اینجوری به تکامل جنین کمک کنید

اینجوری به تکامل جنین کمک کنید

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اینجوری به تکامل جنین کمک کنید را ببینید.

زمانی كه باردار هستید، مطمئن شوید ویتامین ها و املاح كافی را از رژیم روزانه خود دریافت می كنید.

پرسش: من در هفته هشتم بارداری هستم وزنم ۴۷ و بسیار كم اشتها هستم. می خواستم ببینم با این شرایط مشكلی برای فرزندم پیش نیاید؟ برای زیبایی بچم چی بخورم؟ 

پاسخ: زیبایی كودک و چهره او ژنتیكی هست اما می گویند خورد به و سیب كودك را زیبا می كند. مهم تر از زیبایی سلامتی كودك تان هست كه باید برای جبران كمبود وزن و مواد مغذی بدن تان بكوشید. یكی از مهم وظایف خانم ها در طی دوران بارداری حفظ سلامتی خود و جنین شان، با داشتن تغذیه سالم در این دوران می باشد. انتخاب های صحیح در تغذیه بارداری به بهبود رشد و تكامل جنین كمك می كند. 

بر خلاف تصور خیلی از افراد كه فكر می كنند در دوران بارداری باید انرژی فراوانی دریافت كنند، دریافت كالری شما باید روزانه به طور متوسط ۳۰۰ كالری بیش از انچه كه قبل از بارداری مصرف می كردید، باشد. هر چند كه ممكن هست در ماه های اول بارداری حالت تهوع و استفراغ برای شما مشكلاتی ایجاد كند، سعی كنید رژیم متعادلی داشته باشید و ویتامین های مورد نیاز دوران بارداری را دریافت نمایید.

توصیه ها:

* برای دریافت مواد مغذی مورد نیاز، انواع متنوعی از غذاها را بخورید. مصرف روزانه ۶ تا ۱۱ واحد نان و غلات، ۲ تا ۴ واحد میوه، ۴ واحد یا بیشتر سبزیجات، ۴ واحد لبنیات و ۳ واحد از منابع پروتئینی (گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ یا مغز دانه ها) توصیه می گردد. میزان كمی از چربی ها و شیرینی ها را دریافت نمایید.

* غذاهای با فیبر بالا مانند برنج، ماكارونی، غلات و نان های سبوس دار و نیز میوه ها و سبزیجات را انتخاب نمایید.

* زمانی كه باردار هستید، مطمئن شوید ویتامین ها و املاح كافی را از رژیم روزانه خود دریافت می كنید. به منظور اطمینان از دریافت ویتامین ها و املاح كافی، هر روز مكمل ویتامین های مورد نیاز دوران بارداری را دریافت نمایید.

* در دوران بارداری، روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی گرم كلسیم از رژیم خود دریافت نمایید. به این منظور روزانه حداقل ۴ واحد لبنیات و غذاهای غنی از كلسیم بخورید.

بهترین منابع كلسیم لبنیات مثل شیر، ماست، پنیر، كشك و قره قوروت و نیز غذاهای دریایی هست. سایر منابع كلسیم شامل : سبزیجات برگ سبز، كشمش، بادام، پسته، بادام زمینی و گردو هست.

* برای اطمینان از دریافت ۲۷ میلی گرم اهن در روز، حداقل روزانه ۳ واحد از غذاهای غنی از اهن را مصرف كنید. غذاهای غنی از اهن عبارتند از : گوشت قرمز، ماهی، مرغ، زرده تخم مرغ، سبزی های دارای برگ سبز تیره مثل اسفناج تازه و جعفری، حبوبات مثل عدس و لوبیا، دانه های روغنی، خشكبار مثل انواع برگه، برگه الو و هلو و زرد الو، توت خشك، انجیر خشك و كشمش.

* خواهران باردار روزانه ۷۰ میلی گرم ویتامین C نیاز دارند. بنابراین حداقل یكی از منابع خوب ویتامین C را در روز مصرف كنید. ویتامین C در سبزیجات و میوه های تازه و بیشتر در مركبات (پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی)، كیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، هندوانه، طالبی، توت فرنگی، سیب زمینی و سبزیجات برگ سبز مثل كلم بروكلی موجود هست.

* روزانه حداقل یكی از منابع خوب اسید فولیك را دریافت نمایید. منابع غنی از اسید فولیك عبارتند از : مخمر (ماءالشعیر)، حبوبات پخته(مانند انواع لوبیا و نخود)، سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج پخته، گوشت گوساله، جوانه گندم خام، كاهو، اب پرتقال، كلم، زرده تخم مرغ و موز. هر خانم باردار روزانه حداقل به ۰/۴ میلی گرم اسید فولیك نیاز دارد تا از بروز نقص لوله عصبی در جنین (اسپینا بیفیدا) پیشگیری كند.

* روزانه حداقل یكی از منابع خوب ویتامین A را دریافت نمایید. منابع غنی از ویتامین A عبارتند از: جگر، هویج ، كدو حلوایی، طالبی، زردالو، اب كدو، شلغم، چغندر، كلم بروكلی، گریپ فروت، اسفناج و سایر سبزیجات سبز تیره و برگی شكل، شیر، زرده تخم مرغ. 

البته در مورد مصرف جگر و اب هویج كه دارای مقدار زیادی ویتامین A هستند، حتما با پزشك خود مشورت كنید، زیرا دریافت اضافی ویتامین A (بیش از ۱۰۰۰ واحد بین المللی در روز) ممكن هست با ناهنجاری های جنینی در ارتباط باشد.

غذاهایی را كه باید خواهران باردار از ان ها اجتناب كنند

* در طول بارداری از مصرف الكل اجتناب كنید. مصرف الكل با زایمان زودرس، عدم رشد ذهنی، نقص های مادرزادی و وزن كم هنگام تولد مرتبط می باشد.

* مصرف كافئین را به كمتر از ۳۰۰ میلی گرم در روز محدود نمایید. میزان كافئین در نوشیدنی های متنوع، به دانه ها و برگ های استفاده شده و چگونگی اماده سازی انها وابسته می باشد. 

فنجانی با گنجایش ۲۲۴ گرم قهوه، به طور میانگین حاوی ۱۵۰ میلی گرم كافئین می باشد، در حالی كه همین میزان چای سیاه حدود ۸۰ میلی گرم كافئین دارد. به خاطر داشته باشید محتوای كافئین یك قالب شكلات برابر یك چهارم فنجان قهوه می باشد.

* استفاده از ساخارین (قند مصنوعی) در طول بارداری شدیدا منع می گردد، زیرا می تواند از جفت عبور كرده و در بافت های جنین باقی بماند. اما استفاده از سایر شیرین كننده های مصنوعی در طول بارداری، چنانچه مورد تایید و استاندارد باشد، بلامانع هست. 

شیرین كننده های مصنوعی مورد تایید شامل اسپارتام، اس سولفام K و سوكرالوز می باشند. مصرف این شیرین كننده ها در حد اعتدال اشكالی ندارد، بنابراین با پزشك خود راجع به میزان مصرف این شیرین كننده ها در طول بارداری مشورت كنید.

* میزان كل چربی رژیم را به ۳۰ درصد یا كمتر از كل كالری روزانه كاهش دهید. مثلا فردی كه روزانه ۲۰۰۰ كیلو كالری انرژی دریافت می كند، می تواند ۶۵ گرم چربی یا كمتر در روز مصرف كند.

* دریافت كلسترول را به ۳۰۰ میلی گرم یا كمتر در روز محدود كنید.

* از مصرف پنیرهایی كه پاستوریزه نیستند خودداری كنید، زیرا ممكن هست سبب عفونت گردند. اما می توانید از پنیرهای پاستوریزه و فراوری شده و یا ماست استفاده نمایید.

* از مصرف غذاهای دریایی خام به خصوص میگو اجتناب كنید.

برخی از مشكلات دوران بارداری

در طول بارداری ممكن هست حالت تهوع صبحگاهی، اسهال یا یبوست داشته باشید. لذا به این پیشنهادات توجه نمایید:

حالت تهوع صبحگاهی: قبل از اینكه از رختخواب بلند شوید، مقداری بیسكوییت ترد بخورید. غذای خود را طی چندین وعده در روز و به صورت كم حجم دریافت نمایید. از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده اجتناب كنید.

یبوست: میزان زیادی از سبزیجات و میوه های تازه بخورید. همچنین ۶ تا ۸ لیوان در روز اب بنوشید.

اسهال: غذاهای حاوی پكتین و صمغ (دو نوع فیبر غذایی) مانند پوره سیب، موز، برنج سفید، ارد جو، نان گندم تصفیه شده را بخورید، زیرا به جذب اب كمك می كنند. 

سوزش سر دل: غذای خود را طی چندین وعده در روز و به صورت كم حجم بخورید. قبل از میل کردن وعده غذایی تان، شیر بنوشید. مصرف نوشیدنی ها و غذاهای حاوی كافئین را كاهش دهید.

ورزش در بارداری

ورزش منظم به شما كمك می كند تا تغییرات جسمانی بارداری را تحمل كنید، به زایمان راحت و پیشگیری از عوارض بعد از زایمان كمك می كند، سطح انرژی شما را بالا می برد و سلامت شما را بهبود می بخشد. 

ورزش همچنین با بالا بردن استقامت و كشش عضلات، شما را برای زایمان اماده می كند و بهبود پس از زایمان را سرعت می بخشد. به اغلب خواهران باردار، حداقل ۳۰ دقیقه ورزش متوسط در اكثر روزهای هفته توصیه می شود. اما حتی زمان و دفعات كمتر نیز، به امادگی در زایمان و تناسب اندام شما كمك می كند. 

پیاده روی، ورزش مناسبی برای شروع می باشد. این ورزش شرایط هوازی متوسطی با حداقل فشار بر مفاصل را ایجاد می كند. 

ورزش های قدرتی نیز تا زمانی كه وزنه سنگین بلند نمی كنید، مناسب می باشند. البته در همه موارد باید با پزشك خود برای انتخاب نوع و شدت ورزش مشورت نمایید.

جدول مربوط به وزن گیری در دوران بارداری

وزن قبل از بارداری اضافه وزن توصیه شده در بارداری

كم وزن ۵/۱۲ تا ۱۸ كیلوگرم

وزن طبیعی ۱۱ تا ۱۶ كیلوگرم

اضافه وزن ۷ تا ۱۱ كیلوگرم

چاق كمتر از ۷ كیلوگرم

در سه ماهه اول بارداری، اكثر خواهران نیازی به افزایش وزن ندارند، این خبر خوبی برای خانم هایی هست كه حالت تهوع صبحگاهی دارند.

در ماه های اول بارداری، نیاز به افزایش وزن كمی دارید كه با دریافت ۱۵۰ تا ۲۰۰ كالری اضافی در روز برطرف می شود؛ این میزان كالری اضافی را می توان با داشتن اشتهایی طبیعی و دریافت ۵/۱ لیوان اب پرتقال یا نصف لیوان ماست كم چرب تامین كرد. 

افزایش وزن در سه ماهه دوم و سوم به خصوص چنانچه كم وزن می باشید، حائز اهمیت هست. 

در این دوران باید هر ماه ۱/۵تا ۲ كیلوگرم وزن اضافه كنید. دریافت ۳۰۰ كالری بیشتر در روز، شما را به این هدف می رساند.

اگر شما هم سوال دارید و در مدتی کوتاه به صورت رایگان پاسخش را می خواهید، به این صفحهبروید.
براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي هست يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

اینجوری به تکامل جنین کمک کنید

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره اینجوری به تکامل جنین کمک کنید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا