تاثیر کووید ۱۹ بر جامعه ناشنوایان

سلامت

تاثیر کووید ۱۹ بر جامعه ناشنوایان

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه تاثیر کووید ۱۹ بر جامعه ناشنوایان را ببینید.

تاثیر کووید ۱۹ بر ناشنوایان

 

کووید۱۹ از زمانی که در جهان شیوع پیدا کرد بسیاری از مردم و گروه‌ها را تحت تاثیر قرار داد، در این میان تاثیر ویژه‌ای هم بر ناشنوایان گذاشت که از طریق لب‌خوانی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. 

بر اساس گزارش خیریه «ساین هلث»، جامعه ناشنوایان، به خاطر تاثیرات منفی کووید ۱۹ بر آن‌ها ناامید شده است. 

«کلویی»، که تحلیل‌گر اطلاعات و ناشنوا است، می‌گوید: «وقتی من بیرون می‌روم، واقعا روی مهارت شنوایی‌ام تمرکز می‌کنم، اما من واقعا چیز زیادی نمی‌شنوم. خیلی برایم سخت است که لب‌خوانی و از زبان اشاره استفاده کنم چون مردم ماسک زده‌اند.»
او ادامه می‌دهد: «بیرون رفتن برایم خیلی سخت شده چون با این شرایط، عصبی می‌شوم و مقداری از استقلالم را از دست می‌دهم.»


پیشنهاد ویژه: سمعک و شنوایی‌سنجی


زبان اشاره
افسردگی در دوران کرونا، ناشنوایان هم درگیر شدند

بر اساس اطلاعات اخیر منتشر شده توسط موسسه خیریه ناشنوایی ساین‌هلث، بیش از یک نفر از سه ناشنوا گزارش کرده‌اند که به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا با سلامت روانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

«سارا پاول»، روانشناس و ناشنوا می‌گوید: «بر اساس این گزارش، ناشنوایان دچار مشکلاتی مانند اضطراب، استرس و عصبی شدن، هستند، به این دلیل که وقتی اطلاعات را از دست می‌دهند، نمی‌دانند چه اتفاقاتی در اطرافشان در حال وقوع است.» 

این روانشناس ادامه می‌دهد: «به دلیل افزایش قرنطینه، ناشنوایان نمی‌توانند با دوستانشان ارتباط برقرار کنند و نمی‌توانند همان‌طور که قبلا انجام می‌دادند در گروه‌های ناشنوایان حضور داشته باشند.»

«کلویی»؛ تحلیل‌گر اطلاعات معتقد است که درس‌هایی برای یاد گرفتن وجود دارد. او می‌گوید: «من فکر می‌کنم مهم است که ببینیم در طول پندمیک چه درس‌هایی یاد گرفته‌ایم و از آن‌ها در آینده استفاده کنیم چون این فرصت بسیار مهم است.» 

تاثیر کووید ۱۹ بر جامعه ناشنوایان

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره تاثیر کووید ۱۹ بر جامعه ناشنوایان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا