تله های افسردگی را بشناسید

تله های افسردگی را بشناسید

پورتال یک آرشیو وب فارسی:روز نو:

تله های افسردگی را بشناسید
روز نو : عوامل به نظر کم اهمیت می توانند بر روحیه‌ افراد اثرات مخربی بگذراند گرچه عوامل افسردگی در همه افراد یکسان نیست، اما عوامل درونی و بیرونی مختلفی بر بهتر یا بدتر شدن حالت افسردگی موثر هست.
چند عامل ساده اما محرک افسردگی در افراد:۱٫ دوری کردن از اجتماع: هنگامی که فردی به صورت بالینی دچار افسردگی هست به شدت از دیگران دوری می‌کند. انزوا و عدم حضور همان چیزی هست که افراد افسرده،‌به آن احتیاج دارند عقب‌نشینی اجتماعی ، پاسخی به استرس و درگیری ذهنی هست و حضور در اجتماع همانند ترمزی هست برای رهایی از این درگیری.
راه حل: به تدریج خود را در اجتماع حاضر کنید. از خانواده و دوستان شروع کنید.
لیستی از کسانی که می‌خواهید با آنها دوباره رابطه برقرار کنید تهیه کنید و شروع به برنامه‌ریزی و فعالیت کنید.
۲٫ پروراندن افکار بیهوده: می‌توان افکار بیهوده را مقصر اصلی ابتلا به افسردگی دانست. تفکر در مورد شکست‌ها،‌ناکامی‌ها و هر آنچه که خارج از دسترس فرد هست، افکار بیهوده و درگیری ذهنی را پدید می‌آورد. این افکار فرآیندی سمی هست که ذهنیت منفی و ناخوشایندی در مورد فرد در او ایجاد می کند.
معمولا افراد افسرده ،‌زمان و انرژی زیادی را برای پروراندن افکار منفی‌شان هدر می دهند.
به گفته دکتر Mark Giulston (روانپزشک) ، هنگامی که شما افکار منفی در ذهن خود می‌پروانید، در واقع در قلمرو دشمن قرار گرفته‌اید.
قبل از آنکه افکار منفی بر شما غلبه کند، خود را از دست آنها خلاص کنید.
افکار منفی می‌تواند باعث ایجاد توهم شود و رویدادهای عادی را برای افراد غیر قابل تحمل کند. به طور مثال لبخند زدن افراد را به منزله تمسخر کردن خود پندارند.
راه حل: توجه خود را به فعالیت‌های مثبت مانند خواندن کتاب معطوف کنید.
۳٫ خود درمانی با مخدرها: مصرف مخدرها ممکن هست استرس و تفکرات بیهوده را دور سازد اما این احساس زودگذر تاثیرات مخربی بر سیستم عصبی فرد می‌گذارد.
۴٫ ورزش نکردن: اگر از آن دسته افرادی هستید که قبلا به باشگاه می‌رفتید امادیگر فعالیت های ورزشی انجام نمی دهید ، یکی از بانشاط‌ترین فعالیت های روزانه را فراموش کرده‌اید. انجام فعالیت‌های ورزشی، اثر قدرتمند ضد افسردگی دارد و باعث ترشح سروتونین و دوپامین می‌شود.
 
میزان ترشح این دو ماده در افراد افسرده به پایین‌ترین حد خود می رسد.
راه حل: شنا، یوگا، ایروبیک و حتی پیاده‌روی ورزشهای مفرحی هستند که شما را از دام افسردگی نجات می‌دهند. برای داشتن انگیزه می‌توانید با یکی از دوستان یا آشنایان خود به کلاس‌های ورزشی بروید.
۵٫ مصرف قند بالا: وقتی فردی احساس ناراحتی می کند،‌معمولا میل به تنقلات و خوراکی‌های شیرین دارد. مصرف تنقلات شیرین در کوتاه‌ مدت حس خوبی به افراد می‌دهد، اما کمتر از دو ساعت باعث می‌شود گلوکز خون به شدت پایین آید.
راه حل: از مصرف زیاد قند دوری کنید. همیشه راه عاقلانه ، به اندازه مصرف کردن هست.
۶٫ افکار منفی: هنگامی که فردی مستعد افسردگی هست،‌همواره افکار منفی در خود می‌پروراند و از انجام فعالیت‌های روزانه خودداری می‌کند.
افراد در این شرایط فکر می کنند که حتی با انجام دادن کارهای متفاوت و سعی در بهبود اوضاع فعالی نیز، احساس خوبی به آنها دست نخواهد داد.
بنابراین تلاش هم نمی‌کنند! در این صورت از انجام هر گونه فعالیتی سرباز می‌زنند. پروراندن افکار منفی دام بزرگی هست که باعث تشدید افسردگی و در منفعل شدن کامل فرد می‌گردد.
راه حل: منتظر رویدادن اتفاقات منفی نباشید. اگر تلاش و کوشش کنید، شانس رسیدن به نتایج مثبت و سازنده را از دست نخواهید داد.

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ – ۰۹:۵۰

تله های افسردگی را بشناسید

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا