خبر خوش سخنگوی دولت برای مشاغل آسیب دیده از کرونا

مطالب جدید



پورتال یک: سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور به همه دستگاه‌ها دستور داده است برای افزایش اشتغال و جایگزین اشتغال‌های آسیب دیده برنامه ای تنظیم کنند.

به گزارش پورتال یک به نقل از خبرآنلاین، علی ربیعی، سخنگوی دولت ظهر، در نشست تفریحی با اصحاب رسانه گفت: این هفته ها برای دولت و برای همه مردم هفته های طاقت فرسایی است. دولت در هفته گذشته در بخش اقتصاد، بین‌الملل و حوزه اجتماعی تصمیمات مهمی را گرفت. سر پا نگه داشتن اقتصاد و رسته های آسیب خورده از کرونا و کاهش هزینه های این رسته ها از جمله برنامه های دولت است.

ربیعی گفت: تاب آوری اقتصادی در دوران کرونا به ویژه در زمینه حفظ اشتغال در کانون توجه دولت بوده و برنامه ریزی برای جبران آسیب های کرونا در روزهای پساکرونایی از جمله موضوعاتی است که در دستور کار جلسه کمیته های اقتصادی کرونا و جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و هیئت وزیران بوده است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر، فارس و تسنیم بخوانید؛

* سازمان مدیت و برنامه ریزی و بودجه برای جهش تولید و تدوام اقتصاد مقاومتی با دستگاه‌هایی که در زمینه جهش کشور فعالیت دارند تفاهم نامه هایی جداگانه امضا کرده است که در اواخر اردیبهشت رونمایی می شود.

* رئیس جمهور به همه دستگاه‌ها دستور داده است برای افزایش اشتغال و جایگزین اشتغال های آسیب دیده برنامه ای تنظیم کنند. شهرداری ها هم مکلف شدند برای رونق مسکن برنامه هایی را ارائه کنند.

* براساس برنامه دولت، در ماه‌های آینده اشتغال هایی که به طور کامل از بین رفته است را احیا خواهیم کرد. تسهیلات کسب و کارها فقط برای پرداخت حقوق کارگران نیست بلکه برای سرمایه در گردش و سرپا نگه داشتن بنگاه اقتصادی مربوطه هم است.

* در هفته گذشته شیوه پرداخت وام‌ها به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا مشخص شد، شرط اصلی ارائه وام لیست بیمه سه ماه آخر سال گذشته خواهد بود و این بنگاه ها نباید نیروی کار خود را اخراج کرده باشند.
وضعیت عادی نداریم

* ما مناطق کشور را به سه رنگ سفید، زرد و قرمز تقسیم کردیم که اصلأ این دسته‌بندی به معنای ریشه‌کن شدن کرونا در مناطق سفید نیست بلکه آن مناطق وضعیت بهتری نسبت به سایر نقاط دارد و باید همان روند را برای کنترل ادامه دهند.

* اینکه گفته می‌شود دولت به دنبال عادی سازی شرایط است اصلأ چنین نیست و ما وضعیت عادی در زمینه کرونا نداریم.

*رنگ‌ها به معنی عادی شدن شرایط نیست بلکه برای تصمیم‌گیری در زمینه برنامه‌ریزی های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ما کمک می‌کند که چگونه بازگشایی ها انجام شود. مثلا شهری ممکن است روزی یک بستری داشته باشد اما این معنایش چنین نیست که دیگر خطر در آن شهر رفع شده و آمار جانباختگان در آن شهر بیشتر نمی‌شود بلکه اگر روند کنترل ها ادامه نیابد ممکن است این نسبت نیز تغییر پیدا کند پس باید روند کنترلی ادامه یابد.

*شهرهایی که کمتر از ۱۴ بستری در یک روز داشته باشند وضعیت سفید دارند که معمولا این شهرها کوچک هستند و چند واحد خرید یا یکی دو مسجد بیشتر ندارد.
بهترین راه برای هدایت نقدینگی بورس است

* عرضه سهام و شادابی بورس از دیگر موارد مورد بحث در هیئت وزیران است و ما بهترین جایی که نقدینگی مردم به آن سمت رود را بورس می‌دانیم و این هم به نوعی سودآوری برای افرادی است که در بورس هستند و هم یک دیدن ملی است و ما از محل عرضه سهام نقدینگی‌هایی که جمع شده را در چرخه‌های سرمایه‌گذاری جدید مورد استفاده قرار گیرد. دولت بورس را بهترین مکان برای تجمیع نقدینگی می‌داند. این هم نوعی سودآوری برای افرادی است که در بورس مشارکت می‌کنند و هم یک دیدن ملی است که کمک می‌کند ما از محل عرضه سهام منابعی که از نقدیندگی مردم جمع آوری می‌شود این منابع مجدد در چرخه سرمایه گذاری‌های جدید قرار بگیرد و بتواند در سال جهش تولید به جهش تولید کمک کند و هم اشتغال به جود بیاورد یعنی رفتن پول به سمت مسکن به سمت سکه و ارز بجز آثار منفی و نابودی که برای اقتصاد کشور می‌گذارد چیز دیگری به ارمغان نمی آورد.

* رفتن پول به بازار سرمایه به رشد کشور کمک می‌کند، وزیر امور اقتصاد و دارایی گزارشی از صندوق‌هایی اعلام کرد که قرار است واگذار شوند. یکی از این بنگاه‌ها امیدرو است و چند بنگاه بزرگ، بیمه و بانک در این فهرست هستند. صندوق‌ها و نهادهای عمومی دیگر مثل تامین اجتماعی هم در راه هستند.

* افراد می توانند سهام این صندوق‌ها را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کنند، این هم کمک خواهد کرد که سرمایه گذاری‌های جدید ادامه داشته باشد همان طور که دقت می‌کردم همه جای دنیا بورس آسیب دیده وقتی در ایران بانشاط است نقدهای بعضا هم غیر منصفانه‌ای صورت می‌گیرد به خصوص شبکه‌های خارجی خیلی به دنبال ایجاد واهمه برای حضور مردم در بورس هستند.

* اخبار و گزارش‌های شبکه‌های خارجی را در این زمینه دنبال می‌کردم، خیلی به دنبال ایجاد واهمه برای حضور مردم در بورس و صندوق‌ها بودند. به اعتقاد من، این یک امر ملی است و مردم هم می‌توانند سرمایه‌گذاری سودآور خودشان را داشته باشند.
تعیین نماینده تام الاختیار برای صادرات مرغ اضافه بر نیاز داخلی

* با اشاره به بررسی‌های انجام شده در مورد معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه: دولت اقدام به خرید بخشی از مرغ‌ها می‌کند. متاسفانه توازن و تعادل در بازار بهم خورد؛ به علت آنکه رستوران‌ها تعطیل شدند، ادارات غذا نمی‌دهند و سلف‌های دانشجویی تعطیل شد. بهرحال تقاضا برای این نوع از کالاها پایین آمد.

وی با بیان اینکه در بحث واردات به موقع نهاده‌ها هم مسائلی ایجاد شده بود، تصریح کرد: وزارت صمت و جهاد کشاورزی در جلسه یکشنبه دولت قرار شد، توامان یک مسئول تام‌الاختیار انتخاب کنند تا با مشارکت یکدیگر، هم ظرفیت صادرات مرغ‌های اضافه شده مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوانیم آنها را صادر کنیم و هم تسهیلاتی برای صادرات آنها بگذاریم.

* در این هفته درخصوص مسائل اجتماعی کرونا، جلسه هماهنگی میان بخش‌ها و نهادها برای کمک به اقشار آسیب‌دیده از کرونا را با حضور معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم، خوشبختانه نهادهای زیرنظر رهبری در کنار دولت و نظام سلامت قرار گرفتند. در جلسه‌ای که به همین منظور و در ذیل شورای عالی رفاه تشکیل شد. در این جلسه، از دو سامانه سخاوت ایرانیان و سامانه مددجویان برای موسسات خیریه رونمایی شد.
ایرانیان به پویش خیر جمعی بپیوندند

* این سامانه‌ها ناهماهنگی‌ها را کاهش خواهد داد، سیستم رفاهی کشور را هدفمند خواهد کرد و این سامانه‌ها کمک‌ می‌کند همپوشانی‌های کمکی از بین برود و بتوانیم به تعداد بیشتری از افراد کمک کنیم.

* با تشریح کمک‌های نهادهای عمومی برای مقابله با کرونا: تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان توسط نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، بسیج و سپاه پاسداران و شهرداری‌ها برای مقابله با کرونا و کمک به اقشار آسیب‌دیده تامین شده است. همچنین کالاهایی را به ارزش ۳۰۰ هزار تومان مشخص شده که به نوعی در ارائه خدمات یکسان‌سازی شده و در اختیار بیش از سه میلیون و نیم نفر از افراد قرار بگیرد.

* بسیاری از خیریه‌ها، سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد هم در این زمینه اقداماتی داشتند که از میزان عددی کمک افراد تفریحی ندارم ولی قابل تقدیر است.

* با اشاره به پویش خیر جمعی: در ماه مبارک رمضان از ایرانیان دعوت می‌کنیم که به پویش خیر جمعی بپیوندند و به محقق شدن منویات مقام معظم رهبری کمک کنیم تا جامعه‌ای متعادل داشته باشیم و کسی از کرونا آنچنان آسیبی نبیند که سقوط کند.
ما به دنبال صلح هستیم نه جنگ

* در پاسخ به این پرسش که واکنش دولت به دستور ترامپ برای هدف قرار دادن قایق‌های سپاه در خلیج فارس چیست: ما به دنبال صلح هستیم نه جنگ. آمریکا دنبال ماجراجویی است. هروقت مشکلات داخلی آمریکا زیاد می‌شود ما منتظریم که آمریکا در قسمت‌ای دست به ماجراجویی‌ بزند یا به صورت فیزیکی یا جنگ روانی.

* ما هر اقدامی که علیه امنیت ملی ما صورت بگیرد را پاسخ خواهیم داد اما هیچگاه به دنبال پیش‌دستی در این زمینه و ایجاد تقابل نیستیم.

* با استقبال از تداوم آتش بس در یمن در ماه مبارک رمضان: جمهوری اسلامی ایران از صلح در قسمت حمایت می‌کند و ماه مبارک رمضان را فرصتی برای به خود آمدن در قسمت به خصوص در ایام کرونا و پایه‌ریزی‌های نهادینه‌شده‌ای از صلح و امنیت را پیشنهاد و دنبال می‌کند.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا