بوتاکس در بارداری، آیا مجاز هست؟

بوتاکس در بارداری، آیا مجاز هست؟

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه بوتاکس در بارداری، آیا مجاز هست؟ را ببینید.

از آن جا که رنگ ها حاوی ماده سرطان زاست از استفاده از آن در دوران بارداری پرهیز کنید.

بانوان باردار باید مراقب آن چه می خورند و آن چه روی بدن از آن استفاده می کنند، باشند. بارداری دوران به یادماندنی هست اما اگر مراقبت های لازم انجام نشود، دوران بارداری می تواند به دوران چالش برانگیزی تبدیل شود.

در این زمان فرد دچار جوش، لکه های تیره رنگ و ترک می شود. قبل از درمان کردن مشکلات پوستی ناشی از بارداری، باید به نکاتی در این زمینه توجه کرد. در این نوشته به چند ماده آرایشی و کارهای زیبایی که باید در این دوره از آن پرهیز کرد، اشاره می شود.

بوتاکس در بارداری، آیا مجاز هست؟

از بوتاکس یا ژل های لب استفاده نکنید
اگرچه
این کار ممکن هست توسط متخصصان انجام گیرد اما هیچ تحقیقی انجام نشده هست
که نشان دهد استفاده از این مواد در دوران بارداری مضر هست یا خیر.

مصرف اسید سالیسیلاک را محدود کنید
از اسید سالیسیلاک برای درمان آکنه استفاده می شود اما در دوران بارداری مصرف موضعی آن را محدود کنید و مصرف خوراکی آن را که می تواند باعث مشکلات و نقص جنین شود، قطع کنید.در صورت داشتن جوش صورت، متخصصان استفاده از یک یا ۲ درصد اسید سالیسیلاک و آن هم تنها روی جوش ها و یا اسید گلیکولیک را تجویز می کنند.

برای مانیکور و پدیکور مراقب باشید
در این روش ها به مانیکوریست اجازه بریدن پوست اضافه دور ناخن ها یا پوست اضافه در کف پا را ندهید. زیرا این امر خطر بروز عفونت و زخم را افزایش می دهد.

رنگ مو، ممنوع
از آن جا که رنگ ها حاوی ماده سرطان زاست از استفاده از آن در دوران بارداری پرهیز کنید. اگر قصد دارید موهایتان را رنگ کنید، هایلایت کردن مناسب تر هست زیرا به ریشه مو کاری ندارد و با پوست سر تماس پیدا نمی کند. از طرفی برای رنگ کردن یکدست مو، باید رنگ به مدت طولانی روی مو بماند.

استفاده نکردن از هر نوع رتینوئید
از
رتینوئید برای درمان چین و چروک، آکنه و حتی ترک های روی پوست استفاده می
شود؛ اما استفاده از نوع خوراکی یا موضعی آن در دوران بارداری ممنوع هست.
زیرا ثابت شده هست که این ماده در مواردی باعث نقص جنین می شود.

از مواد برنزه کننده استفاده نکنید
هر ماده ای که از آن برای روی پوست استفاده می شود، به سرعت جذب خون می شود. قبل از استفاده از هر نوع کرم، لوازم آرایشی یا بهداشتی روی پوست، از وجود نداشتن ماده سرطان زا در آن مطمئن شوید.

در استفاده از موم نیز احتیاط کنید
استفاده از موم برای برداشتن موی بدن اشکالی ندارد به شرطی که درست انجام شود و باعث رشد مو در داخل یا برگشت آن یا عفونت نشود. هنگام مراجعه به مکان های مربوطه، از بهداشتی بودن آن مطمئن شوید.

از مصرف هیدروکونین برای درمان ملازها (لکه های بارداری) پرهیز شود
در این دوران اگر دچار ملازها یا لکه های قهوه ای شدید، از مصرف هیدروکونین بپرهیزید. برای پیشگیری از بروز این لکه ها با مشورت پزشک از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

بوتاکس در بارداری، آیا مجاز هست؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره بوتاکس در بارداری، آیا مجاز هست؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا