تصاویر و آشنایی با آبشار زیبای شاهاندشت در استان مازندران

تصاویر و آشنایی با آبشار زیبای شاهاندشت در استان مازندران

تصاویر و آشنایی با آبشار زیبای شاهاندشت در استان مازندران آبشار عمومی بوده و بازدید از آن رایگان می باشد. درعین‌حال، مسافران و بازدیدکنندگان می‌بایست هزینه‌هایی را برای پارکینگ و خوراک نیز بپردازند.

 

یقینا در میان طبیعت گردان و کسانی که هر هفته جمعه خود را در کوه و دشت می گذرانند نرفتن به آبشارهای شاهان دشت ،بزرگترین کلاهی باشد که بر سر این افراد خواهد رفت.

 

اگر فقط نیم‎نگاهی به عکس‌های این قسمت انداخته باشید و یا از دوستان و آشنایان خود که به این قسمت سفر کرده‎اند پرس و جویی کرده باشید، درخواهید یافت که این قسمت بی‌شک بهشتی در قلب شمال کشور می باشد.

 

آبشار شاهاندشت بزرگترین آبشار استان مازندران و دومین آبشار بلند ایران از نظر ارتفاع بوده که از آثار ملی کشور در فهرست آثار ملی ایران می باشد.

 

این آبشار در در روستای شاهاندشت و در ۹۶ کیلومتری جاده هراز و ۶۵ کیلومتری منظقه آمل قرار دارد و در بخش امیری قرار دارد که از سمت جاده نسبت به آن دید وجود دارد.

 

این آبشار پرآب، دائمی و عظیم، درجانب جنوبی جاده و رودخانه هراز باشکوهی وصف‌ناپذیر خودنمائی می‌کند که از کنار قلعه ملک بهمنبر روی یک‌کوه هرمی شکل مشرف به روستای شاهان‌دشت به پایین می‌ریزد.

در ارتفاعات مشرف به روستای شاهاندشت آبشار اصلی شاهان‌دشت با ارتفاع ۵۱ متربزرگترین آبشار استان مازندران به شمار می‌رود.

 

در بالای آبشار شاهاندشت قلعه ملک بهمن که به قلعه ملکه قلاع یا ملک بهمن معروف می باشد و اسم کوچک تاریخی آن قلعه فرشته بوده می باشد، واقع شده و از عظیمترین قلاع کوهستانی البرز ایران به شمار می‌رود.

 

این قلعه مستحکم ساخته شده از سنگ و نوعی ساروج که مخلوطی از شیر و تخم مرغ و نوعی خاک می‌باشد می باشد

 

قدمت این قلعه به سه هزار سال پیش می رسد.

 

مسیر
برای رفتن به کنار این آبشار می بایست ابتدا شیب تند روستای شاهاندشت را طی کرد که مسیری چهار کیلومتری بوده و از کنار رودخانه و کوه می گذرد.

 

در ابتدای روستا برای پارک اتومبیل مکان مناسبی در نظر گرفته شده می باشد و ادامه مسیر را از میان کوچه باغ ها و خانه های اهالی روستا بایستی پیاده پیمود. این مسیر از کنار یک قبرستان و مسجد قدیمی گذشته و تابلوهای کوچکی شما را به سمت آبشار راهنمایی می کنند.

 

از دو مسیر می توان جهت ادامه راه استفاده کرد: یکی مسیر شمالی از بالای روستا که شما را مستقیما به بالای آبشار و منظره روبروی آن میرساند. این مسیر کمی ناهموار بوده و وجود تخته سنگ های بزرگ و شیب تند جایی برای اطراق باقی نگذاشته می باشد و بیشتر جهت بازدید به کار می رود.

 

مسیر جنوبی روستا مسیر بهتری می باشد که در انتها به پایین آبشار برمی خورد و مکان اطراق و حتی چادر زدن نیز وجود دارد. البته طول ایبن مسیر بیشتر می باشد.

 

در هر دو حالت زیبایی و شکوه آبشار به خوبی نمایان می باشد. شدت ریزش شلاق گونه آب از این آبشار پنجاه متری به حدی می باشد که قطرات آب تمامی فضای پایین آبشار را فراگرفته و وجود ابری متراکم از آب! مانع از حرکت انسان از کنار آبشار می شود. البته همین امر باعث ایجاد شور و هیجان در گردشگران می باشد. آبشار شاهاندشت به صورت دوپله ای بوده و گیاهان آبزی و خزه ها در میان دیواره های آن دیده می شوند.

 

هزینه
آبشار عمومی بوده و بازدید از آن رایگان می باشد. درعین‌حال، مسافران و بازدیدکنندگان می‌بایست هزینه‌هایی را برای پارکینگ و خوراک نیز بپردازند.

 

برای کسانی که با وسیله نقلیه شخصی خود، قصد بازدید از این مکان را دارند، هزینه‌ای به‌مراتب کمتر از تور تمام می‌شود.

هزینه‌های گردشگری این قسمت با تور متغیر و حدود ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان می باشد.

 

تصاویر و آشنایی با آبشار زیبای شاهاندشت در استان مازندران

 

تصاویر و آشنایی با آبشار زیبای شاهاندشت در استان مازندران

 

تصاویر و آشنایی با آبشار زیبای شاهاندشت در استان مازندران

 

تصاویر و آشنایی با آبشار زیبای شاهاندشت در استان مازندران

 

تصاویر و آشنایی با آبشار زیبای شاهاندشت در استان مازندران

 

تصاویر و آشنایی با آبشار زیبای شاهاندشت در استان مازندران

 

 

 

 

تصاویر و آشنایی با آبشار زیبای شاهاندشت در استان مازندران

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره تصاویر و آشنایی با آبشار زیبای شاهاندشت در استان مازندران با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا