۲۶ تا ۳۵ ساله ها بیشترین اهداکنندگان خون هستند

مطالب جدید



پورتال یک:سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: ۲۶ تا ۳۵ ساله ها با سهم ۳۸ درصدی، بیشترین اهداکنندگان خون در کشور هستند.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایرنا، بشیر حاجی بیگی گفت: در کشور میزان اهدای خون در افراد ۱۸ تا ۲۵ سال ۱۷ درصد، ۲۶ تا ۳۵ سال ۳۸ درصد، ۳۶ تا ۴۵ سال ۲۷ درصد، ۴۶ تا ۵۵ سال ۱۵ درصد و ۵۶ تا ۶۰ سال سه درصد است.

وی ادامه داد: در سن ۱۸ تا ۶۰ سالگی می توان خون اهدا کرد و اهداکنندگان مستمر (با سابقه حداقل دو بار اهدا در سال) تا سن ۶۵ سالگی نیز می‌توانند با نظر پزشک مستقر در مرکز انتقال خون خون اهدا کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون خاطر نشان کرد: ایران به عنوان نخستین کشور قسمت مدیترانه شرقی توانست در سال ۲۰۰۷ میلادی به شاخص ۱۰۰ درصد اهدای خون داوطلبانه و بدون چشم داشت دست پیدا کند.

اهدای خون روزانه و همیشگی باشد

سخنگوی سازمان انتقال خون با تأکید بر اینکه در مراکز انتقال خون نباید کیفیت فدای کمیت شود، گفت: بهترین محل برای ذخیره سازی خون در کشور در رگ های اهداکنندگان خون است. هر زمان به خون و فرآورده‌های آن احتیاج پیدا کردیم، مردم یار و یاور سازمان انتقال خون بودند.

وی افزود: اهدای خون باید همیشگی و به صورت مستمر و روزانه باشد و با توجه به نیاز بیمارستان‌ها به پلاکت که یکی از فراورده های مشتق از خون است و در خارج از بدن و درون کیسه های خون تنها تا سه روز پایدار است و همچنین با توجه به حضور عزیزان تالاسمی در کشور که باید خون تازه تزریق کنند و ۲۰ درصد خون تهیه شده و اهدا شده در کشور به مصرف بیماران تالاسمی می‌رسد، بنابراین اهدای خون باید به صورت روزانه و همیشگی باشد.

حاجی بیگی با تاکید بر اینکه اهدای خون باید به صورت روزانه انجام شود، ادامه داد: در حال حاضر سال‌هاست که اهدای خون هیجانی در کشور جای خود را به تصمیم آگاهانه و اهدای خون مسئولانه داده است. باید توجه کرد که حجم هر کیسه خون اهدایی ۴۵۰ سی‌سی یا ۴۵۰ میلی لیتر است که البته ۶۳ سی سی یا میلی لیتر آن را ماده ضد انعقاد درون کیسه های خون، تشکیل می دهد.

۹۰ درصد اهداکنندگان خون کشور دارای گروه خونی مثبت

وی درباره گروه خونی اهدا کنندگان گفت: در ایران ۹۰ درصد اهداکنندگان گروه خونی مثبت هستند و فقط ۱۰ درصد دارای گروه خونی منفی هستند، به طوری که ۲۷ درصد اهدا کنندگان A مثبت، ۲۲ درصد B مثبت، ۳۴ درصد O مثبت و هفت درصد AB مثبت هستند. در حالی که فقط سه درصد A منفی، دو درصد B منفی، چهار درصد O منفی و یک درصد AB منفی هستند. بنابراین فراوان ترین گروه خونی در کشور O مثبت است.



لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا