بیماری های شایع برای متولدین هر ماه

بیماری های شایع برای متولدین هر ماه

پژوهشگران معتقدند روز و ماهی که در آن متولد می شوید، فارغ از اینکه در کجای دنیا متولد شده باشید می تواند بر وضعیت سلامت تان تاثیر بگذارد. اگر می خواهید بدانید فصل تولد شما کدام بیماری را به جان تان می اندازد و حال و هوای روان تان را چطور شکل می دهد، یافته های محققان را که در ادامه آورده ایم بخوانید.

تا کنون ماه های تولد از نظر طالع بینی مورد توجه بودند، اما دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ماه تولد روی ابتلای افراد به برخی بیماری ها تاثیر می گذارد و در واقع به طور مستقیم به سلامت ربط پیدا می کند.

مطالعات متعددی در مورد تاثیر ماه تولد بر ابتلا به بیماری ها انجام شده می باشد، برای مثال نتایج تحقیقات وسیعی که در کشور انگلستان انجام شده و نتایج آن در نشریه ژورنال روانشناسی انگلستان به چاپ رسیده می باشد نشان می دهد که کودکان متولد ماه های فصل بهار بیشتر از سایر ماه ها در معرض خطر ابتلا به بیماری های مروبط به نوش جان کردن، مثل کم اشتهایی عصبی یا پرخوری هستند.

این نوشته به شما می گوید که بر اساس ماه تولدتان، احتمال ابتلای شما به کدام بیماری ها بالاست و در مقابل کدام بیماری ها ایمن هستید.

به تازگی گروهی از محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در منظقه نیویورک آمریکا پس از انجام یک پژوهش به این نتیجه رسیدند که ماه تولد افراد بر خطر ابتلای آنها به بیماری های مختلف از جمله بیماری‌های قلبی و آسم موثر می باشد.

محققان دانشگاه کلمبیا با بررسی پرونده پزشکی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دریافتند افرادی که در ماه می (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد) به دنیا آمده اند،‌ احتمالا سالم ترین زندگی را خواهند داشت در حالی‌که افرادی که ماه‌های اکتبر و نوامبر (اواسط مهر تا اواسط آذر) به دنیا آمده اند، در معرض بیشترین خطر ابتلا به برخی بیماری ها قرار دارند.

در ادامه نوشته با  جوانی ها همراه باشید .

با این‌همه دانشمندان می‌گویند اگرچه ارتباط زیادی میان خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها و ماه‌های تولد کشف شده می باشد،‌ اما درصد خطر ابتلا به این بیماری ها چندان هم بالا نیست.

به گفته دانشمندان تاثیر ماه تولد در ابتلا به برخی بیماری ها نسبت به دیگر عوامل بیماریزا از قبیل برنامه غذایی نامناسب و یا ورزش نکردن بسیار ناچیز می باشد.

دانشمندان دریافتند بدون توجه به سن و جنسیت افراد، ماه‌های خاصی از سال وجود دارند که با خطر ابتلا به بیماری‌هایی خاص در ارتباطند؛ مثلا متولدین ماه سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر) بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آسم قرار دارند
به گفته نیکلاس تاتونتی دانشمند ارشد این پروژه،‌ هدف از انجام این پژوهش نگران کردن دیگران نبوده، بلکه هدف یافتن عامل جدید خطر ابتلا به بیماری در میان انسان‌ها بوده‌می باشد.

بیماری متولدین هر ماه

بیماری متولدین هر ماه

این تحقیق به صورت ویژه به تایید یافته‌های ۳۹ مطالعه دیگر درباره ارتباط میان فصل تولد و ابتلا به بیماری‌ها کمک کرده می باشد و نشان می‌دهد مکانیزم محیطی فصلی در افزایش خطر ابتلا به بیماری در طول عمر افراد نقشی کلیدی دارد.

این مکانیزم‌های محیطی فصلی از قبیل گرده‌‌ها، آلودگی‌های و یا نوسانات دمایی هستند که دانشمندان در تلاشند اطلاعات بیشتری درباره آنها به دست آورند.

به گفته تاتونتی، طالع‌بینی بر مبنای ماه و سال تولد افراد رویداد‌های مختلفی را به افراد نسبت می‌دهد، روندی که به انجام چنین مطالعات علمی آسیب زیادی وارد می‌کند.

فصل، نماینده‌‌ فاکتورهای زیست‌محیطی متنوعی می باشد که در زمان تولد افراد وجود دارند و انجام مطالعات اینچنینی می‌تواند در درک بهتر نقش بزرگ محیط و تعاملات میان ژنتیک و محیط در رشد انسان کمک کند.

محققان برای ارزیابی ارتباط میان ماه تولد و خطر ابتلا به بیماری، اطلاعات پزشکی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۳ مورد بررسی قرار دادند. سپس الگوریتم رایانه‌ای از اطلاعات به دست آمده تنظیم کردند که می‌توانست هر نوع ارتباطی میان ماه تولد انسان‌ها را با هزار و ۶۸۸ بیماری مختلف نمایش دهد.

دانشمندان دریافتند بدون توجه به سن و جنسیت افراد، ماه‌های خاصی از سال وجود دارند که با خطر ابتلا به بیماری‌هایی خاص در ارتباطند؛ برای مثال متولدین ماه سپتامبر (اواسط شهریور تا اواسط مهر) بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آسمقرار دارند و متولدین ماه نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر) بیشتر در معرض ابتلا به بیماری ADHD (بیش فعالی و کم توجهی) قرار دارند.

همچنین متولدین ماه مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین) از بالاترین میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی متعدد مانند سرعت بالای فیبریلاسیون دهلیزی، نارسایی احتقانی قلب و اختلال دریچه میترال برخوردارند.

متولدین ماه های فروردین و اردیبهشت حداقل در کانادا بیشتر از متولدین ماه های دیگر سال در معرض ابتلا به بیماری ام اسهستند. به طور معمول در ماه های فروردین و اردیبهشت معمولا هوا ابری می باشد و به همین دلیل خواهران باردار کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند. مطالعات نشان داده که در معرض نور مستقیم خورشید به میزان کافی (نه بیش از حد) قرار گرفتن، برای خواهران باردار می تواند به رشد بهتر مغز جنین آنها کمک کند.

بیماری‌های نسبت داده شده به ماه‌های مختلف تولد شامل انواع بیماری‌های قلبی عروقی، آنژین، گزش حشرات، کبودی بدن، سرطان پروستات، سرطان ریه و تهوع هستند.

با این‌همه تحقیق جدید از محدودیت‌های زیادی برخوردار می باشد، مهم تر از همه اینکه تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده به بیماران یکی از بیمارستان‌های نیویورک اختصاص داشته‌می باشد. اما دانشمندان قصد دارند در آینده الگوریتم خود را با حجم کلان‌تری از اطلاعات امتحان کنند.

این محققان قصد دارند تحقیقات خود را از مرزهای نیویورک گسترش دهند تا بتوانند توضیحات بیشتری در مورد این آمار بدست بیاورند و امکان تاثیرگذاری عوامل جغرافیایی و الگوهای فصلی را بر نتایج خود بسنجند.

در سال ۲۰۰۸ محققان مرکز تحقیقات آسم و بهداشت محیطی دانشگاه واندربیلت دریافته بودند که کودکان متولد فصل پاییز تا ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری آسم قرار دارند.

یک بررسی دیگر در سال ۲۰۱۲ نیز نشان داد که کودکان متولد ماه های پایانی سال ممکن می باشد در معرض خطر بالاتر ابتلا به اختلال کم‌توجهی – بیش‌فعالی قرار داشته باشند.

نوشته بیماری های شایع برای متولدین هر ماه اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.

بیماری های شایع برای متولدین هر ماه

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره بیماری های شایع برای متولدین هر ماه با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا