بیانیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای/موگرینی برای دفاع از برجام به آمریکا می‌رود

مطالب جدید

بیانیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای/موگرینی برای دفاع از برجام به آمریکا می‌رود

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه بیانیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای/موگرینی برای دفاع از برجام به آمریکا می‌رود را ببینید.

واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه سرگرمی آفتاب: بیانیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای/موگرینی برای دفاع از برجام به آمریکا می‌رود
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که مصمم به حفظ برجام به عنوان یک ستون زیربنایی برای معماری منع اشاعه بین‌المللی است. همچنین خانم موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوائل نوامبر برای دفاع از برجام به آمریکا سفر می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین‌الملل- اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید دوباره بر لزوم حفظ برجام اعلام کرد: اتحادیه اروپا از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد تا به تعهداتش در برجام پایبند بماند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشست لوکزامبورگ با حضور وزیران امور خارجه این اتحادیه بیانیه این کشورها در دفاع از توافق هسته‌ای را قرائت کرد.

بیانیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای/موگرینی برای دفاع از برجام به آمریکا می‌رود

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا در این بیانیه آمده است: برجام که حاصل ۱۲ سال دیپلماسی است که توسط اتحادیه اروپا تسهیل شد و به طور یک‌پارچه نیز در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل مورد تایید قرار گرفت. برجام یک عنصر کلیدی در معماری جهانی منع اشاعه هسته‌ای و یک ضرورت برای امنیت قسمت است. اجرای کامل این توافق تضمین می‌کند که برنامه هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز باقی می‌ماند. اتحادیه اروپا بر اهمیت این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با یک نظام راستی‌آزمایی دقیق و جامع تا کنون هشت بار راستی‌آزمایی کرده است که ایران به تمام تعهدات مرتبط هسته‌ای عمل می‌کند، تاکید دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا بر ادامه اجرای کامل و موثر تمام بخش‌های برجام،‌ متعهد است. اتحادیه اروپا تاکید می‌کند که لغو تحریم‌های مرتبط هسته‌ای تاثیری مثبت روی روابط اقتصادی و تجاری با ایران داشته که شامل مردم این کشور شده است. این توافق همکاری را تقویت و امکان ادامه گفت‌وگو با ایران را فراهم می‌کند.

اتحادیه اروپا همچنین آورده است: این اتحادیه تصمیم رئیس‌جمهور ترامپ برای تایید نکردن پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را به عنوان یک روند داخلی در آمریکا در نظر می‌گیرد. اتحادیه اروپا از آمریکا می‌خواهد تا تعهداتش در برجام را اجرا کند و پیش از هر اقدام دیگری تاثیرات روی امنیت آمریکا، متحدانش و قسمت را در نظر داشته باشد.

علاوه بر این اتحادیه اروپا با تکیه بر ادعاها علیه سیاست‌های قسمت‌ای کشورمان در بیانیه خود آورده است: در حالی که اتحادیه اروپا نگرانی‌هایش در ارتباط با موشک‌های بالستیک و افزایش تنش‌ها در قسمت را ابراز می‌کند بر لزوم رسیدگی به این مسائل خارج از برجام به شکل‌های مربوطه تاکید می‌کند. اتحادیه اروپا آماده است تا به طور فعال از ابتکار عمل‌ها برای تضمین یک فضای قسمت‌ای امن‌تر،‌ با ثبات‌تر و صلح آمیزتر حمایت کند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا مصمم به حفظ برجام به عنوان یک ستون زیربنایی برای معماری منع اشاعه بین‌المللی است.

برجام قوی‌ترین توافق انعقاد شده در اتحادیه اروپاست

فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهارنظری دیگر درخصوص توافق هسته‌ای گفته است که برجام توافقی است که جواب داده و برای امنیت ما لازم است.

به نوشته ایسنا، وی افزود: فکر می‌کنم روز جمعه بسیار شفاف گفتم که ما انتظار نداریم که متممی به توافق هسته‌ای اضافه شود، ما انتظار داریم که توافق هسته‌ای حفظ شود و توسط تمام طرف‌های قرارداد اجرا شود.برجام قوی‌ترین توافق انعقاد شده در اتحادیه اروپاست و من هیچ جایگزینی برای برجام نمی‌شناسم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: راه‌حل ما برای مقابله با کره شمالی فشار دیپلماتیک و به خصوص فشارهای اقتصادی با همکاری دولت‌های قسمت و به ویژه با همکاری دولت کره جنوبی است. البته که در حال حاضر راه برای مذاکره با کره شمالی باز نیست اما این تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و سیاسی به منظور باز کردن  فضای گفت‌و‌گوست.

موگرینی برای دفاع از برجام به آمریکا می رود

همچنین خانم موگرینی اوائل نوامبر برای دفاع از برجام به آمریکا سفر می‌کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، خبرگزاری فرانسه نوشته است که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای دفاع از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی اوایل نوامبر به آمریکا سفر می‌کند.

۲۴ مهر ۱۳۹۶ – ۱۶:۳۸

بیانیه اروپا در حمایت از توافق هسته‌ای/موگرینی برای دفاع از برجام به آمریکا می‌رود

منبع : سایت واضح

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا