شربت آزیترومایسین برای نوزاد، مقدار مصرف

سلامت

شربت آزیترومایسین برای نوزاد، مقدار مصرف

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه شربت آزیترومایسین برای نوزاد، مقدار مصرف را ببینید.

دوست عزیز، روزانه یک نوبت و یک سی سی تا هفت روز کافیه.

 

 شربت آزیترومایسین برای نوزاد، مقدار مصرف

 

مهمترین مطالب در این باره:

گرفتگی و آبریزش بینی، تب، عطسه، سرفه، مشکل خواب در نوزادان و بی اشتهایی از علائم سرماخوردگی نوزادان است که برای درمان آن آزیترومایسین تجویز می شود.  –  دوز مصرفی آزیترومایسین در نوزادان بالای ۶ ماه، معمولا به این ترتیب است که ابتدا در روز اول ۱۰ میلی گرم بر کیلوگرم از دارو از راه خوراکی (سوسپانسیون آزیترومایسین) به صورت دوز واحد استفاده می شود، سپس در روز های دوم تا پنجم، روزانه ۵ میلی گرم بر کیلوگرم از دارو (هر ۲۴ ساعت یک بار) مصرف می شود.
  –  دوز مصرفی آزیترومایسین برای کودکان بالای ۲ سال، ۱۲ میلی گرم بر کیلوگرم از راه خوراکی بصورت دوز واحد (هر ۲۴ ساعت یک بار) بمدت ۵ روز تجویز می شود.

– دوز مصرفی آزیترومایسین در بالغین و نوجوانان بالای ۱۶ سال، معمولا به این ترتیب است که ابتدا در روز اول ۵۰۰ میلی گرم از راه خوراکی به صورت دوز واحد استفاده می شود، سپس در روز های دوم تا پنجم، روزانه ۲۵۰ میلی گرم از راه خوراکی (هر ۲۴ ساعت یک بار) مصرف می شود.

فارماکوکینتیک
  –  نیمه عمر این دارو ۶۸ ساعت است.
  –  دارو متابولیزه نمی شود و اغلب در مدفوع و همراه صفرا دفع می شود. کمتر از ۱۰ درصد دارو در ادرار دفع می شود.

 

شربت آزیترومایسین برای نوزاد، مقدار مصرف

نکات با اهمیت
  –  آزیترومایسین از مشتقات اریترومایسین است، آزیترومایسین که ماکرولیدی با حلقه لاکتونی ۱۵ اتمی است به واسطه افزودن یک نیتروژن متیله به حلقه لاکتون اریترومایسین به دست می آید.
  –  طیف فعالیت و مصارف بالینی آن عملا معادل کلاریترومایسین است. آزیترومایسین علیه مجموعه مایکوباکتریوم آویوم و توکسوپلاسما گوندی فعال است.
  –  آزیترومایسین در مقایسه با اریترومایسین و کلاریترومایسین، تا حدودی تاثیر کمتری بر استافیلوکوکها و استرپتوکوکها و تاثیر بیشتری بر هموفیلوس آنفولانزا دارد.
  –  آزیترومایسین علیه کلامیدیا به شدت فعال است.
  –  مهمترین تفاوت آزیترومایسین با اریترومایسین و کلاریترومایسین در ویژگی های فارماکوکینتیک است.
  –  تجویز آزیترومایسین برای کودکان باید با احتیاط و دقت صورت گیرد.

موارد منع مصرف
افرادی که به دارو حساسیت مفرط دارند.

موارد احتیاط
افرادی که دچار بیماری های کبدی هستند باید سوسپانسیون آزیترومایسین یا سایر فرم های این دارو را با احتیاط مصرف نمایند.

عوارض جانبی
هر دارو به موازات ایجاد اثرات درمانی مورد نظر، ممکن است سبب بروز عوارض ناخواسته نیز بشود. اگرچه کلیه این عوارض در یک فرد دیدن نمی شود ولی در صورت بروز هر یک از عوارض زیر با پزشک معالج مشورت نمایید.
از جمله عوارض جانبی آزیترومایسین می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  –  CNS: سرگیجه، ورتیگو، سردرد، ضعف، بیخوابی
  –  CV: طپش قلب، درد قفسه سینه
  –  Derm: بثورات جلدی، حساسیت به نور
  –  GI: تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم، سوء هاضمه، نفخ، یرقان کلستاتیک، کولیت پسودومامبرانو
  –  GU: کاندیدیاز، واژینیت، نفریت
  –  Other: آنژیوادم

نشانه های سرماخوردگی در نوزادان
یکی از موارد نگران کننده والدین در مورد فرزندان تازه به دنیا آمده‌ است، سرما خوردگی و بیماری نوزادشان است به ویژه در ماه های اولیه تولد که سیستم ایمنی نوزاد تقویت نشده است. بدن نوزادان به این علت که سیستم ایمنی آن به طور کامل رشد نکرده است توانایی لازم در برابر ویروسهای شایع را ندارد بنابراین بیشتر در معرض خطر بیماریها قرار می گیرد.
نوزادان بیشتر در فصلهای زمستان و پاییز دچار سرماخوردگی می شوند. دلیل آن خشک شدن پوسته بینی در اثر هوای سرد و گرم داخل است که ورود ویروسها را به بدن آسان تر می کند. گرفتگی بینی و آبریزش بینی اولین نشانه های سرماخوردگی در نوزادان است.
نوزادان به ویژه آنهایی که با بچه های بزرگتری که معمولاً دست های خود را نمی شویند در تماس هستند بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار می گیرند.
علاوه بر این آنها عادت دارند تا دستهای خود را به هر چیزی که در اطراف آنها وجود دارد بمالند و آنها را در دهان خود قرار دهند. در حقیقت احتمال دارد نوزاد در اولین سال زندگی خود، بیشتر از ۷ دفعه دچار سرماخوردگی شود.
اولین نشانه سرماخوردگی در نوزادان شامل موارد زیر است:
– گرفتگی و آبریزش بینی
– ترشحات دماغی که در ابتدا بی رنگ بوده و سپس غلیظ‌‌‌‌ شده و به رنگ زرد یا سبز تغییر می‌کنند
دیگر علائم و نشانه‌های سرماخوردگی در نوزادان عبارتند از:
– تب
– عطسه
– سرفه
– بی اشتهایی
– عصبی شدن نوزاد
– مشکل خواب در نوزادان
– مشکل در شیر نوش جان کردن یا نگه داشتن شیشه شیر به علت گرفتگی بینی

تشخیص سرماخوردگی از آنفولانزا
دانستن تفاوت های سرماخوردگی و آنفولانزا از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
سرماخوردگی با گرفتگی بینی، ترشحات بینی (این ترشحات ممکن است در روزهای اول تمیز و شفاف باشد اما به مرور غلیظ تر شده و رنگ آنها به زرد، سبز و تغییر رنگ پیدا می کند) تب پایین (در حدود ۳۸ سانتی گراد)، عطسه، سرفه، گلودرد، کاهش اشتها، بد خوابی، بی قراری و ابراز ناراحتی همراه باشد.
این در حالی است که آنفولانزا با علائمی مشابه آنها اما شدیدتر مانند بدن درد، تب شدید، اسهال و استفراغ ظاهر می شود.

شربت آزیترومایسین برای نوزاد، مقدار مصرف
چه زمانی باید نوزاد را نزد پزشک ببرم؟
اگر نوزادتان کمتر از سه ماه سن دارد، با دیدن اولین نشانه‌ی سرماخوردگی او را نزد پزشک ببرید.
برای نوزادان بیشتر از سه ماه، در صورت تمایل او را نزد پزشک ببرید تا اطمینان حاصل کنید که بیماری او یک سرماخوردگی معمولی است.
در صورت دیدن‌ی موارد زیر نیز نوزاد را نزد پزشک ببرید:
– سرماخوردگی او پس از پنج روز بهبود نیابد.
– در مورد نوزادان کمتر از سه ماه اگر دمای بدنشان بالای ۳۸ درجه سانتیگراد و در نوزادان بیشتر از سه ماه، اگر دمای بدنشان بالای ۳۹ درجه سانتیگراد برسد.
– نوزاد مشکل تنفس داشته باشد.
– سرفه‌هایش تمام نشود.
– گوش‌هایش را بمالد و به نظر ب‌رسد که گوش‌هایش می‌خارند. این علامت از نشانه‌های عفونت گوش است.
– هنگام سرفه کردن یا آبریزش بینی، خلط‌های سبز، زرد، یا قهوه‌ای داشته باشد.

عوارض
عفونت حاد گوش: عفونت حاد گوش یکی از رایج‌ترین عوارض سرماخوردگی‌های معمولی است. عفونت گوش زمانی ایجاد می‌شود که باکتری یا ویروس وارد فضای پشت پرده گوش شود.
خس خس سینه نوزاد: حتی اگر نوزاد آسم نداشته باشد، سرماخوردگی ممکن است باعث خس خس سینه نوزاد شود. اگر نوزاد آسم داشته باشد، سرماخوردگی علائم آسم را تشدید می‌کند (آسم را بدتر می‌کند).
سینوزیت: اگر سرماخوردگی معمولی درمان نشود، باعث عفونت سینوس‌ها می‌شود.
عفونت‌های دیگر: عفونت‌های دیگری که در اثر سرماخوردگی به وجود می‌آیند شامل پنومونی، برونشیت، و خروسک است. این عفونت‌ها باید توسط پزشک معاینه و ارزیابی شوند.

درمان سرماخوردگی در نوزاد
درمان سرماخوردگی های شایع در نوزادان ، انجام دادن کارهایی است که با کمک آنها بتوان به نوزاد کمک کرد تا این دوران را راحت تر سپری کند.
– تلاش کنید تا آب بدن نوزاد را به اندازه کافی نگه دارید. تا جایی که امکان دارد به نوزاد مایعات دهید برای نوزادانی که زیر ۴ ماه هستند، بهترین نوشیدنی شیر مادر و یا شیر خشک است.
نوزادانی که در سن ۴ ماهگی بسر می برند علاوه بر شیر می توانند مقداری آب هم بنوشند و نوزادانی که در ۶ ماهگی هستند می توانند نوشیدن آبمیوه را با مخلوط کمی از آب شروع کنند.
– سعی کنید تا هوای داخل منزل را مرطوب نگه دارید. برای این کار می توانید از یک دستگاه بخور استفاده کنید.
– تلاش کنید تا جائیکه می توانید نوزاد را بخوابانید تا استراحت کند. سر نوزاد را به هنگام خوابیدن کمی بالاتر از سطح بدنش نگه دارید. این کار به تخلیه ترشحات بینی و تنفس او کمک می کند.
– بینی نوزاد را با قطره های مخصوص (سالین) چرب کنید. و ترشحات آن را با سرنگ های پلاستیکی خارج کنید. انجام این کار چند دقیقه قبل از شیر نوش جان کردن، کمک بزرگی به نوزاد در هنگام شیر نوش جان کردن می کند.
بلافاصله پس از دیدن کردن اولین علائم سرماخوردگی در نوزادان بسیار کوچک، به دکتر متخصص مراجعه کنید. نوزادان تازه متولد شده بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماریهایی مثل ذات الریه هستند.
برای نوزادان زیر ۶ ماه نباید از داروهای سرماخوردگی و سرفه بدون نسخه پزشک به علت خطر اثرات احتمالی استفاده شود.
سرماخوردگی معمولی هیچ درمانی ندارد. آنتی بیوتیک نیز برای درمان سرماخوردگی موثر نیست. از داروهایی که بدون نسخه به فروش می‌رسند نیز نباید برای نوزادان استفاده کرد. داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی برای نوزادان و کودکان مناسب نیستند.

داروهای کاهش تب
داروهای تسکین دهنده‌ی درد، مانند استامینوفن (تایلنول و دیگر داروها) ممکن است تب را پائین آورند. اما این داروها، ویروس سرماخوردگی را از بین نمی‌برند. اگر نوزاد کمی تب با درجه پائین داشته باشد در واقع به بدن کمک می‌کند تا با ویروس بجنگد. به کودکان کمتر از سه ماه، استامینوفن ندهید.
در هنگام دادن استامینوفن به کودکان بیشتر از سه ماه نیز مراقب باشید زیرا راهنمای مقدار مصرف دارو ممکن است شما را گیج کند. اگر درمورد مقدار صحیح مصرف دارو سوال داشتید با پزشک تماس بگیرید.
ایبوپروفن (موترین نوزادان، ادویل و دیگر داروها) نیز خوب هستند اما باید فقط برای نوزادان شش ماهه و بیشتر مصرف شوند. اگر نوزادتان همیشه دچار بی آبی و حالت تهوع و استفراغ است از این داروها به او ندهید.
کودکان و نوجوانانی که بیماری آنفلوانزا یا آبله مرغان داشته و اخیرا بهبودی یافته‌اند هرگز نباید آسپرین مصرف کنند زیرا آسپرین باعث ایجاد سندرم ری در چنین افرادی می‌شود که بیماری نادر اما کشنده است.

داروهای سرماخوردگی و سرفه
داروهای ضد سرفه و سرماخوردگی که بدون نسخه به فروش می‌رسند نمی‌توانند علت سرماخوردگی را برطرف کنند و بیماری را زودتر بهبود بخشند و برای نوزاد خطرناک هستند.

درمان خانگی
از محلول نمک و عمل مکش استفاده کنید. سر نوزاد را به سمت عقب بگیرید و قطره نمک (آب نمک) را در سوراخ‌های بینی‌ نوزاد بریزید تا خلط‌ها را نرم و شل کند. سپس چند دقیه بعد به وسیله یک مکنده‌ی بینی یا سرنگ لاستیکی محلول و خلط‌ها را به بیرون بکشید.
هوا را مرطوب کنید. از یک دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوای اتاق نوزاد استفاده کنید. یا نوزاد را با خود به حمام ببرید، آب گرم را باز کنید، در را ببندید و ۱۵ دقیقه در بخار حمام بمانید. یک حمام گرم نیز برای نوزاد مفید است.
به نوزاد مایعات زیاد بدهید. مصرف مایعات برای جلوگیری از کم آبی ضروری است. مایعات اضافی نیاز نیست. اگر نوزاد از شیر مادر تغذیه می‌کند، دفعات شیر دادن به نوزاد را افزایش دهید. شیر مادر از نوزاد در برابر میکروب سرماخوردگی محافظت می‌کند.

پیشگیری
نوزاد را از افراد بیمار دور نگهدارید. اگه نوزاد تازه متولد شده دارید، اجازه ندهاید افراد بیمار او را ملاقات کنند. در صورت امکان، از حمل و نقل عمومی و حضور در تجمعات عمومی با نوزاد تازه متولد شده اجتناب کنید.
قبل از غذا دادن یا لمس کردن نوزاد، دست‌های خود را بشوئید. اگر آب و صابون در دسترس نبود، از ژل‌ها یا پاک کننده‌های دست که دارای الکل هستند، استفاده کنید.
مرتب اسباب بازی‌ها و پستانک‌های نوزاد را تمیز کنید.
به تمام افراد خانه یاد بدهید که در دستمال کاغذی عطسه و سرفه کنند و سپس دستمال را دور بیندازند. اگر دسترسی به دستمال کاغذی ندارید، در داخل آرنجتان عطسه یا سرفه کنید.

شربت آزیترومایسین برای نوزاد، مقدار مصرف

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره شربت آزیترومایسین برای نوزاد، مقدار مصرف با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا