تقویت خانه‌های هلال در سال ۱۴۰۰ / پیگیری هلال احمر برای خرید واکسن

مطالب جدید



پورتال یک:رئیس جمعیت هلال احمر از ارتقای اعتماد عمومی به هلال‌احمر، تلاش‌ها و رایزنی برای خرید و واردات واکسن کرونا و تقویت خانه‌های هلال در سال جاری خبر داد.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایسنا، کریم همتی در نخستین جلسه شورای مدیران هلال احمر در سال ۱۴۰۰ که با حضور دبیرکل، روسای سازمان ها، معاونین، مدیران کل و مدیران عامل استانهای جمعیت هلال احمر برگزار شد، با تقدیر از تلاش های انجام شده در سال ۹۹ گفت: حاشیه هایی که در سال ۹۸ در جمعیت هلال احمر رقم خورد سبب شد تا مردم آزرده خاطر شوند اما امروز با صداقت و درستکاری، اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر بیشتر شده است و به همین واسطه توانسته ایم کارهای مثبتی را آغاز کنیم. امروز نیاز است تا تمامی رده های هلال احمر وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا امورات محوله و اجرایی به خوبی پیش رود.

وی افزود: امروز نیاز است که مدیران استانی هلال احمر ارتباط خوبی را با استانداران برقرار کرده و ضمن حفظ استقلال، هم‌افزایی را در دستور کار خود قرار دهند. این امر کمک می کند تا در مواقع بحران در کنار سایر نیروهای استانی و به دور از حاشیه بتوان به مردم خدمت رسانی کرد. در زلزله سی سخت این هم افزایی سبب شد تا نیروهای هلال احمر به همراه استانداری در همان لحظات اولیه در مناطق زلزله زده حاضر و در مناطق بحرانی مستقر شوند و کارهای خوبی در همان ساعات اولیه انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هماهنگی با رده های ستادی و نزدیکی با سازمان امداد از جمله اتفاقات دیگری است که می تواند عملکرد هلال احمر را ارتقا دهد و به مدیریت بهتر بحران ها کمک کند. امروز خدمات رسانی هلال احمر تحت تاثیر کرونا قرار گرفته که همین امر سبب شد ماموریت های ما بیشتر شده و در کنار وزارت بهداشت، جمعیت هلال احمر نیز در این عرصه فعالیت کند.

همتی ادامه داد: فعالیت ما به قدری در این عرصه موثر بود که سران کشور و وزارت بهداشت از عملکرد هلال احمر در مقابله با کرونا تقدیر کرده این هم افزایی را موثر دانستند. فعالیت های ما علیه کرونا از ابتدای سال ۹۹ با کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها آغاز و همه آنچه که به جمعیت هلال احمر مرتبط بود به خوبی انجام شد. این فعالیت ها در روزهای پایانی سال ۹۹ نیز ادامه داشت و مبحث کنترل مرزهای ورودی کشور در سال جدید نیز به هلال احمر واگذار و این ماموریت بدون هیچگونه توقعی توسط مدیران استانی هلال احمر به خوبی انجام شد که جا دارد از اقدامات این نیروهای هلال احمر نیز تقدیر شود.

وی با اشاره به این که امروز پرسنل هلال احمر در مبادی مرزی در معرض ابتلا به کرونا هستند، اظهار کرد: امید است بتوانیم پس از جلسه ای که با وزارت بهداشت در دستور کار قرار گرفته، نیروهای امدادی مستقر در مبادی مرزی کشور را واکسینه کنیم تا با ایمنی بیشتری به خدمات رسانی بپردازند. امروز تعداد واکسن های موجود در کشور و گروه هدف با یکدیگر همخوانی ندارد به این علت که محدودیت های زیادی در مسیر وارد کردن واکسن به کشور وجود داشت.

تلاش و اقدامات هلال‌احمر برای واردات واکسن کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه ۱۴ فروردین ماه مجوز واردات واکسن کرونا از سوی وزارت بهداشت به هلال احمر داده شد، افزود: اقدامات اولیه برای واردات واکسن کرونا به کشور انجام شده و تلاش ها در این عرصه ادامه دارد. در کنار این اقدامات، ۴۰۰ هزار دز واکسن سینوفارم اهدا شده از سوی صلیب سرخ چین وارد کشور و به وزارت بهداشت تحویل داده شد که در قالب واکسیناسیون سراسری در کشور به گروه هدف خواهد رسید. رایزنی ها با کشورهای روسیه و چین ادامه دارد و با اتحادیه آسیا و اقیانوسیه نیز صحبت هایی انجام شده تا هر چه سریع‌تر مابقی واکسن های مورد نیاز تامین شود.

تشریح اقدامات هلال در زلزله بندر گناوه

رئیس جمعیت هلال احمر با تشریح جزئیات زلزله روز گذشته در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در همان لحظات اولیه و با توجه به قدرت زلزله در همان لحظات اول مرکز عملیات اضطراری شکل گرفت و مساله مدیریت شد. این زلزله خسارات جانی نداشت و تعداد مصدومین نیز بسیار کم بود اما منطقه آسیب دیده و رصد منطقه از نزدیک در دستور کار قرار گرفت. این حضور به موقع و همکاری و در کنار مردم بودن خود می تواند بسیار موثر باشد. ما در کشور حادثه خیزی زندگی می کنیم و باید همواره در آمادگی کامل باشیم.
همتی افزود: به منظور آمادگی کامل در مواجهه با حوادث، استان ها باید در ساعات غیرمعمول شبانه روز، مانورهای صفر لحظه ای را در دستور کار قرار دهند و تا پایان خردادماه تمام استان ها باید این کار را آغاز کنند. به دنبال یک طراحی بهتر در این عرصه هستیم. این مانورها به کارآیی بهتر در زمان بحران کمک خواهد کرد و کیفیت کار تیمی و بدون اطلاع قبلی را ارتقا می دهد. در راستای برگزاری بهتر این مانورها، تا روز دهم اردیبهشت ماه پذیرای پیشنهادات دوستان و همکاران هلال‌احمری هستیم.

رئیس جمیت هلال احمر با اشاره به مشکلات مالی این جمعیت گفت: در ماه های دی و بهمن این نگرانی وجود داشت که حتی در پرداخت حقوق پرسنل با مشکل مواجه شویم اما با مدیریت انجام شده، این مشکلات برطرف و مطالبات بیشتری از پرسنل پرداخت شد. این امر با همکاری حداکثری سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت که تا ۱۰۰ درصد تخصیص منابع را برای جمعیت هلال احمر محقق کرد و سبب شد تا پرداخت سایر کارانه ها به پرسنل هلال احمر نیز به صورت کامل در دستور کار قرار گیرد و در همین راستا حقوق فروردین ماه پرسنل نیز چند روز زودتر از پایان ماه پرداخت شد. پرداخت ها به امدادگران با نظم دهی به امور مالی نیز آغاز شده است و جذب از طریق آزمون ایثار نیز ادامه دارد.

برگزاری مراسم‌های هفته هلال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

همتی ادامه داد: در سال ۹۹ اقدامات خوبی در راستای اورهال کردن بالگردها رقم خورد و به منظور ارتقای سطح کیفی امدادرسانی، خودروهای امدادی نیز برای مناطق محیطی کشور تامین شد. خرید خودرویی قابل توجهی در سال ۹۹ صورت گرفت و آمبولانس های اهدایی به مناطق سیل زده نیز در سازمان امداد موجود است که در هفته هلال به مراکز اهدا خواهد شد. امید است که با رعایت تمامی پروتکل های کرونایی مراسمات هفته هلال به خوبی برگزار شود تا دستاوردهای این جمعیت به اطلاع مردم رسد. بازدیدهای استانی نیز در دستور کار خواهد بود.
وی با اشاره به کمک های مومنانه به نیازمندان در سال ۹۹ تصریح کرد: در روزهای آتی نیز اقلام خوراکی مورد نیاز با هماهنگی معاونت بازرگانی وزارت صمت تهیه و در اختیار شهروندان نیازمند که توسط سازمان داوطلبان شناسایی شده اند، قرار خواهد گرفت. این مهم، اگر خیرین نیز وارد عمل شوند می تواند با کیفیت بهتری در تمامی استان ها انجام شود. باید از ظرفیت خیرین به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

تقویت خانه‌های هلال در سال جاری

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص خانه های هلال در سطح کشور گفت: خانه های هلال جزو اولویت های کاری ماست و باید تا پایان دولت تعداد آن ها به ۵۰۰۰ خانه برسد. در هفته هلال نیز آن دسته از خانه های هلال که آماده بهره برداری است، افتتاح خواهد شد. تقویت خانه های هلال نیز مدنظر است و به آن توجه می شود.
بر اساس اعلام روابط عمومی هلال احمر، همتی در پایان گفت: باید اهداف مقوله داوطلبی در هلال احمر تشریح شود تا برخی دچار سوءتفاهم نشوند. جمعیت هلال احمر برای هیچکسی سود ندارد و تنها منفعت آن انجام کارهای خوب و خدمات رسانی به مردم است. باید اهداف هلال احمر تبیین شود و از ظرفیت های نهفته آن به بهترین شکل استفاده شود. بزودی مجمع عمومی جمعیت هلال احمر با حضور اعضای جدید و به مدیریت دبیرکل برگزار خواهد شد.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا