الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس) را ببینید.

پورتال یک آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)
این قسمت دیدن عکاسان داخلی و خارجی راه هم به خود جذب کرده و طبیعت بکر و زیبایی جنگل و مراتع و سر سبزی آن وصف ناشدنی هست.
به گزارش نامه نيوز ، الیمستان، روستایی توریستی هست از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل که در کیلومتر ۲۰ جاده هراز از آمل واقع شده هست. جنگل الیمستان، محل رویش گیاه “الیما” هست که در اردیبهشت ماه رشد می کند. می گویند اسم کوچک جنگل الیمستان نیز برگرفته از آن می باشد. الیمستان یکی از مناطق توریستی ایران هست که تورهای زیادی سالانه برای تفریح و سفر به دل طبیعت الیمستان می روند.این قسمت دیدن عکاسان داخلی و خارجی راه هم به خود جذب کرده و طبیعت بکر و زیبایی جنگل و مراتع و سر سبزی آن وصف ناشدنی هست. آب مردم آن از چشمه تامین می شود و محصول آن غلات، لبنیات و عسل هست.

الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

قله الیمستان هم یکی دیگر از جاذبه های این روستا هست که در زمستان و بهار کوهنوردان زیادی را به خود جذب می کند. قله ای که حدود ۲۵۱۰ متر ارتفاع دارد و یکی از بهترین گزینه های کوهنوردی در زمستان به شمار می رود. اگر اهل کوهنوردی باشید، این قله با تمام جاذبه های طبیعی اطرافش بهترین گزینه سفر کوهنوردی شما به شمار خواهد رفت. در کل مسیر دامنه شرقی، قله دماوند در پیش چشمان ما هست و هر لحظه با شما حرکت می کند.اما ممکن است از همه جالب تر قسمت نقش پای رستم باشد که تعجب همه کوهنوردان را بر می انگیزد. نرسیده به قله جای دو شهاب سنگ بزرگ دیده می شود که حفره هایی به عمق ۱۰ متر ایجاد کرده اند. بومیان قسمت افسانه ای زیبا برای این چاله ها دارند. آنها معتقدند این گودال ها جای زانوهای رستم هست که در این قسمت زانو زده و از آب دریا نوشیده هست.

الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

دورنمای بی نظیر قله دماوند، مناظر زیبای جنگلی با پوشش دشت های پر گل، قسمت را به مکانی مجذوب کننده تبدیل کرده هست. قبل از رسیدن به جنگل، در ابتدای ورود به الیمستان روستایی قرار دارد که لهاش نامیده می شود که در کوهستانی معتدل و مرطوب واقع شده هست.در کل این جنگل قسمت ای هست که با هوای خنک و مه آلود خود بهترین محل برای پیاده روی و لذت بردن از جاذبه های زیبایش می باشد و جاذبه هایی همچون طبیعت زیبای پاییزی جنگل های الیمستان، پیاده روی در جنگل، ارتفاعات زرشک کوه، دورنمای زیبای قله دماوند بر زیبایی آن افزوده هست.

الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

راه دسترسی به جنگل الیمستان : از آمل کیلومتر ۲۰ و از تهران، کیلومتر ۱۴۰ جاده هراز، به جاده فرعی سمت راست با تابلوی امام زاده قاسم یا امامزاده لهاش برمی خورید وارد آن شوید، در اوایل مسیر به دو راهی می رسید که باید جاده سمت چپ را دنبال کنید، جاده فرعی آسفالته باریک با پیچ و خم بسیار حدود ۷ کیلومتر هست که ابتدا ما را به روستای لهاش و پس از ۵ کیلومتر مسیر خاکی به روستای الیمستان می رساند. از آنجا با پشت سر گذاشتن آبادی وارد جنگل می شویم.

الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

اواسط بهار و اوایل پاییز بهترین فصل برای رفتن به جنگل هست ولی مناظر زیبای زمستانی هم میتواند وسوسه انگیز باشد، البته بشرطی که تمامی اصول این گونه سفرها رعایت شود.غذای کافی، لباس مناسب، جعبه کمک های اولیه، چراغ قوه، در صورت داشتن gps و یا کمک گرفتن از بومیان برای جنگل نوردی پیشنهاد می شود در شرایط مه امکان گم شدن در جنگل وجود دارد، عموما این جنگل را بی خطر می خوانند اما احتیاط را فراموش نکنید و برای حفاظت از محیط، آتش روشن نکنید یا در صورت روشن کردن از خاموش شدن آن پیش از رفتن اطمینان حاصل کنید. 

الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

منبع : ۱۱۸ سفر

۲۷ مهر ۱۳۹۴ – ۱۶:۰۱

الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس)

منبع : پورتال پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره الیمستان، جنگلی رویایی در مازندران (+عکس) با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا