اگر آمپول روگام نزنیم چه میشود؟

سلامت

اگر آمپول روگام نزنیم چه میشود؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه اگر آمپول روگام نزنیم چه میشود؟ را ببینید.

زمانی که باردار هستید ، ممکن است متوجه شوید که گروه خونی کودک شما از نوع گروه خونی شما نیست.هر فرد با یک نوع گروه خونی – O ، A ، B یا AB , همچنین یک عامل رزوس (Rh) متولد میشود ، که عامل Rh میتواند وجود داشته (مثبت) یا وجود نداشته باشد (منفی). شما عامل Rh خود را از والدین خود به ارث میبرید ، درست مثل اینکه چشم های قهوه ای مادر و استخوان های گونه پدرتان را به ارث میبرید.

هنگامی که شما Rh منفی هستید و پدر بیولوژیکی کودک شما Rh مثبت است ، اگر کودک فاکتور Rh مثبت پدر را به ارث ببرد ، برخی عوارض تهدید کننده زندگی ممکن است ایجاد شوند. به این عارضه ناسازگاری Rh یا بیماری Rh گفته می شود.

اما نترسید. اگرچه غربالگری ناسازگاری Rh مهم است اما این بیماری نادر و قابل پیشگیری است. برای غلبه بر مشکلات ، پزشک شما می تواند حدود هفته ۲۸ بارداری و هر زمان که ممکن است خون شما با خون کودکتان مخلوط شود مانند حین آزمایشات پیش از تولد یا زایمان ، به شما روگام ، نسخه عمومی : ایمونو گلوبولین Rho(D) ، تزریق کند.

فاکتور Rh چیست؟
فاکتور Rh پروتئینی است که بر روی سلولهای قرمز خون قرار دارد. اگر این پروتئین را داشته باشید ، Rhمثبت هستید. اگر آن را نداشته باشید ، Rh منفی هستید. تنها ۱۸ درصد از جمعیت دارای گروه خونی Rh منفی میباشند.

زمانی که سلامتی شما به میان می آید ، مهم نیست که چه چیزهایی داشته باشید – حتی اگر به انتقال خون نیاز داشته باشید ، پزشکان به راحتی می توانند مطمئن شوند که خون Rh منفی را دریافت میکنید. با این حال در دوران بارداری ، زمانی که احتمال مخلوط شدن خون منفی و مثبت وجود داشته باشد ، نگرانی هایی ایجاد می شوند.

ناسازگاری Rh
ناسازگاری Rh زمانی اتفاق می افتد که یک زن Rh منفی ، کودکی را باردار باشد که دارای Rh مثبت میباشد ( به دلیل اینکه پدر دارای Rh مثبت میباشد ). به گفته مؤسسه ملی قلب ، ریه و خون :

۵۰ درصد این احتمال وجود دارد که کودک شما عامل Rh منفی شما را به ارث ببرد ، یعنی شما هر دو از نظر Rh سازگار هستید. در این صورت همه چیز خوب پیش میرود و نیاز به درمان وجود ندارد.

همچنین ۵۰ درصد این احتمال وجود دارد که کودک شما عامل Rh مثبت پدر خود را به ارث ببرد ، و این امر ناسازگاری Rh را در پی دارد.تعیین ناسازگاری Rh می تواند به سادگی گرفتن نمونه خون از شما و در حالت ایده آل از پدر کودک باشد.

اگر هر دو والد Rh منفی باشند ، کودک نیز همینطور است.اگر هر دو والد Rh مثبت باشند ، کودک نیز Rh مثبت است.

یک آزمایش خون معمولا در یکی از اولین ویزیت های پیش از تولد شما انجام میشود.و اگر Rh منفی بودید ، پزشک شما یک آزمایش غربالگری خون برای بررسی آنتی بادی های Rh انجام می دهد.

آنتی بادی ها پروتئین هایی هستند که سیستم ایمنی بدن شما برای مقابله با مواد بیگانه (مانند خون Rh مثبت) میسازد.اگر آنتی بادی هایی دارید ، بدان معناست که قبلاً در معرض خون Rh مثبت قرار گرفته اید – به عنوان مثال از زایمان قبلی ، سقط جنین یا حتی انتقال خون ناسازگار.

اگر پدر کودک شما Rh مثبت باشد ، کودک شما در معرض خطر ناسازگاری Rh قرار دارد.شما ممکن است برای سنجش سطح آنتی بادی های خود چندین بار در طول بارداری به این آزمایش غربالگری نیاز داشته باشید (هرچه میزان آنتی بادی ها بیشتر باشد ، عوارض کودک شما شدیدتر است).

اگر آنتی بادی داشته باشید ، روگام به کودک شما کمک نخواهد کرد. اما نترسید. پزشکان میتوانند :

تست های غربالگری مانند سونوگرافی را برای نظارت بر رشد کودک شما تجویز کنند.قبل از اینکه کودک شما از منزل امنش که رحم شما است خارج شود ، از طریق بند ناف به کودک شما انتقال خون انجام دهند.پیشنهاد زایمان زود را بدهند.

دلایل بیشتر برای حفظ آرامش 
گاهی ناسازگاری Rh در کودک شما ممکن است تنها عوارض خفیفی ایجاد کند که نیازی به درمان ندارند.

بارداریهای اول معمولاً تحت تاثیر ناسازگاری Rh قرار نمیگیرند. این امر به این دلیل است که یک مادر Rh منفی بیش از ۹ ماه طول می کشد تا آنتی بادی هایی را تولید کند که بر علیه خون Rh مثبت مسابقه کنند.

چرا آمپول روگام مورد استفاده قرار می گیرد
یک مادر Rh منفی (نه کودک او) در تمام دوران بارداری و زمانی که فاکتور Rh پدر مثبت یا ناشناخته باشد ، روگام دریافت می کند. این امر مانع از تولید آنتی بادی نسبت به خون Rh مثبت یعنی آنتی بادی هایی که می توانند سلول های خونی کودک را از بین ببرند ، میشود.

روگام هر زمان که احتمال مخلوط شدن خون مادر با خون کودک وجود داشته باشد ، به طور مرتب تزریق می شود. این زمان ها شامل موارد زیر میباشند :

در هفته ۲۶ تا ۲۸ بارداری ، زمانی که جفت شروع به نازک شدن می کند ، گرچه بعید است که خون بتواند از نوزاد به مادر منتقل شود
بعد از سقط جنین ، تولد نوزاد مرده یا حاملگی خارج رحمی (حاملگی که در خارج از رحم ایجاد می شود)
در صورتی که کودک Rh مثبت باشد ، طی ۷۲ ساعت بعد از زمان زایمان ، از جمله زایمان سزارین
بعد از انجام هر آزمایش تهاجمی بر روی سلولهای کودک ، به عنوان مثال ، طی :

آمنیوسنتز ، آزمایشی است که مایع آمنیوتیک را برای اختلالات رشدی بررسی می کند.
نمونه برداری از پرز جفتی (CVS) ، آزمایشی که به بررسی نمونه های بافت برای غربالگری مشکلات ژنتیکی می پردازد.
پس از ضربه یا آسیب به منطقه میانی بدن ، که ممکن است بعد از افتادن یا تصادف رخ دهد.
در زمان هرگونه دستورزی جنین – به عنوان مثال ، زمانی که پزشک کودک متولد نشده را در موقعیت نشسته قرار می دهد.
خونریزی واژینال حین بارداری
آمپول روگام چگونه به کار برده می شود
روگام یک داروی تجویزی است که معمولاً با تزریق عضلانی ، اغلب در قسمت پشت بدن به کار برده می شود. همچنین می تواند به صورت داخل وریدی نیز تزریق شود.

پزشک در مورد دوز مناسب شما تصمیم خواهد گرفت. روگام برای حدود ۱۳ هفته موثر است.

عوارض جانبی آمپول روگام
روگام یک داروی ایمن با سابقه ۵۰ ساله در زمینه محافظت از نوزادان از بیماری Rh میباشد. به گفته تولید کننده دارو ، شایع ترین عوارض جانبی مصرف دارو شامل موارد زیر می باشند :

سفتی
تورم
درد
تیر کشیدن
جوش یا قرمزی
یک عارضه جانبی نادرتر تب خفیف میباشد. هرچند احتمال کم بروز واکنش آلرژیک نیز وجود دارد.
روگام تنها به شما داده میشود ؛ کودک شما دچار هیچ عوارض جانبی نمیشود. در صورتی که شما شرایط زیر را داشته باشید روگام به شما تزریق نمیشود :

پیشاپیش دارای آنتی بادی های Rh مثبت باشید.
نسبت به ایمونوگلوبین حساسیت داشته باشید.
دچار آنمی همولیتیک باشید.
اخیرا واکسن هایی زده باشید ( روگام اثربخشی آنها را کاهش می دهد).

خطرات تزریق روگام و عدم تزریق آن
بیماری Rh بر سلامتی شما تأثیر نمی گذارد – اما اگر روگام را تزریق نکنید ، می تواند بر سلامتی کودک شما و بارداری های آینده تأثیر بگذارد. در حقیقت ، یک زن از هر پنج زن باردار Rh منفی ، اگر روگام را دریافت نکند ، در برابر فاکتور Rh مثبت حساس می شود. یعنی کودک وی با یک یا چند مورد از موارد زیر به دنیا می آید :

آنمی ، کمبود گلبول های قرمز سالم خون
نارسایی قلبی
آسیب مغزی
یرقان ، زرد رنگ شدن پوست و چشم ها به علت عملکرد نامناسب کبد ، اما توجه داشته باشید که یرقان در نوزادان تازه متولد شده طبیعی نیز شایع است.

هزینه ها و گزینه ها
قیمت و پوشش بیمه روگام متفاوت است. اما بدون بیمه ، انتظار داشته باشید هر تزریق برای هر زوج چند صد دلار هزینه داشته باشد. اما اکثر شرکتهای بیمه حداقل مقداری از هزینه را تأمین می کنند.

با پزشک خود صحبت کنید که آیا نسخه عمومی روگام ، ایمونوگلوبولین (Rh (D، یا مارک دیگری از دارو مقرون به صرفه تر است یا خیر.

نکته کلیدی
بیماری Rh نادر و قابل پیشگیری است – مسلماً یک بیماری با “بهترین سناریو” از این نظر است. گروه خونی خود و در صورت امکان ، شریک زندگی خود را بدانید. (و اگر قبل از بارداری باشد ، بهتر است.)

اگر Rh منفی هستید ، با پزشک خود صحبت کنید که آیا به روگام احتیاج دارید و بهترین زمان دریافت آن چه موقع است.

اگر آمپول روگام نزنیم چه میشود؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره اگر آمپول روگام نزنیم چه میشود؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا