بوسپیرون را چگونه مصرف کنیم؟!

بوسپیرون را چگونه مصرف کنیم؟!

20

اگر دچار اضطرب شدید و سر در گم بوید می توانید از بوسپیرون استفاده کنید اما قبل از هر چیزی باید این متن را به صورت کامل مطالعه نمایید.

نامهای دیگر:
بوسپیرون

درباره داروی بوسپیرون

بوسپیرون بصورت قرصهای خط دار ۵ میلی گرم با RF:B بعنوان یک ضد اضطراب دربازار داروئی ارائه شده می باشد اثرات فارماکولوژیک آن متفاوت با بنزودیازپین ها و تمایلی به گیرنده های GABA ندارد تمایل بالاتر برای  اتصال به گیرنده های سروتوئین و تمایل متوسط برای گیرنده های دوپامین D2 مغزدارد بدون ایجادتسکین یا سرخوشی قابل توجه اضطراب را کم می کند برخلاف بنزودیازپین ها هیجگونه اثرات خواب آور- ضد تشنج یا شل کننده  عضلانی ندارد بدنبال قطع ناگهانی هیچگونه اضطراب یا علائم ترک بروز نمی کند احتمال سو مصرف آن کم می باشد اما برخلاف بنزودیازپین ها بروز اثرات ضد اضطرابی آن فوری نمی باشد علائم بهبودی ۷تا ۱۰ روز بعد از شروع مصرف آشکار   می شود و بهترین نتیجه درمانی طی ۳ تا ۴ هفته پس از آغاز درمان خواهد بود بنابراین برای حالات اضطرابی حاد مفید نمی باشد ودر حملات پانیک Panic مؤثر نیست.

موارد مصرف:

داروی غیر رخوت‌زای اساسی در درمان اختلال اضطراب فراگیر به کار می رود.

شکل دارویی:

قرص

مکانیسم اثر:

این دارو با تاثیر بر گیرنده‌های سروتونینی و دوپامینی اثر می‌کند. از نظر شیمیایی و دارویی با بنزودیازپین‌ها، باربیتورات‌ها و سایر آرامبخش‌ها مشابه نیست. از لوله ی گوارش به خوبی جذب می شود و میل کردن غذا سبب تاخیر در جذب می شود.

عوارض جانبی:

خواب‌آلودگی، سردرد، گیجی. درصورت بروز برخی از نشانه‌ها ممکن می باشد با عادت کردن به‌ این دارو عوارض برطرف شوند .

موارد منع مصرف و احتیاط:

حساسیت یا هر گونه مشکل را باید به پزشک خود اطلاع دهید. در صورت بارداری و شیردهی حتما پزشک را مطلع کنید. برای ظهور اثر کامل دارو ممکن می باشد مدت زمانی طول بکشد ، بنابراین تا رسیدن به نتیجه مطلوب باید طبق نظر پزشک ادامه یابد. این دارو می تواند باعث خواب آلودگی شود ، بنابراین در انجام کارهای دقیق و کارهای که نیاز به هوشیاری دارند و مهارت کافی نیاز دارند باید احتیاط کرد.

تداخلات دارویی:

برخی از این داروها با اثر این دارو تداخل دارند و باعث افزایش یا کاهش اثر دارو می گردند، بوسپیرون با بنزودیازپین و باربیوترات تحمل متقاطع ندارد. مصرف همزمان این دارو با هالوپریدول موجب افزایش غلظت خونی هالوپریدول می‌شود. ، این دارو همراه با مونوآمین اکسید(MAOI)از نباید مصرف کرد.

منبع:پورتال آسمونی

بوسپیرون را چگونه مصرف کنیم؟!

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] این ماشینها که تماشا می کنید ماشین های کم عکس های خنده دار

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] خواهر مایکل جکسون مسلمان شد؟/ عکس دو وزیر کابینه انتخاباتی ترکیه از سمت خود استعفا کردند

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا