طرز تهیه شیرینی هویج و بادام مخصوص هوای سرد

مطالب جدید

طرز تهیه شیرینی هویج و بادام مخصوص هوای سرد

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه طرز تهیه شیرینی هویج و بادام مخصوص هوای سرد را ببینید.

طرز تهیه شیرینی هویج و بادام مخصوص هوای سرد

 

فصل سرد سال فرا رسیده و بهتر است از موادی که دارای گرمی هستند استفاده کنیم.هویج و زنجبیل گرمی بسیاری دارند و برای روده بسیار مفید هستند در این نوشته از ایران ناز طرز تهیه شیرینی هویج و بادام را به شما آموزش می دهیم.این شیرینی را می توانید برای کودکان درست کنید که در روزهای سرد در مدرسه بخورند.

 

خواص هویج:

 

هویج دوست روده‌ها

 

دل درد، بیرون‌روی، حالت تهوع و غیره. زمانی که روده‌ها نمی‌توانند به درستی آب را جذب کنند بیرون‌روی اتفاق می‌افتد. یکی از روش‌های موثر برای مقابله با این مشکل استفاده از هویج است. این ماده‌ی غذایی سرشار از فیبر است و فیبر پکتین موجود در آن آب را جذب می‌کند و به این ترتیب از شدت اسهال کاسته می‌شود.

 

هویج دوست همیشگی چشم‌ها

 

کاهش قدرت بینایی، اشک‌ریزی چشم‌ها، مشکل دید و غیره. با گذشت زمان چشم‌ها ضعیف‌تر شده و گاهی دچار بیماری‌های داخلی می‌شوند. خوشبختانه هویج دوست سلامت چشم‌هاست. این سبزی نارنجی حاوی لوتئین همان آنتی‌اکسیدان قوی می‌باشد که قادر است از شبکیه‌ی چشم‌ها مراقبت کرده و از مشکل دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری پیشگیری می‌کند.

 

برای تقویت دید روزانه

 

روزانه ۳۰۰ میلی‌گرم عصاره‌ی هویج را با عصاره‌ی مورد صحرایی مخلوط کرده و میل کنید.

 

برای تقویت دید شبانه

 

علاوه بر مصرف هویج می‌توانید با نظر پزشک یا داروساز مکمل بتاکاروتن میل کنید.

 

هویج برای به تاخیر انداختن پیری پوست

 

جوانی و شادابی پوست با هویج امکان‌پذیر است. این ماده‌ی غذایی نه تنها برای اعضای داخلی بدن مفید است بلکه برای بهبود وضعیت پوستمان نیز موثر است. به خاطر اینکه سرشار از بتاکاروتن یا همان پیش‌ساز ویتامین A می‌باشد. این آنتی‌اکسیدان از پیری سلول‌های پوستی پیشگیری می‌کند. اگر در برنامه‌ی غذایی‌تان به طور مرتب هویج میل کنید خدمت بزرگی به سلامت و شادابی پوستتان خواهید کرد.

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی هویج و بادام:

 

پودر شكر ۱۲۵ گرم
هویج رنده كرده ۲ عدد بزرگ
زنجفیل تازه رنده كرده ۱ قاشق چایخوری
بادام خردكرده ۱۵۰ گرم
آرد ۳۰۰ گرم
نشاسته گندم ۲ قاشق سوپخوری
بیكینیگ پودر ۱ قاشق چایخوری
تخم‌مرغ ۲ عدد
كره ۱۲۵ گرم
پودر پسته ۲ قاشق سوپخوری
طرز تهیه شیرینی هویج و بادام

 

طرز تهیه شیرینی هویج و بادام:

 

۱٫ پودر شكر و هویج را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا هویج نرم شود. زنجفیل و بادام را بیفزائید. حالا آرد، نشاسته و بیكینیگ‌پودر را الك كنید، در مركز آن حفره‌ای ایجاد نمائید و به آرامی مواد را با یكدیگر مخلوط سازید. آن‌گاه تخم‌مرغ و كره نرم شده را بیفزائید تا خمیر نرمی حاصل شود.

 

۲٫ اكنون چانه‌های كوچكی از خمیر درست كنید و آن‌ها را به شكل دایره باز نمائید. حالا قدری از مخلوط بادام و هویج را در وسط هر یك از خمیرها بگذارید و لبه‌های هر یك را به هم بچسبانید.

 

۳٫ اكنون خمیرهای آماده را در سینی چربكرده بچینید و شیرینی را به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه در فر(تاون) گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد بپزید. اینك شیرینی را روی پنجره سیمی خنك سازید و آن را با پودر پسته تزئین نمائید.

 

مطالب مرتبط:

 

آموزش روش تهیه شیرینی ذرت پاییزی

 

طرز تهیه شیرینی اتریشی خوشمزه

طرز تهیه شیرینی هویج و بادام مخصوص هوای سرد

لطفا نظر خود را درباره طرز تهیه شیرینی هویج و بادام مخصوص هوای سرد با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا