مزایای افزودن کرفس به رژیم غذایی

سلامت

مزایای افزودن کرفس به رژیم غذایی

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه مزایای افزودن کرفس به رژیم غذایی را ببینید.

کرفس بخشی از خانواده چتریان شامل هویج، زردک، جعفری و کرفس کوهی است. ساقه های ترد کرفس آن را به یک میان وعده کم کالری شاخص تبدیل کرده که فواید بیشماری را برای بدن فراهم می کند. فیبر موجود در کرفس به سیستم هضم و قلب و عروق کمک می کند، همچنین کرفس حاوی آنتی اکسیدان است که در جلوگیری از بیماری نقش دارد. به گزارش هلث لاین، در اینجا چند دلیل توضیح داده شده که چرا باید کرفس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید..

کرفس منبع خوبی از آنتی اکسیدان های مهم است

آنتی اکسیدان ها از سلول ها، رگ های خونی و اندام ها در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کنند. کرفس حاوی ویتامین C، بتا کاروتن و فلاونوئیدها است، اما حداقل ۱۲ نوع ماده مغذی آنتی اکسیدانی اضافی در یک ساقه از کرفس وجود دارد، همچنین منبع فوق العاده ای از عناصر غذایی گیاهی است که نشان داده شده است از التهاب دستگاه گوارش، سلول ها، رگ های خونی و اندام ها می کاهد.

کرفس باعث کاهش التهاب می شود

التهاب مزمن با بسیاری از بیماری ها از جمله آرتروز و پوکی استخوان در ارتباط است. کرفس و برگ های آن تقریبا ۲۵ ترکیب ضدالتهابی دارند که از التهاب در بدن محافظت می کنند.

بیشتر بخوانید:رژیم خام گیاهخواری چیست؟ / فواید و خطرات آن کدام است؟

کرفس از هضم غذا پشتیبانی می کند

در حالی که مواد مغذی آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی کرفس از کل دستگاه گوارش محافظت می کند، علاوه بر آن مزایای خاصی برای معده دارد. تحقیقات نشان می دهد پلی ساکاریدهای مبتنی بر پکتین در کرفس از جمله ترکیبی سرشناس به آپیمان باعث کاهش موارد زخم معده، بهبود غشای معده و تعدیل ترشحات معده در مطالعات حیوانی شده است سپس مقدار زیادی آب کرفس تقریبا ۹۵ درصد به علاوه مقادیر زیادی فیبر محلول و نامحلول وجود دارد. همه اینها از دستگاه گوارش سالم پشتیبانی می کنند و عملکرد آن را منظم نگه می دارند. یک فنجان حاوی ساقه کرفس دارای ۵ گرم فیبر غذایی است. کرفس سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی با شاخص گلیسمی پایین است. هنگام میل کردن کرفس از ویتامین هایA ، K و C به علاوه مواد معدنی مانند پتاسیم و فولات لذت خواهید برد، همچنین سدیم کمی دارد. بعلاوه، از نظر شاخص گلیسمی پایین است به این معنی که یک اثر آهسته و ثابت بر قند خون دارد.

کرفس دارای اثر قلیایی است

کرفس با داشتن مواد معدنی مانند منیزیم، آهن و سدیم تاثیر خنثی کننده ای روی غذاهای اسیدی دارد نیازی به ذکر این واقعیت نیست که این مواد معدنی برای عملکردهای ضروری بدن لازم هستند.

مزایای دیگر کرفس

برخی از محققان پیشنهاد کرده اند عصاره های کرفس نیز به جلوگیری از موارد زیر کمک می کنند:
بیماری کبد و زردی
انسداد مجاری ادراری
نقرس
اختلالات روماتیسمی
علاوه بر این، مردم از دانه کرفس برای درمان موارد زیر استفاده می کنند:
برونشیت
آسم
پسوریازیس و سایر اختلالات پوستی
استفراغ
تب

ارزش غذایی کرفس

کرفس به طور عمده از آب تشکیل شده است، اما فیبر غذایی را نیز فراهم می کند. یک ساقه کرفس ۴ اینچی با وزن تقریبی ۴ گرم حدود ۰٫۱ گرم فیبر را تامین می کند.
فراتر از آپی ژنین و لوتئولین کرفس حاوی ترکیبات گیاهی دیگری است که دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی هستند.
این موارد شامل:
سلینن
لیمونن
کامپرول
اسید پی کوماریک
انواع مختلف آنتی اکسیدان به جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از مولکول های ناپایدار سرشناس به رادیکال های آزاد کمک می کند. بدن این مواد را به عنوان یک محصول جانبی از فرآیندهای طبیعی تولید می کند، اما اگر بیش از حد جمع شود مضر است. آنتی اکسیدان ها ضمن کمک به خنثی سازی رادیکال های آزاد از آسیب رساندن آنها به بیماری جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید:برنامه استفاده از چای سبز برای کم کردن وزن

نکاتی برای خرید و نگهداری کرفس

ساقه های محکم. کرفسی را با ساقه های محکم و قائم انتخاب کنید.
برگ های ترد. برگ های کرفس باید ترد و تازه باشند، از خرید کرفس با تکه های زرد یا قهوه ای خودداری کنید.
کرفس هنگام میل کردن خرد کنید. کرفس را درست قبل از پخت یا سرو برای حفظ مواد مغذی خرد کنید. حتی کرفس که فقط چند ساعت خرد و ذخیره شده باشد مواد مغذی خود را از دست می دهد.
کرفس را بخارپز کنید. کرفس بخارپز عطر، طعم و تقریبا تمام مواد مغذی آن را حفظ خواهد کرد.
۵ تا ۷ روز بخورید. ظرف ۵ تا ۷ روز کرفس تازه بخورید تا از حداکثر فواید غذایی آن بهره مند شوید.
برگ های کرفس را بخورید. برگ های کرفس را دور نیندازید در این قسمت كرفس بیشترین مقدار كلسیم، پتاسیم و ویتامین C وجود دارد، اما چون ذخیره خوبی ندارند ظرف یك یا ۲ روز پس از خرید برگ كرفس را مصرف كنید.
علاوه بر فواید زیادی که برای سلامتی دارد کرفس به عنوان یک سبزیجات همه کاره شناخته می شود. می توانید کرفس را به صورت خام یا پخته بخورید حتی به اسموتی، سوپ و آب میوه نیز اضافه کنید. کرفس را می توان به صورت بخارپز یا پخته نیز مصرف کرد.
مترجم: الهه زارعی

مزایای افزودن کرفس به رژیم غذایی

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره مزایای افزودن کرفس به رژیم غذایی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

سلامت
عوارض مصرف قرص هیرویت + ۲ توصیه مهم

عوارض مصرف قرص هیرویت + ۲ توصیه مهم سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه عوارض مصرف قرص هیرویت + ۲ توصیه مهم را ببینید. اگر ریزش مو را تجربه کرده باشید با مرور کردن صفحات مجازی بلاگرهای پزشکی و سایت داروخانه های معتبر در می یابید که خرید …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا