شیر دادن در دوران بارداری، آنچه باید بدانید

مطالب تفریحی

شیر دادن در دوران بارداری، آنچه باید بدانید

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه شیر دادن در دوران بارداری، آنچه باید بدانید را ببینید.

گاهی ممکن است مادر تازه خود را با شیردهی به نوزادش تنظیم کرده باشد که متوجه می‌شود دوباره باردار است. این می‌تواند منجر به سؤالات و نگرانی‌های زیادی شود. آیا شیردهی در دوران بارداری بی‌خطر است؟ بر جنین چه تاثیری دارد؟ چه تاثیری بر کودک شیرخوار من دارد؟ آیا می‌توانم به دو شیرخوار با هم شیر بدهم؟

تمام این سؤالات و احساسات قابل درک است. در حالیکه تکلیف برای شیردادن یا ندادن در دوران بارداری همیشه روشن نیست، دانستن فواید، ریسک‌ها و اینکه شما و شیرخوارتان چقدر برای از شیرگرفتن آمادگی دارید! می‌تواند به گرفتن بهترین تصمیم برای همه کمک کند.

آیا در دوران بارداری می توان شیر داد؟

بسیاری از مادران درباره شیردهی در حین بارداری نگران هستند چراکه می‌تواند موجب انقباضات خفیف رحم شود. هرچند که در یک بارداری سالم این انقباضات مایه نگرانی نیست و موجب زایمان زودرس نمی‌شود. دلیل آن این است که ترشح هورمون اکسی توسین حین شیردهی معمولا آن‌قدر کم است که برای زایمان زودرس کافی نیست. چنین انقباضاتی برای جنین بی ضرر است و به ندرت موجب سقط جنین می‌شود. همچنین هرچند که مقدار کمی از هورمون های بارداری وارد شیر می‌شود اما خطری برای شیرخوار ندارد.

با این که شیردهی در دوران بارداری عموما بی خطر است، مواردی وجود دارد که توصیه می‌شود شیرخوار را از شیر بگیرید:

– اگر بارداری پرخطر دارید یا در معرض خطر زایمان زودرس هستید.

– اگر دوقلو باردار هستید.

– اگر به شما توصیه شده در مدت بارداری رابطه جنسی نداشته باشید.

– اگر دچار خونریزی یا درد رحم هستید.

– اگر این نشانه‌ها را دارید با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید قطع شیردهی برای شما و جنین‌تان بهترین گزینه است یا خیر.

مشکلات باردار شدن در دوران شیردهی

بااینکه شیر دادن در دوران بارداری فواید خود را دارد، اما می‌تواند چالش‌هایی را نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، برخی چالش‌های فیزیکی می‌تواند شامل افزایش تهوع و درد نوک پستان ها به دلیل تغییرات هورمونی باشد.

بسیاری از مادران این نگرانی را دارند که شیر دادن در دوران بارداری می‌تواند منجر به خستگی بیشتر آنها شود. بله، خستگی بخشی طبیعی از تمام بارداری‌هاست. از این رو، قابل درک است از بیم اینکه نیاز به انرژی بیشتر داشته باشد و خستگی‌تان  تشدید شود، نخواهید به فرزند خود شیر بدهید. اما خود شیردادن فی‌نفسه خستگی‌آور نیست. نشستن یا دراز کشیدن و شیر دادن در واقع می‌تواند مقداری استراحت مورد نیاز شما را تضمین کند.

نکات مربوط به از شیر گرفتن کودک شیرخوار در دوران بارداری

جنبه مهم دیگر این است که متوجه شوید آیا فرزند بزرگتر شما برای قطع شیردهی آمادگی دارد یا خیر. عوامل دخیل در این موضوع شخصیت و سن شیرخوار و الگوی شیردهی و همچنین واکنش روانی و فیزیکی او به بارداری شماست.

این احتمال وجود دارد که شیر مادر در ماه‌های چهارم یا پنجم بارداری کم شود. این می‌تواند موجب تغییر شیر شود و دیگر مزه آن برای شیرخوار شما خوشایند نباشد. به این دلیل، ممکن است فرزند شیرخوار شما زودتر از آنچه انتظار دارید از شیر گرفته شود. از طرف دیگر، ممکن است شیرخوار به شیر مادر وابسته باشد و برای پایان یا قطع شیردهی آماده نباشد.

همچنین ممکن است از خود سؤال کنید که آیا خودتان برای قطع شیردهی آمادگی دارید یا خیر. همچنین ممکن است با خود فکر کنید چه تاثیری بر رابطه شما با شیرخوارتان خواهد گذاشت. یک مسئله مهم دیگر این است که آیا شیرخوار برای تغذیه شیر می‌خورد یا صرفا برای آرام شدن.

بنابراین تحت نظر گرفتن سلامت و رشد شیرخواران زیر شش ماه که صرفا به شیر مادر وابسته هستند ضروری است. برای اطمینان از تغذیه کافی شیرخوار، دادن شیر اضافی لازم است. از طرفی شیرخوارانی که پیشاپیش شروع به نوش جان کردن غذاهای دیگر کرده‌اند ممکن است با کم شدن شیر آن غذا‌ها را به شیر مادر ترجیح بدهند.

تغذیه صحیح در دوران شیردهی برای مادران باردار

اگر تصمیم گرفته‌اید در دوران بارداری شیر بدهید، لازم است برای سلامت شیرخوار خود و جنین‌تان خوب غذا بخورید. کالری مصرفی شما بستگی به سن شیرخوارتان دارد. اگر او در کنار شیر مادر غذاهای دیگر هم می‌خورد، روزانه به حدود ۵۰۰ کالری اضافی و اگر کوچک‌تر از شش‌ ماه سن دارد به ۶۵۰ کالری بیشتر نیاز دارید.

این علاوه بر ۳۵۰ کالری اضافی است که در سه ماهه دوم و ۴۵۰ کالری بیشتر در سه ماهه سوم است که به آن نیاز دارید. اگر در سه ماهه اول قرار دارید و به‌خاطر تهوع غذا نوش جان کردن برای شما سخت است، می‌تواند خیالتان راحت باشد که در سه ماهه اول به کالری بیشتر نیازی ندارید.

در نهایت، وقتی شیردهی و بارداری با هم تلاقی پیدا می‌کند، مهمترین دغدغه‌ای که باید به آن توجه داشته باشید رابطه و احساسات شماست. دلتان می‌خواهد نیازهای جنین و کودک شیرخوارتان را افزون بر احساسات خود در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید گزینه‌هایتان را بسته به شرایط و نیازهای خود و کودکان‌تان باز بگذارید، این تصمیم تنها به شما بستگی دارد.

شیر دادن در دوران بارداری، آنچه باید بدانید

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره شیر دادن در دوران بارداری، آنچه باید بدانید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا