۵ چیزی که نباید در فیس بوک پست کنی

مطالب جدید

۵ چیزی که نباید در فیس بوک پست کنی

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ۵ چیزی که نباید در فیس بوک پست کنی را ببینید.

۵ چیزی که نباید در فیس بوک پست کنیReviewed by Maryam on Nov 20Rating: 5.0

۵ چیزی که نباید در فیس بوک پست کنی

facebook-lite-0

امکان ندارد که شما Status خود را به روز نکرده اید و یا عکس هایی را آپلود نکرده اید و یا اینکه آزمایش های عجیب و غریبش را تا کنون امتحان نکرده باشید. ما در روز اندازه موهای سرمان جزئیات خصوصی در مورد زندگیمان را بر روی آن قرار می دهیم جزئیاتی که عموما با دیگران سهیم نمی شویم. فکر می کنیم تا وقتی که پارت Privacy Setting مان کار می نماید ما در امانیم و به بهتر ی در کنج دایره دوست ها مان جا خشک کرده ایم.

اما مسئله این است که آیا ما دقیقا می دانیم که چه کسی دنبال اطلاعات ما می گردد؟ account دوست ها مان به خاطر نصب کردن یک Application چرت و پرت هک شده است و یا دایی احمقشون در حال مصرف از اون Account است چرا که دوستتون یادش رفته دکمه Log out را بزند. به خاطر سلامت و امنیت خود و خانوادتان چند نکته هست که هرگز نباید در فیس بوک بگذارید. در زیر ۵ مورد را که نباید در فیس بوک و یا شبکه اجتماعی دیگری نباید بگذارید آورده ام:

تاریخ کامل تولد خودتان و یا خانواده تان
تمام ما عاشق شنیدن ” تولدت مبارک” از دوست ها مان هستیم و یا این روی Wall فیس بوک برایمان پیغام تولدت مبارک بگذارند. وقتی که شما بدانید که افرادی روز تولد شما را به یاد دارند احساس مطبوعی به شما دست می دهد. اینکه آنها به اندازه ای ارزش می دهند که برای شما یادداشت کوچکی می گذارند. اما مساله اینجاست که وقتی که شما تاریخ تولدتان را به طور دقیق قرار می دهید به دزد های هویت این امکان را می دهید تا با دانستن ۳ یا ۴ تکه از اطلاعات شخصی شما، بتوند هویت شما را سرقت نماید . بهترین حالت این است که حتی روز تولدتان را نیز نگذارید، اما اگر واقعا مجبورید، حداقل سال تولدتان را نگذارید. دوست ها واقعی شما این اطلاعات را می دانند.

شرایط رابطه شما
اگر شما در رابطه هستید و یا مجرد هستید، بهتر نیست که در انظار عمومی آن را جار نزنید؟ اینها اطلاعات عمومی مردم را بالا نمی برد. اگر شما اخیرا شرایط خود را به ” مجرد” تغییر داده اید، یعنی به افرادی که آویزان هستند ، چراغ سبز نشان داده اید. یعنی اینکه من تا نیز اکنون در قفس بوده ام و دوباره به بازار برگشتم. این حتی باعث می شود که آنها بفهمند که آیا شما ممکن است در خانه فقط باشید نیز اکنون که کسی را ندارید تا شما را به گردش ببرد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که این نقطه را خالی بگذارید.

اهمیت کنونی شما
بسیار از افراد هستن که رفیق دارند تا پارت اهمیت کنونی شان را در فیس بوک پر کنند و این به افراد این امکان را می دهد تا بدانند که شما بیست و چهار ساعته کجا هستید؟ مساله اینجاست، وقتی که شما به تمام می گویید که در تعطیلات هستید (یعنی شما در خانه نیستید). اگر حتی شما ذکر کرده باشید که چه مدتی در مسافرید که بهتر نیز می شود چرا که دزد ها می دانند که چقدر زمان برای سرقت اموال شما زمان دارند. نصیحت من این است که هرگز این بخش را پر نکنید. شما می توانید بعدا عکس های خود را وقتی که به خانه برگشتید بگذارید. یا اینکه به دوست ها تان پیامک بفرستید و به آنها بگوئید که حسابی به شما حسودی کنند چرا که زمان ی شما بدنتان را زیر آفتاب روغن می زنید آنها مجبورند با بدبختی سر کار بروند.

واقعیت اینکه در خانه فقط هستید
این واقعیت بی نهایت با ارزش است که والدین مطمئن شوند که فرزندانشان تحت هیچ شرایطی اینکه در خانه فقط هستند را در Status خود ننویسند. شما هرگز در بین جمعی که غریبه هستند وارد نمی شوید و بگویید که من در خانه فقط هستم، پس چرا این کار را در فیس بوک انجام می دهید. ما ممکن است فکر کنیم که تنها دوست ها مان به این Status دسترسی دارند اما واقعا هیچ نظری ندارید که چه افرادی ممکن است آن را بخوانند. Account رفیق شما ممکن است هک شده باشد حتی یک کسی ممکن است آن را از بالای سرش در کتابخانه دیده باشد. بهترین اتفاق این است که چیزهایی که قرار است غریبه ها ندانند را تحت هیچ شرایطی در فیس بوک نیز قرار ندهید. شما ممکن است محکمترین امنیت را در Privacy Setting خود اعمال کرده باشید اما اگر account یکی از دوست ها تان به تهدید بیفتد این اعمال امنیت ها هیچ خاصیت ای ندارد.

عکس فرزندانتان را با اسم کوچکشان Tag نکنید
ما عاشق بچه هایمان هستیم. هر کاری را برای امنیت آنها انجام می دهیم. اما بیشتر افراد صد ها عکس و فیلم از کودکشان در فیس بوک تگ می کنند حتی بدون اینکه یک ثانیه به این مسئله فکر کنند واقعا خرابکاری بالاتر از این نمی شود که . عکس پروفایل خودمان را با عکس کودکمان عوض می کنیم. ۹ الی ۱۰ درصد از پدر مادر ها تاریخ تولد فرزندانشان و اسم و فامیل کامل آنها را در فیس بوک قرار می دهند حتی قبل از اینکه کودکشان را در بیمارستان تحویل بگیرند. ما عکس کودکمان را قرار داده و خواهر و برادرش را اضافه می کنیم. این اطلاعات می تواند به دست فرصت طلبان بیفتد و از این طریق کودک شما به مخاطره بیفتد. آنها ممکن است از اسم شما و خواهر برادر هایش برای جلب توجه وی مصرف کنند و او را متقاعد کنند که شما و خانواده تان را به بهتر ی می شناسند.

اگر مجبورید که از فرزندتان عکسی بگذارید حداقل اطلاعات شخصی اش را حذف بکنید اطلاعاتی مانند تاریخ دقیق تولدش و اسم و فامیل کاملش. اسم را در عکس ها نگذارید دوست ها واقعیتان که نیز اسم او را می دانند نیز او را دیده اند.

ممکن است به نظر آدم ریاکار و دو رویی باشم اما اسم فرزندم را از تمام عکس ها برداشتم. ممکن است کار سختی باشد اما از انتها شروع کردم و هر روز در پارت ی اسم او را حذف کردم تا اینکه بالاخره تمام شد.

در انتها هم، قبل از اینکه عکس نفر دیگری را تگ بکنید به این فکر بکنید که ممکن است آنها رفیق نداشته باشند که عکسشان و یا عکس فرزندشان بنا به هرکدام از دلایل ذکر شده در بالا منتشر شود. شما می توانید لینک عکس ها و یا فیلم ها را برایشان بفرستید آنها اگر خودشان خواستند از این عکس ها مصرف می کنند.

به این نوشته امتیاز دهید


۵ چیزی که نباید در فیس بوک پست کنی

لطفا نظر خود را درباره ۵ چیزی که نباید در فیس بوک پست کنی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا