با سلول درمانی زخم های دیابتی التیام می یابد

با سلول درمانی زخم های دیابتی التیام می یابد

آخرین اخبار سلامت:شما میتوانید در ادامه با سلول درمانی زخم های دیابتی التیام می یابد را تماشا نمایید.

به گزارش خبرنگار وبسایت پزشکان بدون مرز، پژوهشگران علوم پزشکی در تلاشند با استفاده از سلول درمانی، زخم های مزمن به ویژه در مبتلایان به دیابت را التیام بخشند.

** وکیوم تراپی شیوه ای برای درمان زخم های مزمن
طبایی با اشاره به اینکه ‘وکیوم تراپی’ روشی می باشد که برای درمان زخم های مزمن استفاده می شود، اظهار کرد:استفاده از خلاء، شیوه درمانی جدیدی برای بهبود ضایعات مختلف از جمله زخم های مزمن می باشد.
وی اظهار کرد:ایجاد خلاء با فشار منفی که روی بافت زخم ایجاد می کند سبب افزایش قدرت خون رسانی و تغذیه بافت زخم در حال ترمیم می شود و در مجموع با کاهش بار عفونی حاصل از پاکسازی ذراتی که برروی زخم هستند، منجر به بهبود زخم می شوند.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه وکیوم تراپی به عنوان یک روش کمک درمانی برای التیام زخم های مزمن استفاده می شود، گفت:زخم های صعب العلاج که به درمان های معمول جواب نمی دهد از ابزارها و وسایل مختلفی برای بهبود آن کمک می گیریم که یکی از آنها وکیوم تراپی می باشد.

** بومی سازی دستگاه وکیوم تراپی توسط متخصصان داخلی
وی به استفاده از روش درمانی وکیوتراپی بومی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه یکی از شرکت های دانش بنیان ایرانی با تحقیق و پژوهش توانست این دستگاه را بازسازی کند.
وی بااشاره به اینکه نوع بومی شده ایرانی این دستگاه طراحی شده می باشد گفت:شرکت های دانش بنیان وابسته دانشگاه صنعتی اصفهان با مشارکت مرکز تحقیقات جهاد دانشگاهی این دستگاه را بومی سازی کردند که در کلینیک زخم جهاد دانشگاهی آماده بهره برداری می باشد.
طبایی گفت: ماگوت تراپی یک روش دیگر برای درمان زخم های مزمن و لاعلاج می باشد و در این روش با استفاده از لارو نوعی مگس به ترمیم زخم های مزمن می پردازند.
وی با اشاره به اینکه لارو مگس به صورت استاندارد در وطن تهیه شده می باشد، گفت: اولین کلینیک ماگوت تراپی استاندارد وطن در جهاد دانشگاهی راه اندازی شده و با بهره گیری از استادان مجرب دانشگاه علوم پزشکی تهران لاروهای پرورش یافته، قابل استفاده برای مداوای زخم ها هستند.
طبایی با اشاره به اینکه محققان این مجموعه در حوزه زخم های دیابتی و مزمن کار می کنند گفت: محققان جهاد دانشگاهی همواره در تلاش هستند تا بتوانند از تکنیک های جدید و به روز دنیا برای درمان زخم های بدخیم استفاده کنند.

امیدواریم از با سلول درمانی زخم های دیابتی التیام می یابد حداکثر بهره را برده باشید.

گردآوری:پورتال یک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا