دوش گرفتن در بارداری، درجه حرارت آب

دوش گرفتن در بارداری، درجه حرارت آب

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه دوش گرفتن در بارداری، درجه حرارت آب را ببینید.

در روي پوست سوراخ هاي ريزي وجود دارد که راه خروج عرق است و از اين راه است که مواد زائد بدن دفع مي شود.

استحمام روزانه باعث راحتي و بشاشيت مي شود. در دوران بارداري فعاليت پوست افزايش يافته و مواد زائد بيشتري توسط آن دفع مي شود. زن بارداري قسمتي از مواد زائد بدن را نيز از راه پوست دفع مي نمايد و به اين دليل بسياري از خانم هاي باردار از عرق کردن زياد شکايت دارند.

در روي پوست سوراخ هاي ريزي وجود دارد که راه خروج عرق است و از اين راه است که مواد زائد بدن دفع مي شود. بنابراين اگر به علت عدم استحمام اين سوراخ ها بسته شوند اختلال در دفع عرق به وجود آمده و زندگي زن باردار به مخاطره مي افتد.

علاوه بر عرق مواد زائد بدن توسط کليه ها، روده ها و ريه نيز دفع مي شود. بشاشيت و لذت بعد از استحمام به علت باز شدن سوراخ هاي پوست است. با استحمام، سلول هاي مرده چربي و عرق خشک شده بر روي پوست شسته شده و سوارخ هاي پوست بار ديگر باز مي شوند.

درجه حرارت آبي که براي حمام گرفتن استفاده مي شود بسيار مهم است و بهتر است از آبي که درجه حرارت آن بين ۲۹ تا ۳۲ درجه سانتي گراد است استفاده شود. زيرا آب زياد گرم موجب خستگي شود و بايد از آب داغ اجتناب کرد.

زمان استحمام مهم نيست ولي در بانوان بارداري که کم خواب هستند و يا خواب رفتن برايشان خيلي مشکل است استحمام قبل از رفتن به بستر آرامش بخش بوده و خوابيدن را تسهيل مي نمايد.

بعد از استحمام تا نيم ساعت از رفتن به محيط خارج اجتناب کنيد تا بدنتان خشک شود.

هميشه در موقع ورود و خروج از وان مواظب باشيد که پايتان ليز نخورد و براي جلوگيري از لغزيدن و افتادن مي توان از کف پوش لاستيکي براي پوشاندن کف حمام استفاده نمود.

استحمام نه تنها براي نظافت بلکه براي تحريک گردش خون نيز لازم است. بنابراين با ماساژ ملايم پوست با حوله بعد از هر استحمام، گردش خون تسريع شده و نتيجه بهتري عايدتان مي شود.

به عقيده ما در تمام طول بارداري مي توان از دوش يا وان استفاده نمود ولي، بعضي از پزشکان به علت بزرگي شکم و اشکال در حفظ تعادل بدن استحمام با وان در شش هفته آخر بارداري را منع مي کنند.

از اسپري هاي ضد بو و خوشبو کننده بدن نيز مي توان در دوران بارداري استفاده نمود. شنا کردن در استخري که آب آن مرتب عوض شده و به ميکروب آلوده نيست اشکالي ندارد.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «زندگی با کودک» و «سلامت بانوان» در اختیار شما قرار می‌دهد.

دوش گرفتن در بارداری، درجه حرارت آب

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره دوش گرفتن در بارداری، درجه حرارت آب با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا