اضافه وزن قبل از بارداری

اضافه وزن قبل از بارداری

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه اضافه وزن قبل از بارداری را ببینید.

تخم مرغ منبع ارزان و مفیدی از مواد مغذی با ارزش می باشد. مصرف تخم مرغ علاوه بر حفظ سلامت بدن، برای هوش و عملكرد ذهنی مفید می باشد .

پرسش: من ۳ سال هست ازدواج كردم و و این ۳ سال نزدیك به ۱۰ كیلو اضافه وزن پیداكردم من قدم ۱۶۰ وزنم ۷۴ می باشد و الن تصمیم گرفتم بچه دار بشم ولی قبل از اون می خوام وزنمو كاهش بدم میشه راهنماییم كنید.

پاسخ: كاربر گرامی محدوده طبیعی وزن شما بین ۴۷ تا ۶۴ می باشد. بنابراین شما باید در حدود ۱۰ كیلوگرم وزن كم كنید تا به محدوده طبیعی وزن خود برسید. پیشنهاد من اینست كه تا قبل از اینكه به این محدوده نرسیده اید اقدام به بارداری نكنید و در این مدت از روش های پیشگیری استفاده كنید. زیرا حتی اگر با همین اضافه وزن باردار شوید مشكلات زیادی برای شما و فرزندتان پیش خواهد امد.

تولد نوزاد مرده ، افزایش احتمال دیابت بارداری ، فشار خون بالای ناشی از بارداری و همچنین زایمان به روش سزارین از جمله مشكلاتی می باشد كه می تواند ایجاد شود. خواهران چاق در مقایسه با زنانی كه برای متعادل كردن وزن خود در دوران بارداری به توصیه متخصصان عمل می‌كنند، بیشتر با بارداری‌های پیش از موعد و زودرس مواجه می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد كه خواهران چاق دو برابر بیشتر از زنانی كه وزن طبیعی دارند، ممكن می باشد نوزادان كم وزن به دنیا بیاورند.

در نهایت توصیه من اینست كه در ابتدا حداقل ۱۰ كیلوگرم از وزن خود را كم كنید و سپس اقدام به بارداری كنید و در این مدت از روش های پیشگیری استفاده كنید. البته در این زمینه حتما لازم می باشد كه با پزشك خود و یك متخصص خواهران و زایمان هم مشورت كنید.

در این دوران مصرف میوه و سبزی توصیه می شود. از ۳ ماه قبل از اقدام برای بارداری باید مكمل اسید فولیك را زیر نظر كارشناس تغذیه یا پزشك شروع كنید. موارد زیر نیز در غنی كردن رژیم غذایی شما در دوران قبل از بارداری مفید هستند:

۱-روغن ماهی

روغن ماهی یك ماده غذایی مناسب برای مغز می باشد. برای تهیه روغن ماهی یا روغن كبد ماهی سعی كنید مارك های معتبر انها را خریداری كنید. در ضمن شكل مایع این دو ماده بهتر از كپسول انهاست.

در تابستان و بهار كه شدت و مدت تابش نور خورشید كافی می باشد، بدن به مقدار لازم ویتامینD مورد نیاز خود را می سازد. همانطور كه می دانید ویتامین D بر اثر تابش نور خورشید بر پوست بدن، ساخته می شود. ولی در زمستان و پاییز كه مدت و شدت تابش افتاب كمتر می باشد، نیاز به دریافت مكمل ویتامینD داریم. روغن كبد ماهی یكی از مهم ترین و غنی ترین منابع ویتامینD می باشد. بنابراین فرق روغن ماهی و روغن كبد ماهی در این می باشد كه روغن كبد ماهی علاوه بر اسیدهای چرب اُمگا-۳ ( DHA) ، منبع خوبی از ویتامین های A و D نیز می باشد.

۲-سبزیجات تازه و خامش

مواد غذایی كمی وجود دارد كه از نظر ارزش تغذیه ای با سبزیجات برابری كنند. كاهش سطح اسید فولیك در بدن مادر می تواند موجب اختلالات عصبی (نقص در لوله عصبی) نوزاد شود.

اگر پروتئین رژیم شما بالاست، بایستی سبزیجاتی را مصرف كنید كه پتاسیم كمتری دارند مثل گل كلم، لوبیای سبز، اسفناج، مارچوبه، قارچ و كرفس ، زیرا مصرف سبزیجاتی كه پتاسیم زیادی دارند مثل كاهو، كلم پیچ و سایر انواع كلم به همراه پروتئین زیاد ، باعث عدم تعادل بیوشیمیایی بدن خواهد شد.

ولی افرادی كه دریافت كربوهیدرات غذایی اشان نسبت به پروتئین و چربی بیشتر می باشد، می توانند سبزیجات فراوانی مصرف كنند به خصوص انواعی را كه پتاسیم بالایی دارند

۳- تخم مرغ 

تخم مرغ منبع ارزان و مفیدی از مواد مغذی با ارزش می باشد. مصرف تخم مرغ علاوه بر حفظ سلامت بدن، برای هوش و عملكرد ذهنی مفید می باشد . 

اگر شما هم سوال دارید و در مدتی کوتاه به صورت رایگان پاسخش را می خواهید، به این صفحهبروید.
براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي می باشد يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

اضافه وزن قبل از بارداری

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره اضافه وزن قبل از بارداری با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا