غذای ساده نوزاد، روش تهیه پوره چغندر

مطالب تفریحی

غذای ساده نوزاد، روش تهیه پوره چغندر

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه غذای ساده نوزاد، روش تهیه پوره چغندر را ببینید.

با چغندر این سبزی سرشار از آنتی اکسیدان تنوع به رژیم غذایی کودک تان بدهید. با دستورالعمل های مرحله به مرحله و آسان ما برای یادگیری تهیه پوره چغندر همراه باشید.

آموزش طرز تهیه پوره چغندر برای نوزادان به صورت قدم به قدم
مرحله اول: انتخاب و خرید چغندر
بعد از اینکه کودک تان شروع به نوش جان کردن سبزیجات متنوع سبز و زرد کرد و حداقل ۸ ماهه شد، چغندر را به ترکیبات غذایی او اضافه کنید. به دنبال چغندر کوچک بدون لکه با برگ های سبز که تازه به نظر می رسند و پلاسیده نیستند، باشید. فصل برداشت چغندر از خرداد ماه تا مهر ماه است. اگرچه چغندر در طول سال هم موجود است. یک چغندر کوچک حدود ۸۵ گرم پوره می دهد (بعضی از متخصصان اطفال توصیه می کنند به کودکان پوره های چغندر تجاری به جای پوره چغندر تازه بدهید چون این سبزیجات تازه حاوی سطوح بالای نیترات ها هستند، بنابراین برای دریافت توصیه ها با پزشک تان مشورت کنید).
مرحله دوم: شستن و آماده سازی چغندر
چغندر را با آب سرد بشویید، قسمت های سبز آن را جدا کنید و پوست آن را با پوست کن بکنید. و به قطعات کوچک ببرید.
مرحله سوم: پختن چغندر
آب را در ماهیتابه سایز متوسط جوش بیاورید. شعله را کم کنید (تا زمانی که حباب ها کم شوند) و چغندر را تا زمانی که نرم شوند بپزید (برای ۱۵ دقیقه). چغندر را از آب خارج کنید و آنها را به مدت ۳ دقیقه با آب سرد به منظور اتمام مرحله پختن بشویید.
مرحله چهارم: پوره کردن چغندر
چغندر پخته را در دستگاه غذاساز یا مخلوط کن بریزید و تا زمانی که پوره شوند، مخلوط کنید. برای رسیدن به یکپارچگی دلخواه در صورت لزوم به ان آب اضافه کنید. زمانی که کودک آمادگی غذا نوش جان کردن با انگشت هایش را داشت، معمولا حدود ۱۰ ماهگی می توانید چغندر پخته و نرم شده را به تکه های کوچکی ببرید و برای او آماده کنید.
مرحله پنچم: روش مصرف پوره چغندر
لبو به تنهایی غذای خوشمزه ای است اما می توانید آن را با سبزیجات متنوع دیگر، میوه ها یا گوشت ها ترکیب کنید. ترکیب پوره چغندر با غذاهای زیر را امتحان کنید:
سس سیب
کشمش
سیب زمینی شیرین
سیب زمینی پوست قهوه ای
برنج قهوه ای
گوشت گوساله
مرغ
گوشت خوک
بوقلمون
مرحله شش: نگه داری باقی مانده پوره در یخچال و فریزر
پوره چغندر را می توانید پس از خنک کردن و در ظروف بدون BPA، به مدت سه روز در یخچال نگه دارید. درون فریزر نیز می توان آن را به مدت ۳ ماه نگهداری کرد. یک شب پیش از مصرف آن را درون یخچال قرار دهید.

تذکر
همیشه قبل از دادن هر غذای جدیدی به کودک تان مخصوصا اگر او حساسیت غذایی دارد، با متخصص اطفال مشورت کنید. علاوه بر این بعضی از متخصصان دادن پوره سبزیجاتی مانند: هویج، چغندر یا اسفناج را توصیه نمی کنند، چون این محصولات تازه می توانند حاوی نیترات زیادی باشند.

غذای ساده نوزاد، روش تهیه پوره چغندر

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره غذای ساده نوزاد، روش تهیه پوره چغندر با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا