درمان نابینایی با ابداع شیوه ای نوین

درمان نابینایی با ابداع شیوه ای نوین

آخرین اخبار سلامت:شما میتوانید در ادامه درمان نابینایی با ابداع شیوه ای نوین را دیدن نمایید.

الیاس جراده پزشک لبنانی شیوه ای نوین برای درمان نابینایی ابداع کرد.

به گزارش خبرنگار پورتال پزشکان بدون مرز، این پزشک لبنانی توانست با انتقال بخش هایی ازچشم راست بیمار به چشم چپ وی، نابینایی ۳۰ ساله وی را درمان کند.

این پزشک لبنانی درباره این عمل جراحی گفت : حاتم سلیمان بیماری بود که یکی از چشمان وی براثر برخورد ترکش درجنگ داخلی لبنان آسیب دیده بود و پزشکان تلاش کرده بودند که قرنیه وبخش قدامی چشم وی را ترمیم کنند.

جراده افزود: این بیماردو بار تحت عمل پیوند قرنیه قرارگرفت ولی در هر دو بار بدن وی قرنیه را پس زد و این عمل ها به تخریب کامل سطح چشم و سلول های بنیادی او منجر شد.

وی بیان کرد : چشم راست این بیمار تا حدودی سالم بود ولی از انسداد عروق شبکیه رنج می برد که آن هم منجر به نابینایی وی شده بود.

جراده اضافه کرد : پس از تخریب شبکیه چشم راست، بخش قدامی شامل قرنیه و عدسیه آن سالم مانده بود درحالی که چشم چپ ازتخریب همین بخش رنج می برد اما شبکیه و عصب بینایی وی سالم بود.

پزشک به این نتیجه رسید که ممکن است با انتقال بخش قدامی چشم راست به چشم چپ بتوان به این بیمارکمکی کرد.

جراده پس ازتحقیقات بسیار و مشورت با اساتید و متخصصان بزرگ دریافت که تاکنون چنین عملی بی سابقه می باشد ولی همه این افراد این ایده را شایسته آزمودن دانستند.

پزشک بیمار را درجریان ایده خود قرارداد و غیرقابل پیش بینی بودن هرنتیجه ای را به اطلاع وی رساند و بیمار نیز با انجام عمل جراحی موافقت کرد.

این عمل جراحی درمدت سه ساعت و با بکارگیری دقیق ترین فناوری ها انجام شد و بخش قدامی چشم راست شامل قرنیه و سلول های بنیادی به چشم چپ پیوند زده شد و پس از باز کردن پانسمان، مشخص شد که بیمار بینایی خود را باز یافته می باشد.

امیدواریم از درمان نابینایی با ابداع شیوه ای نوین حداکثر بهره را برده باشید.

گردآوری:پورتال یک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا