برنامه غذایی ماه سوم بارداری، بایدها و نبایدها

مطالب تفریحی

برنامه غذایی ماه سوم بارداری، بایدها و نبایدها

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه برنامه غذایی ماه سوم بارداری، بایدها و نبایدها را ببینید.

نطفه کوچک و حساس موجود در رحم شما به سرعت رشد می کند. تغییراتی که ماه سوم اتفاق می افتد باعث تشکیل فرزندی کامل می شود. مو، دندان، ناخن و تمام حرکات تا انتهای ماه سوم بارداری دیده می شود.
عملکرد قلب، کلیه، چشم ها و تارهای صوتی و دستگاه تناسلی جنین در این ماه در حال تشکیل است. متاسفانه بیشتر سقط جنین ها در این ماه اتفاق می افتد. رژیم غذایی ماه سوم بارداری برای مادر و جنین بسیار مهم است.
در ماه سوم بارداری، حالت تهوع، کم خوابی و گرسنگی بیشتر میشود. خوشبختانه این ماه، آخرین ماه است که حالت تهوع را احساس می کنید. نوک سینه ها دیگر درد نمی کند و گرفتگی عضلات نیز کاهش یافته است. در این ماه وزن شما رو به افزایش است.

 

تغذیه در ماه سوم بارداری

اما نکته بد این است که علائم دیگری مانند حساسیت به بوها و غذاها در این ماه شما را آزار می دهد. در ادامه نکاتی در خصوص رژیم غذایی ماه سوم بارداری ذکر شده است:
غذاهای غنی از ویتامین ب ۶
در این ماه حالت تهوع به بیشترین حد خود می رسد و باعث خستگی و افسردگی شما می شود. غذاهای غنی از ویتامین ب ۶ به کاهش حالت تهوع و بهبود حال شما کمک می کنند. مرکبات، تخم مرغ، سبزیجات سبز رنگ و سیب زمینی غنی از ویتامین ب۶ هستند.
میوه های تازه
بهتر است در طول بارداری میوه های تازه مصرف کنید. میوه ها سرشار از ویتامین های مختلف هستند بنابراین میوه های با رنگ های مختلف را انتخاب کنید. میوه های حاوی آب، فیبر طبیعی و آنتی اکسیدان هستند. می توانید میوه هایی که باعث افزایش وزن می شوند را مصرف کنید.
کربوهیدرات ها
افزودن غلات مانند نان، برنج و سیب زمینی به رژیم غذایی باعث افزایش انرژی جنین می شود. به یاد داشته باشید مصرف قندهای پیچیده مانند شکلات باعث افزایش وزن شما می شوند.
گوشت
سعی کنید گوشت را به خوبی بپزید و به صورت بهداشتی آماده کنید. مرغ، ماهی و گوشت گوسفند بهترین منابع حاوی مواد معدنی و پروتئین هستند.
آهن و فولات
مصرف نکردن این دو ماده باعث عقب ماندگی های روحی و فیزیکی جنین می شود. بنابراین مطمئن شوید این مواد در رژیم غذایی شما وجود دارد. موادغذایی غنی از آهن و فولات عبارتند از جو، چغندر، لوبیا، گوشت و مرکبات، سیب زمینی، بروکلی، تخم مرغ و سبزیجات.
لبنیات
جنین به کلسیم و مواد معدنی موجود در محصولات لبنی نیاز دارد. بنابراین سعی کنید شیر، پنیر و کره و کشک مصرف کنید.

ماه سوم بارداری: چه چیزهایی نباید بخورید
غذاهای بی ارزش
غذاهای بی ارزش مانند پیتزا، برگر، مرغ سوخاری در این دوران از بارداری نباید مصرف شوند. زیرا غیر بهداشتی هستند و ممکن است حامل میکروارگانیسم های بیماری زا باشند.
غذاهای دریایی
غذاهای دریایی به دلیل وجود متیل جیوه در آن ها، در طول بارداری مناسب نیستند زیرا بر عملکرد مغز جنین تاثیر می گذارند.
غذاهای کنسروی
کنسروها و کمپوت ها به دلیل قند زیاد و نمک زیاد مناسب نیستند. همچنین کنسروها حاوی مواد نگهدارنده هستند. بنابراین به جای مصرف کنسروها، غذاهای طبیعی و سالم مصرف کنید.
محصولات لبنی غیر پاستوریزه
در این ماه سعی کنید خود و جنین را از عفونت هایی مانند لیستریا و مسمومیت غذایی ناشی از محصولات لبنی غیرپاستوریزه دور نگه دارید. پنیرهای نرم نیز باید با پنیرهای سفت جایگزین شوند و سعی کنید محصولات لبنی ساخته شده در منزل را استفاده کنید.
سعی کنید پیش از افزودن یا حذف ماده غذایی از رژیم با پزشک مشورت کنید. 

برنامه غذایی ماه سوم بارداری، بایدها و نبایدها

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره برنامه غذایی ماه سوم بارداری، بایدها و نبایدها با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا