لزوم تسریع در تصویب لایحه منع خشونت علیه بانوان / ازدواج دختران زیر ۱۳ سال ظلمی است که به کودکان می‌شود

مطالب جدید



پورتال یک: معاون رئیس جمهور درباره برنامه های نیمه کار دولت قبلی و لایحه خشونت علیه بانوان، بیان کرد: لایحه خشونت علیه بانوان که به مجلس رفت و باید از قوه قضائیه تشکر کنیم که سریع این لایحه را تصویب کرد اما در دولت قبلی کمی معطلی داشت از مجلس می خواهیم زودتر تصویب برساند و ان شاءالله فراکسیون بانوان پیگیر این موضوع باشند.

به گزارش پورتال یک به نقل از برنا؛ انسیه خزعلی، معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در اولین نشست سرگرمی خود که صبح امروز ( ۲۹ شهریور ماه) برگزار شد، گفت: نقش خبرنگاران برای نشان دادن حقایق بسیار مهم است چرا که جامعه را به سمت عدالت هدایت می کند و تبعیض ها و شائبه‌هایی که در جامعه وجود دارد رفع می شود.

او افزود: شائبه زیادی در حوزه بانوان وجود دارد و سعی می کنند به چالش های بانوان در ایران به صورت دیگری بپردازند. به همین دلیل نقش خبرنگاران حائز اهمیت است.

خزعلی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا مبنی بر برنامه معاونت بانوان به اجرای قانون تسهیل ازدواج، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم در جامعه ما بسیار ازدواج است که باید به دنبال آن باشیم تا تسهیلاتی برای آن فراهم شود و راهکارهایی برای ارتقای وضعیت ازدواج ایجاد کنیم‌.

خزعلی ادامه داد: آنچه که تصویب شده و قانون هایی برای ازدواج داریم، کم نیست اما در اجرا پیگیری و نظارت آن سستی هایی وجود دارد امیدواریم هماهنگی هایی با ریاست جمهور انجام شود تا بتوانیم این قانون را اجرا کنیم. معاونت بانوان قدرت اجرایی ندارد و بیشتر جایگاه نظارت دارد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: داشتن بودجه، ویژگی های هر استان و..‌. حائز اهمیت است و براساس شرایط هر استان تصمیم گیری کنیم.

خزعلی گفت: امیدواریم که بتوانیم کار را انجام دهیم و بعد از آن گزارش دهیم موضوعی که رئیس جمهور هم تاکید زیادی بر این موضوع دارند.

لزوم تقویت شرایط دورکاری برای بانوان

او درباره مهم ترین و اصلی ترین برنامه های خود، گفت: مسئله ترمیم، ارتقا و تعالی بانوان مدنظر ماست. آموزش یکی از مسائلی است که باید در اولویت قرار گیرد، رفع محرومیت های اقتصادی و محدودیت هایی که وجود دارد و ایجاد کارآفرینی، در دستور کار ماست که آموزش و مهارت یابی کمک می کند تا خانم ها در عرصه های مختلف وارد شود. آموزش و کشف استعداد و ایجاد زمینه برای شکوفایی استعداد ها در دستور کار ماست.

خزعلی درباره دورکاری بانوان در جامعه، بیان کرد: دورکاری پیش از این در ادارات وجود داشت اما به رسمیت شناخته نمی شد در دانشگاه الزهرا به دلایل مختلف خانم ها ترجیح نمی دادند دورکار باشند اما خانم هایی که فرزند کوچک دارند از دورکاری استقبال می کنند. به همین دلیل بهتر است که شرایط دورکاری بانوان را تقویت کنیم هم برای دولت و هم برای خانواده ها این موضوع بهتر است در شرایط فعلی بهترین موقعیت برای تقویت شرایط دورکاری بانوان است.

ورزش بانوان را با تمام توان حمایت می کنیم

او درباره حمایت از ورزش بانوان، تصریح کرد: ورزش بانوان را با تمام توان حمایت می کنیم ما استعدادهای خوبی در دختران داریم از کودکی باید روی استعدادهای آنها کار شود تا در عرصه بین المللی نشان دهیم زن مسلمان می تواند الگوی خوبی در این زمینه باشد درحال حاضر شرایط مهیا است که در رشته های مختلف این را انجام دهیم.

خزعلی در پایان تاکید کرد: باید به طور ویژه باید به سلامت بانوان توجه شود که ورزش یکی از موارد حفظ سلامت بانوان است و در تمامی استان ها امکانات لازم مهیا شود و در استان هایی که امکانات وجود دارد باید فرهنگسازی کنیم تا به این مراکز روی آورند.

باید درمان های ناباروری جدی گرفته شود

او درباره برنامه معاونت بانوان برای سیاست های جمعیتی، گفت: جمعیت، اختصاص به بانوان ندارد و یک بحث استراتژیک در کشور است شعار مجامع بین المللی این است که جمعیت یعنی قدرت. موضوع جمعیت برای کشور و خانواده مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد وقتی حرف از تسهیل ازدواج میزنیم یعنی هم برای بانوان و هم برای مردان شرایط فراهم شود. نقش بانوان محوری دارند و درمان های ناباروری باید جدی گرفته شود و حمایت های دولت بیشتر شود.

او ادامه داد: لازم است بیمه ها پوشش کامل هزینه ناباروری را بدهند و با تبلیغاتی که انجام می شود جامعه ترغیب به فرزندآوری شود.

خزعلی درباره سیاست معاونت بانوان برای سرپرست خانوار، بیان کرد: بانوان سرپرست خانوار از اولویت های نخست معاونت از نظر فرهنگی و اشتغال است، بانوان سرپرست خانوار به تعبیر رهبر انقلاب عائله حکومت است و ما نسبت به آنها مسئولیم. ما دلمان می خواهند و محکم دنبال آن هستیم که بتوانیم بانوان سرپرست خانوار را بیمه کنیم و امیدواریم که این اقدام انجام شود.

او ادامه داد: کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال مناسب برای آن‌ها و فرهنگسازی آن از اولویت های ماست یکی از مسائلی که بانوان سرپرست خانوار مطرح کردند نوع مشاهده جامعه و نبود امنیت در جامعه است که باید فرهنگسازی کنیم که بانوان سرپرست خانوار مجبور نشوند برای تردد در جامعه جور دیگری حضور پیدا کند.

لزوم تسریع در تصویب لایحه منع خشونت علیه بانوان

معاون رئیس جمهور درباره برنامه های نیمه کار دولت قبلی و لایحه خشونت علیه بانوان، بیان کرد: لایحه خشونت علیه بانوان که به مجلس رفت و باید از قوه قضائیه تشکر کنیم که سریع این لایحه را تصویب کرد اما در دولت قبلی کمی معطلی داشت از مجلس می خواهیم زودتر تصویب برساند و ان شاءالله فراکسیون بانوان پیگیر این موضوع باشند.

او درباره بی سرپرست شدن بانوان خانواده در شرایط کرونا، تصریح کرد: یکی از آسیب های کرونا بی سرپرستی یا تک سرپرستی فرزندان و بی سرپرستی بانوان بود امیدواریم در قالب حمایتی که از بانوان سرپرست خانوار خواهیم داشت، از این بانوان نیز حمایت کنیم. قصد داریم بیمارستان هایی خاصی را موافقت بگیریم که خاص بانوان برای زایمان باشد و مطمئن باشند بحث کرونا مطرح نیست تا باروری را ادامه دهند.

ازدواج پیش از بلوغ را ظلم می دانیم

خزعلی درباره کودک همسری، گفت: هر نوع ظلمی که به بانوان شود و ازدواج پیش از بلوغ که ظلم میدانیم و موافق نیستیم چه این ارتباط در قالب ازدواج و چه در قالب غیر قانونی باشد، ما موافق آن نیستیم و این مسئله نیاز به کار فرهنگی دارد و اگر نتوانیم که در شهرستان ها این اقناع سازی را کنیم کودکان بیشتری مورد اجحاف و ظلم قرار می گیرند. اینکه به من می گویند که خودتان در ۱۶ سالگی ازدواج کردین و کودک همسر شده اید، باید بگویم که ازدواج نیاز به بلوغ فکری دارد بنده در آن سن شروطی را تعیین کردم که دختران الان ممکن است این شروط را تعیین نکنند بنده شرط طلاق، شرط تحصیل، شرط فعالیت های اجتماهی، شرط مکان برای ازدواجم گذاشتم. رشد و بلوغ فکری برای ازدواج مهم است.

باید با عمل و رفتارمان برای جهان الگو باشیم

او بیان کرد: سبک زندگی هویت و تمدن ماست اگر بتوانیم بر این موضوع متمرکز شویم می‌توانیم الگوهای خوبی را به جهان معرفی کنیم اگر می‌خواهیم تمدن ایران و اسلام را به جهان نشان دهیم باید بر سبک زندگی کار کنیم با عمل و رفتارمان می‌توانیم الگو برای جهان باشیم ارزش های خانواده و زن که در بسیاری از نقاط دنیا سست می شود را باید تقویت کنیم که بعد از آن می‌توانیم الگو برای جهان باشیم.

ازدواج دختران زیر ۱۳ سال ظلمی است که به کودکان می شود

او گفت: عدالت جنسیتی یعنی هرکس سرجای خود قرار گیرد، با توجه به شرایط خود زن، شرایطی که طبیعت و جامعه و خانواده برایشان تعریف کرده است در جایگاهی قرار گیرد که این سازگار با اسلام است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: همه اقشار بانوان و در مقابل همه بانوان مسئولیت داریم البته فقط نمی‌خواهم بگویم بانوان، چراکه خانواده از زن و مرد تشکیل شده است و امیدواریم بتوانیم در مسئولیتی که به بنده سپرده شده است به درستی عمل کنم.

خزعلی گفت: ازدواج دختران زیر ۱۳ سال ظلمی است که به کودکان می شود جلوی بسیاری از مسائل را با قانون و اجبار نمی‌توانیم بگیریم بلکه نیاز به فرهنگسازی است، عدالت فراگیر یعنی فرزندان خانواده مورد ظلم قرار نگیرند.

خزعلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این چه اقدامات برای بانوان شاغل و تحصیلکرده انجام داده اید، گفت: کارهای انجام شده را باید از مسئولان قبلی پرسید اما نظر بنده این است که خانم ها باید با آرامش کار کنند هرچیزی که این آرامش را برهم بزند و استرس در خانواده ایجاد کند، مخل زندگی و کارشان است.

حذف مهدهای کودک از ادارات به بانوان لطمه زد

او گفت: حذف مهدهای کودک از ادارات به بانوان لطمه زد و با سیاست های کلی نظام در تناقض است یکی از بحث هایی که بانوان نخبه مطرح کردند همین بود که می‌خواهیم فرزندآوری و اشتغال را باهم داشته باشیم و درخواست حمایت داشتند و این تقاضا را برای وزارت علوم فرستادیم‌ و فرصت بیشتری برای بانوان نسبت به مردان در مقطع دکتری و … داده شود.

او درباره برنامه های خود برای دختران، بیان کرد: آموزش بانوان از اولویت ماست تا بتوانند در آموزش و پژوهش رشد داشته باشند وقتی معاونت ها به طور کامل شکل بگیرد گزارش آن را خواهیم داد.

تشکیل کارگروه برای بررسی امکان ورود بانوان به ورزشگاه

معاون رئیس جمهور درباره استفاده از موتور سیکلت برای بانوان و امکان ورود بانوان به ورزشگاه، گفت: حتما باید کارگروه ها تشکیل شود بعد از آن بررسی لازم را انجام دهیم تا گزارش کنیم.

تکذیب اعطا کارنامه دانش آموزان به پدران

خزعلی درباره کاهش سقف مهریه و ندادن کارنامه به مادران، گفت: وقتی سرگرمی پخش می شود به دنبال صحت آن باشیم، یک نماینده مجلس حرفی را می زند دلیل بر این نمی شود آن طرح مجلس باشد. حرکت و هجمه ای که علیه بانوان صورت می گیرد که غیر مستند است.

او افزود: مسئله کارنامه فرزندان، مهریه و حضانت را ببینید که غیر واقعی است و باید به عنوان خبرنگار دنبال صحت آن باشید، بارها بانوان برای دریافت کارنامه فرزندشان مراجعه کردند و می بینید درست نیست و در مواردی که زوجین اختلاف دارند به والدینی که حضانت دارد کارنامه را می دهند، اگر مواردی باشد به لحاظ جنسیت تفاوت بین زن و مرد قائل شوند ما پیگیری می کنیم.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا