مشتاقان پیوستن به داعش دو برابر شده اند!

مشتاقان پیوستن به داعش دو برابر شده اند!

تاکنون حدود ۳۰ هزار نفر از ۱۰۰ کشور جهان وارد عراق و سوریه شده‌اند که اکثر آنها به “داعش” پیوسته‌اند.

به گزارش «شیعه نیوز»، موج پیوستن به گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، تاکنون نزدیک به ۳۰هزار نفر به گروه‌های جهادگرا در سوریه و عراق پیوسته‌اند.

نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و دستگاه قضایی این کشور که هویت آنها فاش نشده، گزارش می‌دهد که در میان این جهادگرایان، شمار زیادی از اتباع کشورهای غربی دیده می‌شود.

مقام‌های نهادهای اطلاعاتی و قضایی آمریکا می‌‌گویند، بیش از ۲۵۰ نفر از این جهادگرایان از ایالات متحده آمریکا هستند، یعنی حدود ۱۰۰ جهادگرا در سال.

 از سال ۲۰۱۱ بدین سو حدود ۳۰ هزار نفر از ۱۰۰ کشور جهان راهی عراق و سوریه شده‌اند. همین مقام‌های آمریکایی یک سال پیش گفته بودند، حدود ۱۵ هزار نفر از ۸۰ کشور جهان به این قسمت رفته‌اند که اکثر آنها به “داعش” پیوسته‌اند.

در هفته‌‌های گذشته این ادعا مطرح شده بود که ارتش ایالات متحده به عمد خطر “داعش” را کم‌اهمیت‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد تا ثابت کند که مسابقه آمریکا علیه جهادگرایان با موفقیت توأم بوده هست. ولی گزارشی که قرار هست روز سه‌شنبه (۲۹ سپتامبر/ ۷ مهر) به کنگره آمریکا ارائه شود، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

بر اساس این گزارش، روند سربازگیری “داعش” از خارج از مرزهای عراق و سوریه، حتی یک سال پس از حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، بی‌وقفه ادامه دارد.

وضعیت بحرانی حاکم بر سوریه یکی از موضوع‌های اساسی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هفته آینده خواهد بود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، قرار هست روز سه‌شنبه (۲۹ سپتامبر) در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل، جلسه‌ای بین‌المللی از سران دولت‌ها را با موضوع مسابقه علیه “داعش” و گروه‌های افراطی سرپرستی کند.

انتهای پیام/۶۵۴

مشتاقان پیوستن به داعش دو برابر شده اند!

منبع : شیعه نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] شمارش معکوس برای ارایه گزارش نهایی برجام در صحن علنی مجلس مشارکت روسیه و …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] سیستان در بخش اب و کشاورزی مشکلات زیادی دارد انتقاد تند سرمربی ولفسبورگ از باس دوست

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا