بازسازی پستان بعد از سرطان، چگونه خود را آماده کنید؟

مطالب تفریحی

بازسازی پستان بعد از سرطان، چگونه خود را آماده کنید؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه بازسازی پستان بعد از سرطان، چگونه خود را آماده کنید؟ را ببینید.

انتخاب کردن برای انجام دادن یک ماستکتومی برای جلوگیری یا درمان سرطان سینه یک اقدام شجاعانه و گاهی لازم است. این که آیا شما از این که قرار است درمان شوید خوش حالید یا این که عزادار اتفاقاتی هستید که قرار است در بدنتان بیافتد می تواند شما را کاملا از لحاظ جسمی و احساسی برای رسیدن به بهترین توانایی هایتان آماده کند. انجام عمل جراحی ماستکتومی و بهبودی را با مدیریت کردن مسئولیت هایتان از  قبل، آماده شدن برای دوران نقاهت تان در خانه و تقویت کردن خودتان از لحاظ احساسی را تا حد ممکن هموارکنید.

قبل از جراحی ماستکتومی برنامه ریزی کنید

۱- با دکتر خود صحبت کنید

پیش از آنکه بفهمید که چه کارهایی را می توانید و چه کارهایی را نمی توانید پس از عمل جراحی انجام دهید. بدانید که  احتمالا شما مجاز به رانندگی نخواهید بود، و برای شما ممکن است ساکشن جی پی که نیاز به مراقبت دارد اعمال شود، به خانه فرستاده شوید. این اطلاعات را با افرادی که  پس از جراحی شما مراقبت می کنند به اشتراک بگذارید.

بپرسید چقدر طول می کشد پس از جراحی شما در بیمارستان بمانید. بعضی افراد همان روز به خانه می روند و بقیه یک روز یا بیشتر در بیمارستان می مانند.

۲- در مورد گزینه های خود بحث کنید

گزینه های خود را با جراح تان به بحث بگذارید. از پزشک خانوادگی خود بخواهید که یک جراح را توصیه کند و قبل از جراحی با جراح و متخصص بیهوشی ملاقات کنید. هر سوالی که دارید بپرسید. آنها با شما درباره تاریخچه پزشکی شما صحبت خواهند کرد و برنامه ای برای نوع و زمان جراحی شما خواهند داشت.

-آنها احتمالا یک معاینه قبل از عمل را تنظیم می کنند که چند هفته قبل از عمل جراحی انجام می شود و معمولا توسط یک پزشک عمومی یا پزشک متخصص در ارزیابی ریسک قبل از عمل انجام می شود. پزشک ممکن است دارو و تغییرات رفتاری را توصیه کند تا شما یک جراحی موفق داشته باشید.

-پزشکان خود را درباره هر گونه دارو، ویتامین یا مکملی که مصرف می کنید، آگاه کنید. اگر آسپیرین یا رقیق کننده خون مصرف می کنید، باید قبل از عمل جراحی آن را بطور موقت متوقف کنید.

-شما نمی توانید ۸-۱۲ ساعت قبل از عمل جراحی چیزی بخورید یا بنوشید پزشکانتان به شما دستورالعمل های خاصی را می دهند که باید دنبال کنید.

۳- برای بیمارستان یک کیف آماده کنید

یک ربدوشامبر و دمپایی را به بیمارستان ببرید تا در طول اقامت تان راحت باشید. مسواک و سایر محصولات بهداشتی خود را بیاورید. یک کتاب، تعدادی مجله و موارد دیگر را همراه داشته باشید تا در طول نقاهت تان از آن ها استفاده کنید.

۴- از کار مرخصی استعلاجی بگیرید

شما ممکن است برای مدتی، عموما به میزان ۶ هفته نیاز داشته باشید که دوران نقاهت تان را در خانه سپری کنید. با رئیس بخش منابع انسانی در محل کار و سرپرست خود صحبت کنید. پزشک شما می تواند به شما بگوید که چه مدت باید از کار بیرون بیایید، و در صورت لزوم می تواند نامه ای به کارفرمای شما بنویسد. ممکن است لازم باشد که:

-برای معلولیت کوتاه مدت چند تا برگه پر کنید

-برای دیگران برنامه ریزی کنید تا پروژه های بزرگی را که در حال کار بر روی آنها هستید، مدیریت کنند

-اطلاعاتی که دیگران برای انجام دادن وظایف روزانه شما به آن نیاز دارند را با جراح تان به اشتراک بگذارید

۵- برای مراقبت از زندگی و خانواده خود برنامه ریزی کنید

در ابتدا ممکن است برای مراقبت از خود برای اولین بار به کمک نیاز داشته باشید، شما در حمام کردن کمی دشواری خواهید داشت و برای چندین هفته نمی توانید رانندگی کنید. از دوستان، خانواده، یا چند کارمند متخصص برای کمک کردن به خودتان کمک بخواهید. رختخواب تان را در کنار دستشویی قرار دهید و از بالا رفتن پله ها اجتناب کنید. چون احتمالا شما در حالی به خانه فرستاده خواهید شد که داروهایی مصرف می کنید که باعث سرگیجه شما خواهد شد. اگر شما از کودک تان مراقبت می کنید، یک پرستار بچه استخدام کنید

۶- کارهای خانه را در اولین فرصت انجام دهید

پس از عمل جراحی، باید بر بهبودی تمرکز کنید. ممکن است بخواهید قبل از جراحی این موارد زیر را انجام دهید:

-خانه خود را تمیز کنید

-لباس هایتان را بشویید

-قبض هایتان را بپردازید

-موهای خود را کوتاه کنید (به اندازه کافی کوتاه کنید تا کسی بتواند آن را در سینک برای شما بشورد)

۷- برخی از کالاهای پزشکی را خریداری کنید

چند چیز وجود دارد که بهتر است آن ها را در خانه داشته باشید همانند چسب بانداژ، پماد آنتی بیوتیک و مسکن. پزشک ممکن است که یک سری از این وسایل را به شما بدهد اما بهتر است آن ها را داشته باشید. در داروخانه محله تان می توانید این ها را پیدا کنید.

۸- مواد غذایی سالم را ذخیره کنید

از رژیم های پیچیده درمان سرطان دور بمانید و برروی سالم خوری، متعادل بودن، و غذاهایی با پروتئین بالا و مکمل خوبی از میوه و سبزیجات تمرکز کنید. این چیزها را در یخچال خانه خود ذخیره کنید تا وقتی از بیمارستان به خانه برگشتید این ها را در یخچال خود داشته باشید.

برای یک سرویس که وعده های غذایی برای شما می آورد ثبت اسم کوچک کنید یا برای چند هفته از غذاهای یخ زده استفاده کنید تا آماده کردن وعده های غذایی تان برای شما آنقدر مشکل نباشد

۹- یک دوش دستی بخرید

شما مجاز به خیس کردن زخم تان برای چند هفته نخواهید بود. شما می توانید حمام کردن در یک سینک یا حمام کردن با اسفنج را یاد بگیرید، اما ممکن است که حمام کردن با دوش دستی را ترجیح بدهید.

-شما ممکن است با نشستن روی یک چهار پایه و شستن خودتان با دوش دستی احساس راحتی بیشتری بکنید.

-شامپوی خشک می تواند انتخاب خوبی باشد تا زمانی که بتوانید دوباره موهایتان را بشویید.

۱۰- تمرین کنید که کارهایتان را با یک دست انجام دهید

یک هفته یا دو هفته قبل از عمل جراحی، سعی کنید با یک دستی که با استفاده از آن راحت تر هستید کارهایتان را یک دستی انجام دهید. موهایتان را شانه بزنید، ببندید، دندان هایتان را مسواک بزنید، خودتان را بشویید و غذا بخورید. به یاد داشته باشید که می توانید بازوی عمل شده تان را حرکت بدهید اما نباید آن را بالاتر از شانه تان به مدت یک تا دو هفته ببرید و این را بدانید که قدرت کمی در بازوی آسیب دیده خواهید داشت. یا فقط در یک سری جهات مشخص در بازویتان قدرت خواهید داشت

اگر شما یک ماستکتومی دوطرفه انجام داده اید مطمئن باشید که زمان زیادی برای بهبودی نیاز دارید و افرادی هستند که به شما در کارها و فعالیت های روزانه تان کمک بکنند.

استراحت در طول دوره نقاهت ماستکتومی

۱- لباس های شل و راحت بخرید

شما به لباس های گشاد و راحتی که از جلو باز می شوند نیاز پیدا خواهید کرد، برای چند هفته شما نخواهید توانست که هیچ لباسی را از سرتان بپوشید یا هر لباسی که در اطراف بدن و بازوهایتان تنگ است همانند یک سوتین را بپوشید. لباس های راحتی همچون این ها می توانند کمک کننده باشند:

-ژاکت یا لباس شبی که به طور کامل از جلو باز می شود

-دویا سه جفت شلوار جین یا شلوار یوگا با کمربند پلاستیکی

-یک لباس سرپایی

-یک کت گشاد یا یک پتو اگر هوا سرد است

-در صورت موجود بودن سوتین های مخصوص ماستکتومی

۲- بستر خود را با پشتیبانی اضافه ترآماده کنید

ممکن است تا چند هفته بعد از جراحی نتوانید به پهلو یا شکمتان دراز بکشید، سعی کنید یک تخت یا بالش گود بخرید و بالش های اضافه داشته باشید. یک بالش گود می تواند راحتی بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد. شما می خواهید بالش هایی داشته باشید که به  شما اجازه یک خواب راحت را بدهند و از بازوی آسیب دیده تان به خوبی مراقبت کنند.

در فروشگاه های آنلاین یا فروشگاه های زنجیره ای به دنبال بالش گود با قیمت مناسب بگردید.

۳- کمی ملین در اطرافتان داشته باشید

احتمالا شما در حالی به خانه فرستاده خواهید شد که از مسکن استفاده می کنید. و بیشتر مسکن ها عوارض جانبی دارند که در اغلب موارد شامل یبوست هستند، کمی ملین ضعیف در خانه داشته باشید و اگر از یبوست رنج می برید طبق دستور پزشک از آنها استفاده کنید.

۴- برای یک سری فعالیت در دوران نقاهت تان برنامه ریزی کنید

شما ممکن است نتوانید کارهای سخت را پس از مدتی از جراحی انجام دهید، داروهای ضد دردتان بر روی حافظه و تفکرتان تاثیر خواهد گذاشت پس هیچ تصمیم مهمی را در حالی که از آن ها استفاده می کنید نگیرید. کارهایی را انجام دهید که برای شما لذت به ارمغان می آورند و کارهایی را انتخاب کنید که به راحتی انجام می شوند. کتاب بخوانید، بافتنی ببافید، تلویزیون ببینید، یا یک سرگرمی جدید انتخاب کنید.

کنار آمدن با جراحی ماستکتومی

۱- تصمیم بگیرید که به چه کسی بگویید

تصمیم بگیرید که در مورد جراحی که پیش رو دارید چقدر می خواهید صریح صحبت کنید. به بعضی از افراد واقعا نیاز دارید که بگویید اما باز هم به شما بستگی دارد. هیچ رسم و رسومی برای سرطان وجود ندارد. به دقت فکر کنید و ببینید که چه کاری برای شما بهترین است و سپس همان کار را انجام دهید.

شما نیازی نیست که از این راه به تنهایی عبور کنید! احساسات و نیازهایتان را با اشخاصی که با آن ها احساس راحتی و آرامش می کنید به اشتراک بگذارید.

۲- یک شبکه پشتیبانی برای خودتان بسازید

بعد از این که از بیمارستان به خانه برگشتید شما نیاز به کمک خواهید داشت، بسیاری از موسسات وجود دارند که برای شما پرستار می فرستند تا زخم هایتان را بانداژ کنند و کارهایی از این دست را انجام دهند. اما این افراد برای شما غذا نمی پزند، لباس هایتان را نمی شورند و شما را حمام نمی کنند. با افرادی که از نظر احساسی با آنها راحت هستید صحبت کنید. سعی کنید در طول دوره نقاهت تان شخصی را در کنارتان داشته باشید.

-افکار و احساساتتان را با شریکتان، خانواده، دوستانتان یا با درمانگرتان به اشتراک بگذارید.

۳- یاد بگیرید که استرس تان را کاهش دهید

کارهایی که از استرس شما کم می کنند همانند: یوگا، مدیتیشن، تنفس عمیق، پیاده روی یا کارهایی انجام دهید که به شما کمک می کند که ریلکس کنید. این کارها را الان تمرین کنید و بعد از جراحی به انجام دادن این کارها ادامه دهید. نگرش ذهنی را هر روز تمرین کنید.

-قبل از اینکه هر گونه فعالیت فیزیکی همانند پیاده روی یا یوگا را انجام دهید از پزشکتان تاییدیه بگیرید

۴- قبل از عمل جراحی تمرینات تقویتی را انجام دهید

بر روی بالا بردن انعطاف و قدرت تان قبل از جراحی کار کنید. این کار می تواند پس از جراحی به شما کمک کند تا احساس کنید قوی تر هستید و کنترل چیزها را در دستتان دارید. برای جراحی سینه، بر روی بالا تنه وپشتتان تمرکز کنید. این که از نظر فیزیکی حس کنید قوی هستید می تواند به شما کمک کند که زودتر بهبود بیابید و حس کنید که از نظر احساسی نیز قوی هستید.

۵- جراحی بازسازی سینه را انجام دهید

انجام دادن جراحی بازسازی سینه می تواند پس از جراحی ماستکتومی به سینه هایتان ظاهر طبیعی تر و بهتری ببخشد. این جراحی می تواند همزمان با ماستکتومی یا در طی یک جراحی بعدی انجام شود. جراحی بازسازی سینه ممکن است گزینه زیاد مهمی برای شما نباشد اما می تواند فرق زیادی را در پروسه بهبودی ایجاد کند. هر شخصی متفاوت است. کمی زمان بگذارید و به این فکر کنید که چه چیزی برای شما مهمتر است. و این که آیا جراحی می تواند به شما کمک کند که احساس بهتری درباره بدنتان داشته باشید یا خیر؟

-در مورد احساسات و گزینه های خود با یک درمانگر و یا جراح پلاستیک صحبت کنید.

-هر جراحی دارای خطرات است، از جمله جراحی بازسازی سینه، برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود صحبت کنید.

بازسازی پستان بعد از سرطان، چگونه خود را آماده کنید؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره بازسازی پستان بعد از سرطان، چگونه خود را آماده کنید؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا