آشنایی با قرص آلفن ایکس همراه با نکاتی درباره ی آن

آشنایی با قرص آلفن ایکس همراه با نکاتی درباره ی آن

5

اگر به دنبال قرصی ضد التهاب و مسکنی برای دردهایتان می گردید قرص  آلفن ایکس می تواند در این مورد به شما کمک زیادی کند پس متن زیر را به طور کامل بخوانید.

قرص آلفن ایکس ال ۱۰۰ دارو مسکن ،ضد التهاب وضد تب ها موارد مصرفدیکلوفناک به دسته داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی تعلق دارد. این دارو در جهت کاهش درد، تحریک، تورم و خشکی مفصل در آرتریت، نقرس و سایر بیماری های روماتیسمی استفاده می شود. از دیکلوفناک در درمان دیگر موارد درد مثل سردرد، درد عضلانی، درد قاعدگی، درد پس از جراحی و زایمان نیز استفاده می شود.

مکانیسم اثر

دیکلوفناک از مهار کننده های قوی آنزیم سیکلواکسیژناز می باشد. این دارو همچنین پروستاگلندین ها، پروستاسایکلین و ترومبوکسان را کاهش می دهد.

هشدارها

در بیماران دچار اختلالات کلیوی، کبدی یا قلبی، با احتیاط و با حداقل میزان ممکن به کار رود. در ضمن وضعیت عملکرد کلیه مرتباً کنترل گردد.. در بیماران دچار زخم معده فعال از مصرف خودداری شود. همچنین بیماران با سابقه زخم بهتر می باشد از مصرف این دارو پرهیز نموده و در صورت بروز صدمات معده ای- روده ای مصرف آن قطع گردد.. این دارو در افراد پیر و همچنین افرادی که سابقه حمله آسم و حساسیتی دارند با احتیاط مصرف شود.طی ۲ سال گذشته گزارشات متعددی از فلج ناشی از تزریق دیکلوفناک در کودکان زیر ۱۳ سال به مرکز ثبت و بررسی عوارض جانبی داروها ارسال شده می باشد.فارماکوکینتیکدیکلوفناک از راه های خوراکی یا رکتوم به طور کامل جذب می گردد. حداکثر غلظت سرمی ۲ ساعت بعد از مصرف خوراکی ایجاد می شود. اتصال پروتئینی دارو ۹۹ درصد بوده و متابولیت های دارو غیر فعال و نیمه عمر آن ۲ ساعت می باشد. دارو عمدتاً از راه ادرار دفع می گردد.

موارد منع مصرف
دیکلوفناک نباید در بیماران با سابقه حساسیت به آسپرین یا سایر داروهای ضد التهاب (همچون ایبوپروفن، ایندومتاسین یا پیروکسیکام)، بیماران مبتلا به زخم فعال معده یا دوازدهه و بیماران دچار پورفیری (نوعی بیماری خونی) استفاده شود.

عوارض جانبی
دیکلوفناک ممکن می باشد باعث بروز عوارض خفیفی بشود. در صورت شدت یا ازمان علایم زیر با پزشک خود مشورت کنید: سرگیجه، خواب آلودگی، تحریک پذیری، سردرد، تهوع، استفراغ، ناراحتی یا درد معده، اسهال یا یبوست. اما در صورت بروز هر یک از علایم زیر، دارو را قطع و بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید: استفراغ خونی، اسهال خونی، مدفوع سیاه، ادرار خونی، کبود شدگی یا خونریزی غیرمعمول، وزوزگوش، سرگیجه (دوران سر)، تورم دست ها یا پاها، تب، اشکال در تنفس، بثورات پوستی، خارش و زردی پوست یا چشم ها

تداخل های دارویی

در مصرف همزمان با مهارکننده های انزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین(ACE)، سبب مهار اثر ضد فشار خون این داروها گردیده، و احتمالاً خطر نارسایی کلیوی و هیپرکالمی را افزایش می دهد. مصرف داروهای ضد میکروبی از دسته کینولون ها همراه دیکلوفناک خطر بروز تشنج را افزایش می دهند. خطر سمیت کلیوی در صورت مصرف همزمان سیکلوسپورین و دیکلوفناک افزایش می یابد. دفع لیتیوم و نیز احتمالاً متوترکسات به وسیله این دارو کاهش یافته، سمیت آنها افزایش می یابد.

نکات قابل توصیه
دیکلوفناک را پس از غذا یا همراه یک لیوان پر از آب یا شیر میل کنید. تا ۳۰ دقیقه بعد از نوش جان کردن دارو دراز نکشید.

منبع:پورتال آسمونی

آشنایی با قرص آلفن ایکس همراه با نکاتی درباره ی آن

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] سبک زندگی و مظلومیت همسران جانبازان دفاع مقدس دو رویکرد همایش ۱۷۱ اینه های …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] ویزای زیارت اربعین برداشته شد پدافند غیرعامل موجب مصون سازی جامعه در برابر تهدیدات می شود

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا