایگاهی در حوالی بندر لاذقیه سوریه منتشر شد همه نظرشان به عملیات نظامی این کشور علیه داعش جلب شده هست. روس‌ها هم‌چنان در حال ادامه عملیات نظامی خود در سوریه هستند. گزارش‌های کارشناسان نظامی نشان می‌دهد جنگنده‌های راهبردی روسیه در عملیات نظامی سوریه را این موارد تشکیل می‌دهد.

سوخو ۲۴؛شمشیر باز در سوریه
سوخو ۲۴ سر شناس به فنسر یا شمشیرباز یک جنگنده ضربتی مافوق صوت، دو کابینه، بال‌متغیر و دوموتوره ساخت شرکت سوخو هست. این هواپیما که نخستین سیستم ناوبری و حمله دیجیتال شوروی را در خود داشت نخستین پرواز خود را در سال ۱۹۷۰ انجام داده و از سال ۱۹۷۴ وارد ارتش شوروی شد و هم‌اکنون نیز در ارتش‌های روسیه،اوکراین، قزاقستان، الجزایر، سودان، سوریه و ایران در حال خدمت هست. البته نیروی هوایی روسیه در حال جایگزینی تدریجی این هواپیما با جنگنده بمب‌افکن سوخو-۳۴ هست.
تولید جنگنده بمب افکن بال متغیر آمریکایی اف.۱۱۱ در نیمه دهه ۱۹۶۰ تهدیدی جدی برای شوروی بود. به همین دلیل کارخانه سوخو هم مامور ساخت هواپیمایی با قابلیت‌های مشابه شد.


بعضی از اهداف طراحان سوخو در طرح جدیدشان، قابلیت پرواز فراصوتی در ارتفاع پایین، توانایی اجرای عملیات در شب یا روز و در همه گونه شرایط جوی و قابلیت استفاده از باندهای نامناسب و کوتاه بود.
هواپیمای سوخو ۲۴ توانایی از کار انداختن تمامی رادارها و موشک‌های دشمن را دارد و می تواند به عنوان هواپیمای پیشرو، سامانه جنگ الکترونیک را به کار گیرد و هواپیماهای دیگر به دنبال آن برای بمباران اهداف دشمن وارد عمل شوند.
از ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع هواپیما آن هست که در صورت روشن بودن رادار دشمن و به دلیل توانایی حمل موشک‌های لیزری قادر هست هرگونه فرکانس موشکی را شناسایی و با متمرکز شدن روی مراکز راداری و هواپیماهای دشمن، به طور اتوماتیک این مراکز و هواپیماها را به طور صددرصد منهدم کند.

پس از پایان جنگ تحمیلی، با درایت شهید منصور ستاری و سایر کارشناسان نهاجا، هواپیمای بمب افکن تاکتیکی سوخو-۲۴ (ملقب به فنسر یا شمشیرباز) به عنوان یک هواپیمای جنگی با مأموریت تخصصی ضربتی و بمباران خریداری شد.

سوخو ۲۵؛پرواز کلاغ سیاه
سوخو ۲۵ را می توان همتای روسی هواپیمای « آ -۱۰» آمریکا دانست. این جنگنده که در ناتو با اسم Frogfoot یا پا قورباغه شناخته می‌شود یک جت جنگنده تک‌سرنشین دوموتوره هست که در اتحاد جماهیر شوروی، توسط دفتر طراحی سوخو طراحی و تولید شد. ماموریت اصلی این هواپیما پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی هست. این هواپیما در نیروی هوایی و هوانیروز روسیه با اسم مستعار کلاغ سیاه شناخته می‌شود. برای انهدام دقیق اهداف زمینی در تمامی شرایط آب‌وهوایی شبانه‌روز و به طور خاص انهدام خودروهای زرهی دشمن، وسایل ارتباطی، سنگرهای آتش، واحدهای فرماندهی و نظارت، جاده‌ها، خطوط آهن، و هلیکوپترهای نظامی دشمن طراحی شده هست.

سوخو-۲۵ از نظر توانایی‌های جنگی، قدرت ضربتی، مقاومت و اثرگذاری کاملاً قابل مقایسه با همتای آمریکایی خود آ-۱۰ تاندربولت هست. ساختار کلی، تجهیزات الکترونیکی و به ویژه توانایی استفاده از طیف وسیعی از مهمات و امکان فعالیت در خطیرترین شرایط، سوخو-۲۵ را هواپیمایی ایده‌آل برای پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای زمینی ساخته‌هست. این هواپیما به یک توپ اتوماتیک دولول ۳۰ میلی‌متری در زیر بدنه با ۲۵۰ گلوله مسلح شده و هشت پایلون در زیر بال‌های آن قرار دارد که به آن قدرت حمل حدود ۴ تن مهمات هوابه‌زمین از جمله راکت‌های ۵۷ تا ۳۳۰ میلی‌متری را می‌دهد. دو پایلون کوچک بیرونی هم برای موشک‌های هوابه‌هوا در زیر بدنه تعبیه شده‌اند.

سوخو ۳۰
جنگنده بمب افکن سوخو ۳۰ ، در حقیقت نمونه پیشرفته تر جنگنده Su-27 هست که علاوه بر برتری هوایی، توانایی درگیری با اهداف زمینی و همچنین حمل طیف وسیعی از تسلیحات مختلف را داراست.


از ویژگی های این جنگنده میتوان به برد بالا ، مداومت پروازی و مانور پذیری فوق العاده آن اشاره کرد. شرکت سوخو که بزرگترین تشکیلات هواپیماسازی روسیه هست این جنگنده را با هدف برتری هوایی طراحی کرده اما این جنگنده قابلیت حمله به اهداف زمینی را هم دارد. برد عملیات سوخو ۳۰ که نمونه ارتقاء یافته سوخو-۲۷ به حساب می‌آید ۱۵۰۰ کیلومتر هست اما با سوخت‌گیری هوایی می‌تواند به بیشتر از ۲ هزار کیلومتر برسد. سوخو ۳۰ یک جنگنده برتری هوایی دو نفره(یک خلبان،یک افسر اسلحه) هست که از مشتقات سوخو ۲۷ به حساب می‌آید. یکی از تفاوت‌های سوخو ۳۰ با سوخو۲۷ در اضافه شدن یک بالک (کانارد) به هواپیما برای افزایش کارایی و قدرت مانور هست. در یک عملیات شبیه سازی شده کامپیوتری توسط نیروی هوایی آمریکا سوخو ۳۰ ام کا آی توانست اف-۱۵ سی را شکست دهد.

سوخو ۳۴؛تانک پرنده
سوخو-۳۴ (با اسم فول بک در ناتو) جت جنگنده بمب افکن دوسرنشینه و دوموتوره ساخت سوخو در روسیه هست که بر اساس بدنهٔ پروازی جنگنده برتری هوایی سوخو-۲۷ طراحی شده هست. سوخو-۳۴ برای تکمیل و جایگزینی جنگنده ضربتی سوخو-۲۴ در نیروی هوایی روسیه ساخته شده‌هست. سوخو-۳۴ برای رخنهٔ مافوق صوت و ارتفاع بالا به فضای هوایی دشمن طراحی شده و قادر به حمل هشت تن انواع موشک و بمب و شلیک از فاصله ۲۵۰ کیلومتری هست. این جنگنده به یک کابین زرهپوش و پادکارهای پیشرفته مجهز شده و قادر هست ضربات ترکش‌های موشک و برخورد مستقیم سلاح‌های کالیبر پائین را تحمل کند.

شعاع عملیاتی سوخو-۳۴ با استفاده از تانکرهای سوخت اضافی ۱۵۰۰ کیلومتر هست که با سوخت‌گیری هوایی می‌توان آن را ارتقا داد. وزن برخاست این هواپیما ۴۵.۱ تن هست و از یک سیستم هدف‌گیری دیجیتال بهره می‌برد که دقت شلیک آن را در هرنوع شرایط جوی به چند متر محدود کرده‌هست. حداکثر سرعت سوخو-۳۴ حدود ۱.۸ ماخ هست و نیروی محرکه خود را از دو موتور توربوفن سالیوت AL-31FM1 می‌گیرد.
این موتورها برای هزار ساعت پرواز قبل از انجام تعمیر طراحی شده‌اند. میخائیل سیمونوف طراح اصلی سوخو-۳۴ معتقد هست که این جنگنده تنومند، مانورپذیر و زرهپوش به یک تانک پرنده شباهت دارد. کابین جادار و زرهپوش خلبان با یک قفس فولادی به ضخامت ۱۷ میلی‌متر در مقابل ترکش‌ها و گلوله‌ها محافظت می‌شود. بدنه سوخو-۳۴ به گونه‌ای طراحی شده تا سطح مقطع راداری کوچکی داشته باشد و به گفته سیمونوف آشکارگی راداری آن در حد یک موشک کروز مافوق صوت هست.

 ۵۴۵۴

نوشته شده توسط : kotoleha در موضوع : تکنولوژی

با فالو کردن ما در پیچ اینستاگرام و دیگر شبکه های مجازی، از جوایز و قرعه کشی های ما که فقط از طریق شبکه های اجتماعی اعلام میشود مطلع شوید.

http://www.khabaronline.ir/detail/470000

The post مشخصات فنی جنگنده‌هایی که روسیه در سوریه استفاده می‌کند/از شمشیرباز تا تانک پرنده appeared first on کوتوله ها|عکس،بازیگران،مدل مانتو جدید، فال روزانه ، فال حافظ.

مشخصات فنی جنگنده‌هایی که روسیه در سوریه استفاده می‌کند/از شمشیرباز تا تانک پرنده

لطفا نظر خود را درباره مشخصات فنی جنگنده‌هایی که روسیه در سوریه استفاده می‌کند/از شمشیرباز تا تانک پرنده با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا