آیا می‌توان ماهی را به طور مداوم خورد؟

مطالب جدید



پورتال یک: ماهی می‌تواند منبع مهمی از مواد مغذی کلیدی باشد، اما آیا می‌توانیم ماهی را به طور پایدار بخوریم؟

به گزارش پورتال یک به نقل از مدیکال نیوز، برخی افراد ماهی را جایگزین سالمی برای گوشت قرمز می‌دانند. منبع خوبی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ و چندین ماده معدنی و ویتامین است.

اسیدهای چرب امگا ۳، همانطور که تحقیقات نشان داده‌اند، می‌توانند تأثیر مثبتی بر سلامت قلب داشته باشند، در ماهی‌های روغنی مانند ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی به میزان زیاد وجود دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد که این اسیدهای چرب همچنین می‌توانند جریان خون بیشتری را در مغز تقویت کنند، که برای رساندن اکسیژن ضروری برای عملکرد مغز بسیار مهم است. و یک مطالعه نشان داده است که امگا ۳ می‌تواند در پیری سالم مغز نقش داشته باشد.

میل کردن ماهی همچنین ممکن است با التهاب مقابله کند: یک مطالعه اخیر نشان داد که مصرف منظم ماهی به کاهش بروز شرایط التهابی مزمن کمک می‌کند و حتی ممکن است برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد.

ماهی و صدف‌ها منابع اصلی چربی‌های چند غیراشباع، (DHA منبع دکوزاهگزانوئیک اسید) و (EOA eicosapentaenoic) اسیدهستند که با رشد مغز در دوران بارداری ارتباط دارند و با تعدادی از مزایای بالقوه کلی سلامت مرتبط هستند.

اما همه ماهیها یکسان نیستند. برخی از نگرانی‌ها در مورد میزان بالای جیوه در برخی از این ماهی‌های آب سرد وجود دارد. گزینه‌های مناسب با غلظت بالای اسیدهای چرب مفید و سطح جیوه پایین عبارتند از: ماهی آزاد، ساردین، قزل آلای رنگین کمان و ماهی خال مخالی آتلانتیک.

پزشکان توصیه می‌کنند که ۲-۳ بار در هفته ماهی را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا از مزایای آن برخوردار شوید، اما بهتر است از انواع مختلف ماهی‌ها استفاده کنیم. بدن به همه ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف موجود در ماهی نیاز دارد، بنابراین نباید فقط به یک نوع آن پایبند باشیم.

غذاهای دریایی در مقایسه با گوشت یک گزینه سالم هستند، اما اگر توصیه‌های پزشکان در مورد مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ را رعایت کنیم، با افزایش جمعیت مورد انتظار، به سرعت دریاها را تخلیه می‌کنیم.

بنابراین، اگر ذخایر ماهی وحشی نتوانند مقدار ماهی مورد نیاز برای دریافت بهینه اسیدهای چرب را تأمین کنند، ماهی از کجا می‌تواند منشأ بگیرد؟

یک جایگزین واضح برای ماهیان صید شده پرورش ماهی یا آبزی پروری است. اما آیا ماهی پرورشی به اندازه ماهی‌های صید شده وحشی برای ما مفید است؟

این واقعاً به غذای ماهی و محیط آن برمی گردد. به عنوان مثال، ماهی قزل آلا پرورشی می‌تواند حدود ۴۰ درصد کالری بیشتری نسبت به ماهی قزل آلا وحشی و حدود ۵۰ درصد چربی بیشتری داشته باشد – که تفاوت بسیار بزرگی است.

همچنین خطر بیشتری برای آلودگی ماهیان پرورش یافته در مزرعه که در قلمهای کوچک و سرپوشیده نگهداری می‌شوند و همچنین قرار گرفتن در معرض آنتی بیوتیک ها از تلاش مزارع برای پیشگیری از بیماری وجود دارد.

همچنین نگرانی در مورد غذایی که این ماهیان پرورشی می‌خورند وجود دارد.

کلید یک سبک زندگی سالم این است که از تنوع رژیم غذایی خود اطمینان حاصل کنید. این فقط در مورد میل کردن ماهی نیست: تحقیقات نشان داده است که رژیم‌هایی که از این چربی‌های سالم استفاده می‌کنند – مانند رژیم مدیترانه‌ای – با نتایج مثبت سلامتی همراه است.

ترحمه از شفقنا



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا