۸ عادت بد که به چشم هایتان آسیب می رساند

۸ عادت بد که به چشم هایتان آسیب می رساند

وبسایت اجتماعی پورتال یک: ما همیشه برای انجام کارهایمان از رانندگی گرفته تا خواندن خبرها، نیاز به قدرت بینایی داریم. برخی از عادت ها بدون این که متوجه باشید، به چشم آسیب می رساند.
وب پورتال جام جم سرا: ما همیشه برای انجام کارهایمان از رانندگی گرفته تا خواندن خبرها، نیاز به قدرت بینایی داریم. برخی از عادت ها بدون این که متوجه باشید، به چشم آسیب می رساند.

655193_825

استعمال دخانیات

سلامت نیوز نوشت: در هر نخ سیگار، بیش از ۷هزار ماده شیمیایی وجود دارد، برخی از این مواد مانند منواکسیدکربن و نیکوتین به رگ های خونی آسیب می رساند و مانع از گردش مناسب خون در چشم می شود. دود سیگار مشکلات بینایی مانند آب مروارید و تباهی لکه زرد را تشدید می کند.

تماشای فیلم از لپ تاپ یا تبلت

تماشا کردن فیلم یا برنامه از فاصله نزدیک فشار زیادی روی چشم وارد می کند. افرادی که عادت دارند از این وسایل برای تماشای برنامه های خود استفاده کنند، باید به طور مرتب به چشم ها استراحت دهند.

download

استفاده نکردن از عینک آفتابی

همه ما می دانیم که اشعه ماورای بنفش خورشید، باعث تسریع روند پیری پوست، از جمله اطراف چشم ها می شود. اما آیا می دانستید که این اشعه می تواند به بینایی آسیب برساند و باعث مشکلاتی مانند آسیب دیدگی شبکیه چشم، آب مروارید و ناخنک شود؟ در هوای آفتابی یا ابری، حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

655232_122

مصرف کم میوه های رنگی

میوه های رنگارنگ، سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان می باشد که برای چشم مفید می باشد. میوه هایی چون پرتقال، توت قرمز، هویج، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، کدوحلوایی و کلم بروکلی حاوی مواد مغذی می باشد که بینایی را تقویت می کند و پیشرفت روند بیماری های مربوط به سن مانند آب مروارید، آب سیاه و ماکولادژنراسیون را به تأخیر می اندازد.

خواندن در وسیله نقلیه در حال حرکت

مسافرت های طولانی می تواند خسته کننده باشد اما بهتر می باشد در این سفرها به جای خواندن کتاب، سرگرمی دیگری برای خود پیدا کنید. هنگام کتاب خواندن در وسیله نقلیه در حال حرکت، چشم مجبور می باشد به طور مداوم روی چیزی که می خوانید، تمرکز کند. این فشار روی چشم، اغلب با سردرد و تاری بینایی همراه می باشد.

655215_576

به خاطر چشم هایتان ۸ عادت را کنار بگذارید

مشاهده کردن از گوشه چشم

این حالت می تواند دو دلیل داشته باشد یا این که آن چه سعی دارید بخوانید، خیلی نزدیک می باشد یا این که خیلی ریز می باشد. بنابراین از گوشه چشم مشاهده می کنید و این حالت وضعیت چشم را از حالت طبیعی خارج می کند.

download (1)

کم خوابی

شکی نیست که کم خوابی باعث سیاهی و پف زیر چشم می شود؛ اما آیا می دانستید که کم خوابی به سلامت چشم آسیب می رساند. اسپاسم و خشکی چشم، می تواند به علت کم خوابی بروز کند.

download (2)

تماشای برنامه تلویزیونی هنگام دراز کشیدن

یکی از مشکلاتی که بر اثر بی تحرکی به وجود می آید، وارد شدن فشار روی چشم و بدتر شدن وضعیت بینایی می باشد.

images

۸ عادت بد که به چشم هایتان آسیب می رساند

تهیه و گردآوری:پورتال ۱

لطفا نظرات خود را درباره ۸ عادت بد که به چشم هایتان آسیب می رساند با ما در میان بگذارید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا