درمان های خانگی عفونت واژن، آیا میدانید؟

مطالب تفریحی

درمان های خانگی عفونت واژن، آیا میدانید؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه درمان های خانگی عفونت واژن، آیا میدانید؟ را ببینید.

یک عفونت قارچی واژن ( واژینال کاندیدیازیس ) به علت رشد بیش از حد یک قارچ در داخل واژن ، ایجاد می شود  . رشد بیش از حد قارچ ، موجب سوزش ، التهاب ، خارش و ترشحات دردناک می شود. اغلب بانوان، یک عفونت قارچی را در طول دوران زندگی خود تجربه کرده اند .
اگر بار اول شماست که علایم و نشانه های یک عفونت قارچی را تجربه می کنید ، باید  به یک متخصص بیماریهای بانوان مراجعه کنید تا تایید کند که شما یک عفونت قارچی دارید .
اما اگر شما یک عفونت قارچی برگشت پذیر داشته باشید ، یا اگر نخواهید که راه تجویز نسخه با یک کرم ضد قارچ را انتخاب کنید ، راه های دیگری هستند که می توان امتحان کرد تا یک عفونت قارچی درمان شود .
بعضی از این علاج ها , از محتویاتی استفاده می کنند که شما امکان دارد قبلا در خانه خود داشته باشید . تاثیرگذاری آنها متفاوت است و دلیل و سند برای موفقیت آنها تقریبا حکایتی است . به خواندن این نوشته ادامه دهید تا با تعدادی از معروف ترین علاج های خانگی برای درمان عفونت های قارچی آشنا شوید .

 

ماست یونانی

یک مرور کلی از یک تحقیق منتشر شده  در مجله ی آنتی میکروبیال کموتراپی (  antimicrobial chemotherapy ) ، نشان داده که برخی پروبیوتیک ها می توانند در مقابل کاندیدا آلبیکنز (نوعی قارچ) موثر واقع شوند .
ماست می تواند  به عنوان یک پروبیوتیک تلقی شود ، چون شامل باکتری زنده است ، مانند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس . این باکتریها برای ایجاد یک محیط سالم در واژن شما ضروری هستند .
پنیر یونانی ساده ، بهترین نوع برای علاج و درمان خانگی است . مطمئن باشید که ماست حاوی شکر اضافی نباشد چون  موجب تحریک رشد قارچ کاندیدا می شود .

 

بوریک اسید

بوریک اسید ، یک ترکیب ضدعفونی کننده قوی است که برخی بانوان ادعا می کنند برای درمان عفونت های قارچی مقاوم به سایر علاج ها ، مفید است . طبق مطالعه ای در سال ۲۰۰۹ ، بوریک اسید موضعی ، نتایج دلگرم کننده ای را برای درمان عفونت های واژینال نشان داده است . برخی از سایت های سلامت ، ادعا می کنند که شیاف های واژینال بوریک اسید  ممکن است در درمان عفونت های قارچی واژینال ، موثر واقع شود .
بوریک اسید ، در مقادیر بالا ، سمی است که می تواند منجر به آسیب کلیوی ، نارسایی حاد دستگاه گردش خون یا مرگ شود ( اگر شما مقدار کافی آن را جذب کنید ) . برای جلوگیری از این حالات، بوریک اسید را روی پوست های زخم شده استفاده نکنید یا از راه خوراکی مصرف نکنید . اگر شما باردار هستید ، نباید بوریک اسید را در هر شکلی مصرف کنید .
همیشه قبل از استعمال به واژن یا منطقه فرج (vulva) ، بوریک اسید را با آب ترکیب کنید .

 

روغن ضروری پونه

پونه کوهی یا (origanum marjoram ) چیزی است که در بخش ادویه جات بقالی ها یافت می شود . روغن پونه استفاده می شود تا انواع عفونت های قارچی را درمان کند . روغن پونه از پونه وحشی یا مرزنگوش ( origanum vulgare ) ساخته می شود که شامل تیمول و کارواکرول است که ضد قارچ های قدرتمندی هستند .
یک تحقیق در مجله ی بیوشیمی سلولی و مولکولی ، نشان داد که روغن پونه ی وحشی بسته به دوز مصرفی ، می تواند موجب توقف یا کند کردن رشد قارچ کاندیدا آلبیکنز شود .
روغن پونه ، یک رقیق کننده ی طبیعی خون است ، بنابراین اگر رقیق کننده های خون را به منظور سلامتی مصرف می کنید  و همچنین اگر دچار مشکلات لخته شدن خون مانند کمبود ویتامین k هستید ، از روغن پونه استفاده نکنید.
روغن های ضروری ، نباید خوراکی ( از راه دهان ) مصرف شوند . باید به عنوان جزئی از رایحه درمانی یا آروماتراپی ، استنشاق شوند .
توصیه می شود که شما این روغن  را به صورت محلول  دربسته های حاوی روغن مانند روغن زیتون یا روغن بادام شیرین استفاده کنید.  ۳ تا ۵ قطره از روغن ضروری پونه را در هر مقیاس حامل روغن ترکیب کنید . سپس ، آنرا به پوست با ماساژ دادن بمالید یا از طریق یک اسپری،  استنشاق کنید . روغن های ضروری را نزدیک واژن خود استفاده نکنید .

 

مکمل ها و شیاف های پروبیوتیک

پروبیوتیک ها به ترمیم تعادل باکتریایی و قارچی در سراسر بدن شما کمک می کنند . اگر شما رژیم غذایی پروبیوتیک های خوراکی را آغاز کنید که شامل رگه های باکتری لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس است ، می توانید دستگاه گوارش و فلور واژن  خود را به صورت هم تراز برگردانید .
مکمل های خوراکی حدودا به مدت ۱۰ روز مصرف می شوند تا به تاثیر کامل برسند ، بنابراین ، برخی بانوان ، پروبیوتیک ها را به صورت شیاف های واژینال  استفاده می کنند . شیاف های پروبیوتیک ، نشان داده اند که می توانند برای درمان واژینوز ( التهاب واژن ) موثر واقع شوند .

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل ، یک روغن چرب استخراج شده از مغز میوه ی نارگیل است . این روغن ، فواید سلامتی بسیاری شامل خصوصیات ضد قارچی دارد . تحقیقات نشان داده اند که روغن نارگیل در برابر کاندیدا آلبیکنز ، موثر است .
برای درمان یک عفونت قارچی واژینال و استفاده از روغن نارگیل ، مطمئن شوید که روغن نارگیل خالص و ارگانیک می خرید . شما می توایند روغن را مستقیما به منطقه ی آلوده استعمال کنید .

 

روغن درخت چای

روغن درخت چای ، یک روغن ضروری است که برای از بین بردن قارچ ، باکتری و ویروس ها استفاده می شود . تحقیقات نشان داده که یک شیاف واژینال حاوی روغن درخت چای ، ممکن است به درمان عفونت های واژینال کمک کند . همچنین روغن درخت چای ، به حفظ  تعادل  فلور میکروبی  در واژن ، کمک می کند .
روغن درخت چای ، به طور باورنکردنی ، قوی است . اگر قصد دارید که از این روغن به عنوان شیاف واژینال استفاده کنید ،مطمئن شوید که آنرا با یک حامل روغن مانند روغن جوجوبا یا روغن نارگیل ، رقیق سازی می کنید . تنها گاهی اوقات از روغن درخت چای استفاده کنید و هرگز آنرا نبلعید .
شما می توانید روغن درخت چای را از برخی بقالی ها یا فروشگاه های مواد  غذایی سالم ، تهیه کنید .

 

سرکه سیب

یک علاج معروف برای عفونت قارچی ، حمام سرکه سیب است . سرکه فواید درمانی و پزشکی بسیاری دارد ، برخی از آنها با مطالعه و تحقیق ، اثبات شده است . شما می توانید یک نصف فنجان از سرکه سیب را به وان حمام حاوی آب ولرم اضافه کنید تا به مدت ۲۰ دقیقه غوطه ور شود . محتوای اسیدی سرکه ، حدس زده می شود که هر میکروارگانیسم مضری را از بین می برد .
حمام سرکه ، همانند دوش سرکه نیست که تمام باکتری های مفید و مضر را از واژن شما خارج کند ودوش سرکه شما را بسیار مستعد به  برگشت عفونت قارچی میکند .

 

سیر

سیر نشان داده که در یک مطالعه آزمایشگاهی می تواند بر ازبین رفتن قارچ کاندیدا موثر باشد، اما بحث زیادی حول کمک به درمان عفونت های قارچی در خارج از محیط آزمایشگاه وجود دارد. اگر شما می خواهید که سیر را برای درمان عفونت قارچی استفاده کنید ، به رژیم غذایی خود سیر بیشتری اضافه کنید . بعضی سایت ها داخل کردن سیر در واژن ، را توصیه می کنند ، اما سوختگی و درد قابل توجه گزارش شده است .

 

هیدروژن پروکسید

هیدروژن پروکسید ، طبق مطالعات آزمایشگاهی ، یک ترکیب ضدعفونی کننده ی کشنده قارچ و باکتری است  . مطمئن شوید که قبل از استعمال به اندام تناسلی خود ، هیدروژن پراکسید را رقیق سازی کرده باشید و آن را بیش از ۵ بار پشت سر هم استفاده نکنید .

 

ویتامین c

ویتامین c ، یک تقویت کننده ی سیستم ایمنی است . یک سیستم ایمنی قوی ،  به بدن شما اجازه می دهد که به حالت تعادل در بیاید. ویتامین c ( آسکوربیک اسید ) ، حاوی ترکیبات آنتی میکروبیال هست و برخی بانوان برای از بین بردن برخی قارچها از قرص آن استفاده می کنند .

 

چه انتظار داشته باشیم ؟

اغلب علاج های خانگی ، بعد از چند روز تسکین می یابند . برخی ممکن است تا یک هفته طول بکشد. اگر علایم بد تر شد یا نشانه های جدیدی در طول دوره ی درمان ظاهر شد ، با دکتر خود تماس بگیرید . همچنین اگر سوزش پایدار داشتید با پزشک خود تماس بگیرید چون که جدا از علایم عفونت های قارچی شماست .
اگر عفونت شما  با درمان برطرف شد ، اما برگشت ، با پزشک خود تماس بگیرید . شما ممکن است که به درمان تجویزی قوی احتیاج داشته باشید .

 

پیشگیری از عفونت های قارچی واژینال

این نکات را دنبال کنید تا از عفونت های قارچی پیشگیری کنید :
    -میزان شکر و غذاهای فرآوری شده ( پروسس شده ) مصرفی خود را محدود کنید . قارچ ها در شکر پیشرفت  و رشد می کنند .
    -لباس زیر نخی و گشاد استفاده کنید .
    -مدت طولانی را با لباس خیس یا لباس حمام سر نکنید . قارچ ها در محیط های گرم و مرطوب رشد می کنند .
    -آنتی بیوتیک ها را فقط در موارد ضرورری استفاده کنید .
    -از دوش زنانه جز در مواردی که پزشک شما توصیه کرده ، استفاده نکنید و از اسپری های از بین برنده ی بوی واژن و لوسیون های معطر واژینال خودداری کنید . چون  ممکن است که تعادل باکتری های مفید و قارچ را در واژن شما از بین ببرند  .
درمان های خانگی ، ممکن است یا ممکن نیست که عفونت قارچی شما را درمان کنند . اگر شما از مواد گیاهی ، مکمل ها یا روغن های ضروری استفاده کنید ، آگاه باشید که سازمان غذا و دارو ، ایمنی ، خلوص و کیفیت آنها را کنترل نمی کند . از یک منبع قابل اطمینان خرید کنید .
تاثیرگذاری علاج های خانگی ، متفاوت است و بستگی به شخص ، شدت عفونت و کیفیت درمان دارد . در ذهن داشته باشید که هر محصولی چه طبیعی یا نوع دیگر ممکن است موجب سوزش پوست حساس منطقه واژن شود . شما باید استفاده از این علاج را متوقف کنید و اگر احساس سوزش یا ناراحتی کردید با پزشک خود تماس بگیرید .

درمان های خانگی عفونت واژن، آیا میدانید؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره درمان های خانگی عفونت واژن، آیا میدانید؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا