ادویه برای نوزادان، اضافه کردن از چه سنی؟

مطالب تفریحی

ادویه برای نوزادان، اضافه کردن از چه سنی؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ادویه برای نوزادان، اضافه کردن از چه سنی؟ را ببینید.

چه نوع ادویه هایی برای غذاهای اطفال مناسب ترند و چه تاثیراتی روی آن ها میگذارند هر کدام از ادویه ها چه خواصی دارند و از چه سنی می توانیم در غذای فرزندمان از آن ها استفاده کنیم.

ادویه برای نوزادان، اضافه کردن از چه سنی؟

اولین راه برای آشنایی کودک با ادویه‌ها
از طریق استشمام آن است که بویایی و چشایی کودک به ادویه عادت کند.
نگار بلورفروشان؛ کارشناس ارشد تغذیه میگوید: ادویه از ۶ ماهگی می‌تواند به غذای نوزاد اضافه گردد؛ اولین ادویه مناسب زردچوبه است که می‌تواند به مقدار بسیار کم به پوره سیب‌زمینی یا آب ماهیچه اضافه شود. ادویه مناسب دیگر دارچین است که بهتر است به میزان کم به جوپرک صبحانه کودک اضافه شود.
اولین راه برای آشنایی کودک به ادویه‌ها از طریق استشمام آن است که بویایی و چشایی کودک به ادویه عادت کند؛ ولی ادویه‌های دیگر مانند فلفل سیاه یا قرمز، آویشن و یا کاری بعد از ۱۵ ماهگی به مقدار کم به غذای کودک اضافه گردد زیرا ممکن است سبب آلرژی، تحریک‌پذیر شدن دستگاه تنفس و یا حتی عکس‌العمل‌های شدید پوستی گردد.
به طور کلی می‌بایست ادویه‌ها به صورت مجزا و مستمر، به طور مثال به مدت ۱۰ روز به کودک معرفی گردد تا ذائقه کودک به آن عادت نماید. به جز امکان ایجاد آلرژی در بعضی از کودکان خاص، ادویه‌ها ضرر دیگری ندارد و سود آنها برای بدن بسیار بیشتر است. ادویه کاری و انواع فلفل بعد از ۱۵ ماهگی به گوشت‌ها اضافه گردد و آویشن و یا رزماری می‌تواند به پیتزا، ماهی و انواع سوپ اضافه شود؛ دارچین در انواع کیک‌های خانگی و زردچوبه و زعفران در انواع خورش‌ها مصرف گردد.

خواص ادویه‌ها
زردچوبه
خاصیت ضدالتهاب دارد و برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها و کشتن ویروس‌ها و میکروب‌ها بسیار مهم می‌باشد. سلول‌های سمی را در بدن از بین می‌برد و خون را تصفیه می‌کند.
فلفل
برای التهاب گلو و دستگاه تنفس مفید است. دارای ویتامین Aو C می‌باشد که برای سرماخوردگی و بینایی کودکان مفید است. اسیدفولیک موجود در فلفل خون‌ساز می‌باشد و پتاسیم آن الکترولیت بدن کودکان را در حالت اسهال یا استفراغ تنظیم می‌کند. فلفل می‌تواند کلاژن‌سازی کند و برای بهبود زخم در کودکان عزیز مفید است.
دارچین
قند خون کودکان را تنظیم می‌کند، گرفتگی عضلات را از بین برده، می‌تواند به راه رفتن سریع‌تر کودک کمک کند، در هنگام اسهال مفید می‌باشد و خاصیت ضدتهوع دارد و اشتها را در کودکان افزایش می‌دهد.

ادویه برای نوزادان، اضافه کردن از چه سنی؟

پودر کاری
برای حافظه کودکان مفید است، سبب تقویت استخوان‌ها شده و به رشد قوی کودکان کمک می‌کند؛ سیستم ایمنی کودکان را تقویت کرده و عفونت را در بدن از بین می‌برد و برای کبد و کلیه و تصفیه خون بسیار مفید است. از این ادویه به مقدار بسیار کم باید استفاده نمود زیرا آلرژی‌زا می‌باشد. به طور کلی به این نتیجه می‌رسیم که حتما ذائقه کودکان را در زمان مناسب با انواع ادویه آشنا سازیم تا از سلامت بهتر بهره‌مند گردند.

ادویه برای نوزادان، اضافه کردن از چه سنی؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره ادویه برای نوزادان، اضافه کردن از چه سنی؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا