تحویل انبوه واکسن روسی کرونا از ماه آینده

مطالب جدید



پورتال یک: دولت روسیه اعلام کرد که اولین توزیع انبوه واکسن کروناویروس خود را از ماه سپتامبر آغاز می‌کند.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایسنا از مسکوتایمز، “میخائیل موراشکو”( Mikhail Murashko)، وزیر بهداشت روسیه گفت که واکسن کروناویروس آن‌ها برای اولین بار از ماه سپتامبر به صورت انبوه به مردم تحویل داده می‌شود.

پس از اینکه اولین واکسن کروناویروس جهان توسط روسیه به تایید رسمی رسید و پوتین خبر آن را اعلام کرد، محققان و کارشناسان جهان از سرعت روس‌ها شگفت‌زده و البته نگران شدند.

این واکسن که “Sputnik V” اسم کوچک دارد، برای اثبات ایمنی و اثربخشی، آزمایش‌های گسترده را سپری نکرده است.

حال بنا به اعلام وزیر بهداشت این کشور، اولین تحویل انبوه این واکسن در مقادیر زیاد در ماه سپتامبر آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت روسیه ادامه داد: تولید واکسن همزمان با نظارت بر اثربخشی دارو در حال انجام است.

رئیس صندوق ثروت ملی روسیه پیش از این اعلام کرده بود که این کشور در نظر دارد با همکاری کشورهای دیگر، تا پایان سال جاری ۲۰۰ میلیون دوز از واکسن کرونا را به تولید برساند.

قرار است یک ماه پس از تولید صنعتی واکسن، واکسیناسیون گسترده میان داوطلبان روس در ماه اکتبر آغاز شود.

“میخائیل موراشکو” افزود: واکسن در ابتدا در بدن کارکنان حوزه سلامت و معلمان تزریق خواهد شد و فرآیند واکسیناسیون کاملا داوطلبانه خواهد بود.

وی اظهار کرد: از میان ۴۰ هزار نفر، ۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب برای آزمایش بالینی مرحله سوم واکسن ثبت اسم کوچک کردند.

“موراشکو” اعلام کرد: چندین واکسن دیگر در حال ثبت هستند و در ماه‌های نوامبر تا دسامبر به حداکثر ظرفیت خواهیم رسید.

روسیه اعلام کرد که علی‌رغم نگرانی‌های موجود پیرامون ایمنی این واکسن، بیش از ۲۰ کشور جهان برای بیش از یک میلیارد دوز از واکسن “اسپوتنیک V” درخواست تقاضا داده‌اند.

انتظار می‌رود که “اسپوتنیک V” در تاریخ ۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی وارد چرخه شهروندی شود.

به گزارش سان، اخبار تایید نشده‌ای مبنی بر بروز عوارض جانبی متعددی روی گروه کوچکی از داوطلبان از جمله سربازان ارتش شامل تورم، درد، گرمازدگی، افزایش دمای بدن و خارش در محل تزریق وجود داشته است. همچنین افرادی که این واکسن را دریافت کردند،‌ دچار ضعف جسمی و کمبود انرژی، تب، کاهش اشتها، سردرد، اسهال، درد گلو، گرفتگی بینی و آبریزش بینی شدند.

این در حالی است که پوتین اعلام کرد که یکی از دختران او این واکسن را در مراحل اولیه توسعه، دریافت کرده و حالش مساعد است، اما هیچ تایید رسمی مبنی بر اینکه دختر وی دریافت کننده این واکسن بوده باشد، منتشر نشد.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا