زندگینامه فرشته کریمی بهترین فوتسالیست زن آسیا (عکس)

زندگینامه فرشته کریمی بهترین فوتسالیست زن آسیا (عکس)

اخبار ورزشی ، زندگینامه فرشته کریمی بهترین فوتسالیست زن آسیا: فرشته کریمی متولد ۱۷ بهمن ۱۳۶۷ و ۱۴ بازی ملی دارد . فرشته کریمی چهاردهمین دور معرفی برترین های فوتسال جهان برگزار شد و فرشته کریمی، ملی پوش فوتسال ایران در دور اول به عنوان کاندیدای برترین فوتسالیست زن در میان ۱۰ نامزد دیگر از سراسر دنیا معرفی شد.

به گزارش پورتال یک به نقل از شریان، فرشته کریمی متولد ۱۷ بهمن ۱۳۶۷ و ۱۴ بازی ملی دارد . فرشته کریمی چهاردهمین دور معرفی برترین های فوتسال جهان برگزار شد و فرشته کریمی، ملی پوش فوتسال ایران در دور اول به عنوان کاندیدای برترین فوتسالیست زن در میان ۱۰ نامزد دیگر از سراسر دنیا معرفی شد.

بر اساس لیست کاندیداهای درج شده در پورتال فوتسال پلنت، اسم کوچک سه بازیکن از برزیل، سه بازیکن از اسپانیا، دو بازیکن از پرتغال و یک بازیکن از روسیه و یک بازیکن هم از ایران به عنوان کاندیدای بهترین بازیکن فوتسال خواهران در سال ۲۰۱۳ میلادی ثبت شده که در نهایت “رینر مینوزو” برزیلی عنوان بهترین فوتسالیست زن جهان را از آن خود کرد.پورتال فوتسال پلنت، که هر سال بهترین های فوتسال دنیا را معرفی می کند فرشته کریمی، ملی پوش فوتسال بانوان ایران را یکی از۱۰ بازیکن برترفوتسال خواهران جهان در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد.

در لیست معرفی شده از سوی این پورتال، اسم کوچک سه بازیکن از برزیل، چهار بازیکن از اسپانیا، دو بازیکن پرتغالی و یک بازیکن از روسیه و یک بازیکن هم از ایران ثبت شده که کاندیدای عنوان بهترین بازیکن فوتسال خواهران در سال گذشته میلادی بودند و در نهایت “مینوزو” برزیلی عنوان بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرد. بهترین های فوتسال جهان از سال ۲۰۰۷ از سوی این پورتال معتبر معرفی می‌شود که به جز سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۰۷، بهترین بازیکن فوتسال زن جهان برزیلی بوده و در سال های عنوان شده به ترتیب اوکراین و اسپانیا توانسند این عنوان را از دست برزیلی ها در آورند.

 فرشته کریمی ملی‌پوش فوتبال بانوان ایران که همراه با این تیم به مسابقات مقدماتی المپیک لندن رفت و به دلیل مخالفت فیفا با پوشش بانوان ایرانی، بدون برگزاری رقابت‌ای به وطن بازگشت، متولد سال ۱۳۶۷ می باشد.

در دورانی که به مدرسه می‌رفت علاقه زیادی به فوتبال داشت و همین علاقه باعث شد وقتی با آگهی ثبت‌اسم کوچک تیم فوتبال در باشگاهی که در آن بسکتبال بازی می‌کرد، مواجه شد بدون درنگ در این کلاس ثبت‌اسم کوچک کند. وی پس از شرکت در مسابقات مدارس و راهیابی به رقابت‌های کشوری مورد توجه داوران و مسئولان فدراسیون قرار گرفت و به تیم ملی فوتبال بانوان معرفی شد. در سال ۱۳۸۴ برای اولین بار حضور در تیم ملی فوتبال را زیر نظر شهرزاد مظفر تجربه کرد و در سال ۱۳۸۸ نیز به تیم ملی فوتسال دعوت شد.

فرشته کریمی،فوتسالیست،عکس


فرشته کریمی کلید قهرمانی جام ملت های آسیا


فرشته کریمی،فوتسالیست،عکس


فرشته کریمی زننده گل قهرمانی ایران در جام ملت های ۲۰۱۵ آسیا، عنوان برترین بازیکن آسیا را نیز نصیب خود کرد. او جام قهرمانی فوتسال آسیا را به خواهران ایران تقدیم کرد.کریمی که ۲ سال پیش در جمع ۱۰ بازیکن برتر دنیا قرار گرفته بود اینک جایزه برترین بازیکن جام ملت های فوتسال خواهران آسیا را از آن خود کرد.فرشته کریمی شماره ۷ تیم ملی فوتسال ایران به خانم گلی مسابقات قهرمانی آسیا نرسید اما جایزه بهترین بازیکن این بازی ها را از آن خود کرد.مهاجم تیم ملی فوتسال ایران که ۶ گل در جام ملت های آسیا به ثمر رساند، پس از قهرمانی ایران به عنوان بهترین بازیکن آسیا معرفی شد. او اگر یک گل دیگر می زد به عنوان خانم گلی این رقابت ها می رسید.

فرشته کریمی در رقابت فینال بین ایران و ژاپن تک گل بازی را زد. او بعد از به ثمر رساندن گل، شادی ویژه ای هم انجام داده که در تصویر آن را می بینید.در این قهرمانی خیلی ها سهیم بودند. از فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان تا شهرزاد مظفر سرمربی سابق این تیم که اسکلت این تیم را ساخت. از فرزانه توسلی که در دیدار فینال کلین شیت کرد تا فاطمه اعتدادی که در سال های اخیر گل های زیادی برای تیم ملی فوتسال زده می باشد.

در این قهرمانی نسیمه غلامی کاپیتان کنونی تیم هم سهیم بود ، حتی نیلوفر اردلان کاپیتان اصلی تیم که بنا به دلایلی نتوانست به مالزی برود. لیلا اقبالی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال هم می تواند در این قهرمانی سهیم باشد.

فرشته کریمی،فوتسالیست،عکس


 این هافبک هجومی باانگیزه و دانشجوی رشته تربیت‌بدنی که معتقد می باشد تیم ملی فوتبال ایران در صورت رویارویی با حریفان در مرحله دوم مقدماتی المپیک، به مرحله نهایی صعود می‌کرد با حضور در خبرگزاری فارس پاسخگوی سوالات خبرنگاران گروه بانوان بود.

 گفت‌وگوی فارس با فرشته کریمی را در زیر می‌خوانید:

* تهران تیم فوتبال نداشت، به لیگ فوتسال رفتم
در سال ۱۳۸۴ که به تیم ملی فوتبال دعوت شدم، ۱۶ سال بیشتر سن نداشتم و در تیم بزرگسالان بازی می‌کردم. برایم سخت بود با کسانی که از من بزرگتر هستند، بازی کنم، اما رفتار خوب بازیکنان باعث شد تا احساس دلتنگی را فراموش کنم. بازیکن فوتبال بودم، اما چون تهران هیچ تیم فوتبالی در لیگ نداشت، مجبور شدم به لیگ فوتسال روی بیاورم. با توجه به شرایط سنی‌ام، خانواده‌ اجازه نمی‌داد به تنهایی از تهران خارج شوم و به یک تیم شهرستانی بپیوندم.

* عمویم برای فوتبال بازی کردن پیش پدرم وساطت کرد
از سال ۸۴ ملی‌پوش هستم ولی ۲ سال می باشد که هم فوتسال و هم فوتبال کار می‌کنم. یک سال پدرم با سفرهایم با تیم مخالفت کرد، اما یکی از عموهایم که مرا بسیار دوست داشت، از من حمایت کرد و واسطه شد تا پدرم موافقت کرد. اکنون هم پدرم همیشه می‌گوید با حمایت عمویت به اینجا رسیدی.

* در خانم گل شدن شانس ندارم
به خانم گل شدن در لیگ فوتسال زیاد فکر نمی‌کنم و اینکه تیمم قهرمان شود بیشتر برایم اهمیت دارد. البته در این مسئله هم بدشانسی می‌آورم. یک سال با اختلاف ۱۰ گل صدرنشین بودم. اما در بازی آخر لیگ، ما با یک تیم سخت بازی داشتیم و نتوانستم گل بزنم، اما نفر دوم جدول بهترین گلزنان که تیمش مقابل یکی از تیم‌های پایین جدول به میدان رفته بود توانست یازده گل به ثمر برساند و به این ترتیب از دستیابی به عنوان خانم گلی بازماندم. بعدها هم با اختلاف دو تا سه گل، خانم گلی را از دست دادم. تاکنون ۲ بار با راه‌آهن و ۲ بار هم با تجارتخانه در لیگ فوتسال قهرمان شدم.

* به یک باره تمام انگیزه‌های‌مان صفر شد
شب قبل و حتی روز رقابت با اردن خیلی شاداب و با انگیزه بودیم. به خودمان اطمینان زیادی داشتیم. اصلاً خبر نداشتیم که فیفا با پوشش ما مخالفت کرده می باشد. یک نفر جلوی آینه با دقت موهایش را داخل می‌کرد تا یک تار مویش هم مشخص نباشد، یک نفر حرکات کششی انجام می‌داد، هرکس به کاری مشغول بود. مسئولان آمدند ما را چک کردند و حتی یک کلمه هم به ما گفته نشد که فیفا مخالفت کرده می باشد. پزشک و سرپرست تیم با ما صحبت کردند و گفتند جریان از چه قرار می باشد. نیلوفر اردلان مدام گریه می‌کرد و به یک‌باره تمام انگیزه هایمان صفر شد. این همه سال بدون هیچ پشتوانه مالی از خانواده و درس زدیم و به عشق فوتبال تمرین کردیم، اما به یک باره تمام امیدهایمان بر باد رفت.

* داشتن حجاب یکی از علایق ما برای رفتن به جام‌جهانی بود
تمام بچه‌ها تلاش بسیار زیادی داشتند و یک لحظه فکر چنین اتفاقی را نمی‌کردند. بزرگترین آرزوی همه ما رفتن به جام جهانی بود. یکی از دلایل علاقه ما برای رفتن به جام‌جهانی همین داشتن حجاب بود. با حجاب بیشتر توی چشم هستیم. بقیه تیم‌ها همه مثل هم هستند، اما وقتی ببینند ما با حجاب تمرین می‌کنیم، کنجکاو می‌شوند و دلشان می‌خواهد بازی ما را ببینند. این برای ما انگیزه‌ای می‌شود که بهتر بازی کنیم.

* کاش احمدی‌نژاد این بار هم از بانوان حمایت کند
چیز خیلی زیادی از مسئولان نمی‌خواهیم. ما از همه چیزمان زدیم، از درس، خانواده و زندگی و حالا دوست داریم مسئولان هم این کارها را دیده باشند، تا حدی از خستگی‌مان کاسته شود. رئیس‌جمهور خیلی از بانوان حمایت می‌کند و دوست داریم از ما هم حمایت کند.
اگر فیفا پوشش ما را قبول کند، خیلی خوب می‌شود. ما نمی‌خواهیم و نمی‌توانیم این پوشش را برداریم و فوتبال بازی کنیم. در واقع حاضر نیستیم به خاطر فوتبال از حجاب‌مان بگذریم. ما یک قدم برداشتیم آن‌ها هم یک قدم بردارند. امیدوارم مسئولان فیفا راضی شوند و بتوانیم باز هم در مسابقات شرکت کنیم.

 

فرشته کریمی،فوتسالیست،عکس


 سردار آزمون: فرشته کریمی مسی ایران می باشد

سردار آزمون قهرمانی فوتسال بانوان در آسیا را اینگونه تبریک گفت. پس از قهرمانی بانوان فوتسال ایران در آسیا هنرمندان و ورزشکاران بسیاری این پیروزی را به آنها تبریک گفتند. سردار آزمون مهاجم جوان تیم ملی یکی از این افراد بود که با انتشار پستی در اینستاگرامش این پیروزی را به بانوان فوتسالیست تبریک گفت. او در این پست همچنین به فرشته کریمی بابت بهترین بازیکن مسابقات شدن تبریک گفت و او را «مسی ایرانی» نامید:  «تبریک میگم به بانوان باغیرتمون، دمتون گرم. ایشالا قهرمان دنیا بشین. و همچنین تبریک به خانم فرشته کریمی بابت بهترین شدنشون توی بازی ها، امیدوارم در همه مراحل زندگی پیروز باشی. لیاقتت بالاتر از اینهاست مسی ایرانی.»

فرشته کریمی،فوتسالیست،عکس


 فرشته کریمی، مارادونایی از نازی آباد!

فرشته کریمی باز هم موفقیت عظیمی در کارنامه خود ثبت کرد. او که ۲ سال پیش در جمع ۱۰ بازیکن برتر دنیا قرار گرفته بود اینک جایزه برترین بازیکن جام ملت های فوتسال خواهران آسیا را از آن خود کرد.به گزارش جام جم ورزشی ، روز گذشته یکی از بزرگ ترین افتخارات ورزش بانوان ایران رقم خورد و تیم ملی فوتسال بانوان ایران با شکست ژاپن در فینال رقابت ها به مقام قهرمانی دست یافت. در این قهرمانی خیلی ها سهیم بودند. از فروزان سلیمانی سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان تا شهرزاد مظفر سرمربی سابق این تیم که اسکلت این تیم را ساخت. از فرزانه توسلی که در دیدار فینال کلین شیت کرد تا فاطمه اعتدادی که در سال های اخیر گل های زیادی برای تیم ملی فوتسال زده می باشد.

در این قهرمانی نسیمه غلامی کاپیتان کنونی تیم هم سهیم بود ، حتی نیلوفر اردلان کاپیتان اصلی تیم که بنا به دلایلی نتوانست به مالزی برود. لیلا اقبالی کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال هم می تواند در این قهرمانی سهیم باشد.

سهم بازیکنان تیم ملی در جام ملت های آسیا از جمله فهیمه زارعی نیز قابل توجه بود. اما فرشته کریمی در این میان نقش دیگری داشت. او که تک گل قهرمانی بخش تیم ملی فوتسال بانوان را در فینال زد و البته برترین بازیکن تورنمنت هم لقب گرفت.

فرشته کریمی دختری از نازی آباد تهران می باشد. او سال ۱۳۶۷ متولد شد و از سال ۷۴ یعنی وقتی که تنها هفت سال داشت فوتبال را شروع کرد. فرشته استعدادی بود که هم در فوتبال و هم در فوتسال خوش درخشید ، همانند بسیاری دیگر از فوتسالیست های زن ایرانی. دوست صمیمی نیلوفر اردلان در سال ۲۰۱۳ یکی از بزرگ ترین افتخارات تاریخ ورزش بانوان ایران را رقم زد و در جمع ۱۰ بازیکن برتر زن فوتسال دنیا قرار گرفت. این اتفاق در پی درخشش او در جام جهانی کوچک پرتغال افتاد.

فرشته حالا نامی بسیار معتبرتر و مطرح تر در ورزش ایران محسوب می شود. مارادونای تکنیکی فوتسال بانوان ایران فصل جدیدی از زندگی ورزشی خود را شروع کرده می باشد. او افتخار بزرگی دارد که هر کسی نمی تواند آن را به دست بیاورد. دختر نازی آباد حالا آرزوهای بلند بالاتری دارد، البته از قبل هم از این آروزهایش گفته بود. از اینکه می خواهد بهترین بازیکن جهان شود و با تیم ملی فوتسال بانوان در جام جهانی بر روی سکو برود. از اینکه دلش می خواهد فوتسال و فوتبال بانوان ایران در دنیا بیشتر معرفی شود و یا اینکه به یک تیم خارجی بپیوندد. کریمی تا امروز به تمام آرزوهایش جامه عمل پوشانده و حالا می تواند به تمام چیزهای دیگری که مد نظر دارد برسد.

زندگینامه فرشته کریمی بهترین فوتسالیست زن آسیا (عکس)

تهیه و گردآوری : گروه پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا