آسیب مهره دنبالچه در زایمان طبیعی

آسیب مهره دنبالچه در زایمان طبیعی

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه آسیب مهره دنبالچه در زایمان طبیعی را ببینید.

دو سال پیش مهره دنبالچه کمرم ترک خورد ولی با استراحت خوب شدم. در دوران بارداری دوباره کمردرد به سراغم آمد.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من در هفته ۲۸ بارداری هستم. دو سال پیش مهره دنبالچه کمرم ترک خورد ولی با استراحت خوب شدم. در دوران بارداری دوباره کمردرد به سراغم آمد. آیا با این شرایط می توانم زایمان طبیعی داشته باشم؟

پاسخ دکتر زهرا بصیرت، متخصص بانوان و زایمان:
دوست عزیز منعی برای زایمان طبیعی وجود ندارد، بهتر است با متخصص ارتوپد خود در خصوص نوع زایمان و اضافه وزن در بارداری مشورت کنید تا شرایط شما را ارزیابی کند. درد در هر دوتا اگر بدون ورم و یا به صورت درد عضلانی است، بیشتر به علت اضافه وزن، تغییرات در خون رسانی و فشار روی لگن است؛ ولی اگر همراه با علائم دیگر است بهتر است حتما معاینه و بررسی شوید.

پاسخ دکتر شیرین نیرومنش، جراح و متخصص بانوان و زایمان:
یکی از عوامل کمردردهای بارداری تغییر در وضعیت رحم و شکم است. با بزرگ شدن شکم در طول بارداری و با رشد جنین و پیشرفت حاملگی بخصوص از هفته بیستم به بعد که شکم به سمت جلو کشیده شود، تغییراتی در مهره ها و انحنای مهره کمری به وجود می آید که می تواند منجر به کمردرد شود. هورمون های دوران بارداری نیز روی عضلات و مفاصل بدن تاثیر می گذارد و باعث شلی مفاصل می شود. تغییر فرم بدن و کشیده شدن رحم و شکم به سمت جلو و سایر عواملی که به آنها اشاره شد، در مجموع باعث می شود در محور ستون فقرات تغییراتی به وجود بیاید که این تغییر با درد کمر همراه در خانم باردارهمراه است. خانم هایی که شلی عضله و مفصل در آنها بیشتر باشد یا شکم برجسته تر و آویزان به سمت پایین دارند این کمر دردها را بیشتر حس می شود. بعضی از خانم های باردار وقتی می ایستند، آویزان بودن شکمشان به وضوح قابل تماشا است. این حالت مخصوصا در خانم هایی که حاملگی چندم را تجربه می کنند، دیده می شود؛ چون در حاملگی دوم و سوم جدار شکم شل می شود. اگر جنین هم درشت باشد و برجستگی به سمت جلو بیشتر باشد، ممکن است کمردردهای مادر هم بدتر شود. اگر هم خانم از قبل بارداری دچار عارضه یا مشکلی در منطقه کمر باشد، مثلا اختلال دیسک کمر داشته باشند، به علت همین تغییرات در فرم بدن و تغییرات هورمونی دوران بارداری ممکن است کمر دردهایشان بدتر شود. در هر حال برای بررسی های بیشتر به متخصص بانوان مراجعه کنید.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد. 

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي است يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

آسیب مهره دنبالچه در زایمان طبیعی

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره آسیب مهره دنبالچه در زایمان طبیعی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا