بازنگری پنتاگون در آموزش تروریست های سوری

بازنگری پنتاگون در آموزش تروریست های سوری

شکست طرح وزارت دفاع آمریکا مبنی بر استفاده از معارضین سوری در میدان مسابقه با داعش، واشنگتن را به عقب نشینی از مواضع خود و تعلیق موقت این طرح واداشت.

مهر: پنتاگون (مرکز فرماندهی وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که برنامه آموزش و تجهیز معارضین سوری از سوی نظامیان آمریکایی را برای مدت کوتاهی متوقف خواهد کرد.

هدف از اتخاذ این تصمیم بازنگری طرح مذکور با توجه به اثبات شکست پنتاگون در زمینه استفاده از معارضین سوری هست. از میان ۶۰ معارض سوری که در مرحله نخست طرح مورد آموزش قرار گرفتند، برخی در رویارویی با القاعده کشته و یا تسلیم شده اند حال آنکه سرنوشت ۱۸ نفر از آنها همچنان نامعلوم هست.

ناکارآمدی طرح معارضین سوری زمانی به اثبات رسید که هفته گذشته برخی از آنها در ازای اجازه تردد به داخل خاک سوریه تسلیحاتی را که آمریکا در اختیار ایشان قرار داده بود، به «جبهه النصره» از شاخه های القاعده تسلیم کردند.

با این حال، «پیتر کوک» سخنگوی پنتاگون اعلام کرد این برنامه همچنان فعال هست و (به دنبال وقفه ایجاد شده) روند استخدام نیرو و آموزش آنها ادامه خواهد داشت.

وی مدعی شد: از آنجا که برنامه در حال بازنگری هست، فعلا نیروی جدیدی را از سوریه برای آنکه تحت آموزش نظامیان آمریکایی قرار بگیرند، خارج نمی کنیم. با این حال، به حمایت از سوری هایی که پیشتر انتخاب شده اند ادامه می دهیم.

بازنگری پنتاگون در آموزش تروریست های سوری

منبع : فردا نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] مدیران تورهای غیرمجاز فعال در استان پیگرد قانونی می شوند قاچاق ۱۵ میلیارد دلاری …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] عوارض خطرناک تلویزیون تماشا برای قلب! روایت رامبد از سخت ترین و عزیزترین خندوانه

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا