با این روش ها انتقادات درونی خود را مهار کنید .

با این روش ها انتقادات درونی خود را مهار کنید .

لطفا در ادامه را با این روش ها انتقادات درونی خود را مهار کنید . را ببینید.

بعضی افراد نسبت به دیگران بهتر به تحمل فشارها و مشکلات روزمره زندگی پاسخ می دهند. نظریه انعطاف به عوامل درونی مانند عزت نفس، منبع کنترل درونی و عوامل بیرونی مانند حمایت اجتماعی و خانواده را به مثابه فاکتورهای حفاظتی مطرح می کند که فرد را در برابر خطرات فقر، اضطراب و سوء مصرف مواد، مقاوم می کند.

سناریوی انتقادات درونی را کنار بگذارید.

بی‌خاصیت. پشت گوش انداز. مردد. این‌ها القابی هستند که دوستم خودش را مستحق آنها می‌داند که البته موجب حیرت من می‌شود. در واقع از نظر من او هم موفق هست و هم زیبا که در اوقات فراغتش شیرینی‌های فوق‌العاده‌ایی برای خانواده‌اش می‌پزد. بله، آشپزی می‌کند! (گیج شدم چون من نه آشپزی بلدم و نه زمان آن را دارم). اما این روزها زمزمه‌های منفی درون بر او غالب شده و موفقیت‌هایش را با خاک یکسان می‌کند.

بیائید درباره‌ی واگویه‌های منفی درون که همه‌ی ما گاه و بیگاه داریم، صحبت کنیم. چرا باید این واگویه‌ها که فقط بر زخم‌های نمک می‌پاشند، تحمل کنیم؟ این هفته، می‌خواهم به خودتان در قالب من یا خودتان به عنوان یک مادر، خواهر، بهترین دوست مشاهده کنید. قسم می‌خورم که تلاشتان را می‌کنید و معرکه‌تر از آنچه تصور می‌کنید، هستید. بعلاوه، ازآنجایی که همه‌ی ما به کمک نیاز داریم، ازاین چهار نکته‌ بهره ببرید.

انتقادات درونی ، مهارکردن انتقادات درونی
۱. از سکون دست بردارید و وارد عمل شوید.
تمرکز بر عواقب ناخوشایند، دست‌یابی به راه حل را معدوم می‌کند. به جای آنکه زمان خود را معطوف افکار مغلوبانه نمائید، به اندیشه‌های برتری‌جویانه متمایل شوید تا انرژیتان به سوی اقدامات متمایز هدایت شود. گام‌های موثق یا دیدگاه‌های جدید که اکنون یا دفعه‌ی بعد که با موقعیتی مشابه مواجه شدید، می‌تواند نتیجه را عوض دهند، چه هستند؟ هدفمند بودن نیروبخش هست و تمرکز ما را از ناکامی‌های جاری به سمت امیدواری سوق می‌دهند.
۲.با خودتان مهربان باشید.
تجسم کنید عزیزترین فرد زندگیتان از آنچه به خودتان نسبت می‌دهید، چه تصوری خواهد کرد و یا اگر دیگری این حرف‌ها را درباره‌ی او می‌زد، شما چه تصوری از او پیدا می‌کردید. هنگامی که انتقادات درونی‌ام آغاز می‌شود، از خودم می‌پرسم که آیا می‌خواهم دخترم نیز چنین نگرش را نسبت به خودش داشته باشد؟ فقط همین تفکرات مجبورم می‌کنند تا سناریوی انتقادات درونی را کنار بگذارم.
۳.استنتاجات منفی خود را به چالش بکشید.
آیا یک انتقاد از سوی رئیستان حقیقتا بدان معناست که نحوه‌ی عملکرد شما پایین‌تر از حد متوسط هست؟ آیا رفتارهای کودکتان که شما را عصبانی می‌کند حاکی از آن هست که او به مشاوره نیاز دارد؟ از خودتان بپرسید که آیا استنتاجات ناخودآگاه و انتقادی شما صحیح هستند، یا خیر؟ آیا حقیقتا قابل اثبات هستند؟ خودتان قاضی شوید، عدله و حقایق را یکی یکی برشمارید.
تذکر: هنگامی که آشفته و نگران هستید، این امر چندان سهل و آسان نیست. بنابراین برای آنکه روند درستی در پیش گیرید، ابتدا باید آرامش پیدا کنید.
۴. از تمرکز بر خود دست بکشید و به دیگران توجه کنید.
(این نکته‌ی مورد علاقه‌ی من هست). تحقیقات حاکی از آن هست که یکی از بهترین شیوه‌های عدم تمرکز بر نقص‌ها و کمبودهای خود، خرسند نمودن دیگران هست. پس بیائید شروع کنیم. احساستان در روزهایی که دوستتان اخلاق فوق‌العاده‌ی شما را تحسین کرده یا شما از تمجید کرد را به خاطر آورید. همین حالا همین کار را برای دیگران انجام دهید. هنگامی که این مقاله را به اشتراک می‌گذارید، آن را برای دوستان خود نیز بفرستید و از سه صفت فوق‌العاده‌ی او تمجید کنید، زیرا ممکن هست او نیز مانند شما، از واگویه‌های منفی درونش رنج می‌برد.
امیدوارم روزی برسد که از شر این زمزمه‌های منفی خلاص شویم، اما تا آن زمان ما به کمک یکدیگر نیاز داریم. شجاعت به خرج دهید و زمزمه‌های درونی را با فریادهای عاشقانه و حمایتی بیرون بریزید.

گرد آوری : مجله اینترنتی جوانی ها

مطالب مرتبط :

تکنیک هایی برای لذت بردن از دوران مجردی

 

 

راههای بالا بردن اعتماد به نفس

 

 

با این روش ها انتقادات درونی خود را مهار کنید . , انتقادات درونی , انتقادات درونی خود را مهار کنید , عزت نفس , مهربان , استنتاجات منفی , 

نوشته با این روش ها انتقادات درونی خود را مهار کنید . اولین بار در جوانی ها پدیدار شد.

گردآوری و ویرایش : وبسایت پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست با این روش ها انتقادات درونی خود را مهار کنید . ما در جهت فعالیت بهتر وبسایت تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا