خطرات تیروئید در دو نوع مخفی و پورتال۱

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: اخبار

خطرات تیروئید در دو نوع مخفی و پورتال۱

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه خطرات تیروئید در دو نوع مخفی و پورتال۱ را ببینید.

Hypothyroidism-and-Pregnancy

از خطرات مشکلات تیروئید در بارداری چه می دانید و آیا می دانستید کم کاری تیروئید دو نوع مخفی و پورتال۱ دارد که هرکدام می توانند عوارض جبران ناپذیری برای مادر و جنین بهمراه داشته باشند؟و مهمترین عارضه آن ها زایمان زودرس می تواند باشد

کم کاری تیروئید اگر درمان نشود، احتمال فشار خون بارداری، کندگی جفت، زایمان زودرس، افزایش مرگ و میر و ناتوانی نوزاد و خونریزی بعد از زایمان را افزایش می‌دهد.

نسیم سنجری کم‌کاری تیروئید را یکی از بیماری‌های شایع در بانوان ایرانی عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از زنانی که در سنین باروری هستند به کم‌کاری تیروئید مبتلا بوده، از قرص‌های تیروئید برای جبران کم‌کاری تیروئیدشان استفاده می‌کنند.

کم‌کاری تیروئید مخفی چیست؟
نایب رئیس انجمن متخصصین بانوان و مامایی ایران اظهارداشت: البته مواردی از کم‌کاری تیروئید نیز وجود دارد که کم‌کاری تیروئید مخفی نامیده می‌شود و در آن تنها یکی از تست‌های آزمایشگاهی یعنی TSH یا هورمون محرک تیروئید بالا و سایر تست‌های آزمایشگاهی تیروئید طبیعی هست.

وی تأکید کرد: هر چند در مبتلایان به کم‌کاری تیروئید مخفی، عوارض ذکرشده کمتر از کم‌کاری تیروئید آشکار هست با این حال توصیه می‌شود حتی کسانی که به کم‌کاری تیروئید مخفی مبتلا هستند تحت درمان با هورمون تیروئید قرار گیرند.

آیا مصرف قرص‌های کم‌کاری تیروئید در دوران بارداری ضروری هست
این جراح و متخصص بانوان گفت: با توجه به تغییرات سوخت و سازی فردی که باردار هست و نیاز مبرم مادر جنین به این هورمون طی بارداری به طور قطع این بانوان باید به مصرف داروی خود ادامه دهند، به طور مجدد وضعیت تیروئیدشان بررسی شود و حتی ممکن هست لازم باشد مقدار دارو افزایش یابد.

وی ادامه داد: در صورت عدم درمان مادران دچار کم‌کاری پورتال۱ تیروئید، احتمال بروز عوارضی مانند فشار خون بارداری، کندگی جفت، زایمان زودرس، افزایش مرگ و میر و ناتوانی نوزاد، اختلالات شناختی و عصبی روانی نوزاد و خونریزی بعد از زایمان در مادر و نوزاد دیده می‌شود.

خطرات تیروئید در دو نوع مخفی و پورتال۱

منبع : وبسایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره خطرات تیروئید در دو نوع مخفی و پورتال۱ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] آمادگی غول نفتی روسیه برای امضای تفاهمنامه با ایران علیدوستی می توانستیم گل های …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] فارس گزارش می‌دهد یازدهمین جشن سینمای کرمان برگزار شد نمونه خشاب دار تفنگ باهر رونمایی می شود تمرکز نزاجا بر روی قطعه سازی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا