تهیه صبحانه کودکان، مهمترین وعده

مطالب تفریحی

تهیه صبحانه کودکان، مهمترین وعده

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تهیه صبحانه کودکان، مهمترین وعده را ببینید.

نی نی بان: ممکن است زمان کافی برای آماده کردن صبحانه برای کودک‌تان نداشته باشید، اما باید بدانید که کارشناسان معتقدند صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در روز است؛ کودکانی که صبحانه می‌خورند در مدرسه بهتر یاد می‌گیرند، انرژی بیشتری دارند و به طور معمول از کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، سالم‌ترند.

 

 

از طرف دیگر کودکانی که صبحانه نمی‌خورند، چند ساعت بعد احتیاج به غذای بیشتری دارند. حال به آسانی می‌توان فهمید که چرا شروع سالم در صبح ارزش تلاش کردن دارد. برای این کار احتیاجی نیست که یک سفره بزرگ پهن کنید. در واقع می‌توانید صبحانه‌هایی سالم و سریع را با سه شماره حاضر کنید. 

 

نان‌های تست گندم یا کلوچه‌های انگلیسی با کره بادام‌زمینی. تمام نان‌های گندمی از فیبر و مواد مغذی تولید شده است که هضم غذا را آهسته‌تر می‌کنند و باعث می‌شوند کودک انرژی بیشتری در دراز مدت داشته باشد. کره بادام زمینی منبع بزرگی از پروتئین است اما به دنبال نوع طبیعی آن باشید که چربی‌های ترانس کره‌های بادام‌زمینی معمولی را نداشته باشد. همچنین کره بادام و تخم آفتاب‌گردان را که چربی کم‌تری دارد، امتحان کنید.

 

اسموتی میوه. تعداد انگشت‌شماری از انواع توت‌های منجمد، موز، شیر یا ماست کم‌چرب و یا بدون چربی تنها چیزهایی هستند که شما احتیاج دارید. آن‌ها را با هم مخلوط کنید. این مواد سرشار از کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی به‌خصوص کلسیم هستند.

 

حبوبات. کارشناسان می‌گویند که سالم‌ترین صبحانه، غلات با شیر کم‌چرب یا بدون چربی است. مخلوط آن‌ها پر از کلسیم، فیبر و البته کم‌چرب است. به علاوه، غلات و حبوبات بسته‌بندی‌شده دارای مواد مغذی ضروری مثل اسید فولیک و ویتامین‌های دیگر است.

به کودک خود اجازه دهید تا آنچه را که دوست دارد انتخاب کند، اما به او بگویید تا از آن‌هایی که شکر دارند، پرهیز کند. او را تشویق کنید تا شیرینی حبوبات را با کشمش و میوه‌های دیگر جبران کند.

به کودک خود یاد دهید که روی بسته‌های آن‌ها مقدار شکرشان را بیابد و تشویق‌‌اش کنید تا آن‌هایی که کم‌ترین شکر را دارند، انتخاب کند. در اینجا لیستی از ۴ ماده‌ای که فیبر زیاد و شکر کمی دارند آورده شده است:

 

۱٫ گندم یا جو خرد شده. گندم (یا جو) به کودک شما انرژی می‌دهد. به دنبال آن‌هایی باشید که حداقل ۲ تا ۵ گرم فیبر داشته باشند و شکرشان بیشتر از ۱۰ تا ۱۲ گرم در هر وعده نباشد.

 

۲٫ انگور- آجیل. انگور و آجیل اگر شکر به آن‌ها اضافه نشده باشد، یکی از بهترین انتخاب‌ها هستند. کشمش را حتما به آجیل اضافه کنید تا بیشتر مورد علاقه کودکان باشد.

 

۳٫ حبوبات برشته شده. این حبوبات کوچک همیشه مورد علاقه کودکان بوده است و متخصصان تغذیه آن‌ها را دوست دارند. زیرا آن‌ها با حبوبات کامل درست شده‌اند و در هر وعده آن تنها یک گرم شکر وجود دارد.

 

۴٫ بلغور جو دوسر. برای پختن آن تنها دو دقیقه در مایکرویو زمان لازم است (یا کمی بیشتر در بالای گاز) که انتخابی مناسب برای فصل زمستان است. برای شیرین شدن‌اش مقداری میوه یا دارچین، جوز یا ادویه‌های دیگری به آن اضافه کنید. بلغور جو دو سر را با مقداری سیب خردشده و بادام و یک قاشق غذاخوری گرانولی کم‌چرب مخلوط کنید.

 

۵٫ میوه. سیب‌ها فیبر زیادی دارند. موز و کیوی سرشار از پتاسیم است که کودکان طی فعالیت‌های فیزیکی روزانه آن را از دست می‌دهند. یک بسته کشمش نیز پر از کربوهیدرات و فیبر است.

جمعه‌ها یک سالاد میوه بزرگ آماده کنید تا بتوانید کل هفته آن را به کودک خود بدهید. به هر وعده آن ماست، آجیل خردشده بدون نمک یا گرانولی برای پروتئین و کلسیم بیشتر اضافه کنید.

 

۶٫ پنکیک، تخم مرغ و کلوچه. پنکیک، تخم‌مرغ و کلوچه گزینه‌های دلچسبی برای صبحانه هستند. با آماده کردن میوه، سبزیجات و پنیر در شب گذشته در زمان خود صرفه‌جویی کنید. می‌توانید پنکیک گندم فوری بخرید (نوعی که تنها باید به آن آب اضافه کرد) مواد مغذی آن را با افزودن میوه‌های تازه، آجیل، هویج و کدو سبز خرد شده افزایش دهید. شیرینی آن را با کمی ماست ساده یا خامه بدون چربی روی آن جبران کنید.

هم‌چنین می‌توانید برای صبحانه کودک‌تان قارچ، گوجه و اسفناج خرد شده (تازه یا یخ‌زده) را با تخم مرغ مخلوط کنید که پر از پروتئین است. به تخم‌مرغ قبل از پختن یک قاشق چای‌خوری گیاه تازه مثل موسیر و ترخون اضافه کنید تا خوش‌طعم شود.

شما هم‌چنین می‌توانید یک ساندویچ تخم‌مرغ درست کنید. به این روش که روی کلوچه انگلیسی تخم‌مرغ را نیمرو کنید یک لایه همبرگر و کمی پنیر کم‌چرب هم روی آن قرار دهید.

تهیه صبحانه کودکان، مهمترین وعده

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره تهیه صبحانه کودکان، مهمترین وعده با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا