یک دلفین شما را چگونه میبیند

مطالب جدید

یک دلفین شما را چگونه میبیند

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه یک دلفین شما را چگونه میبیند را ببینید.

یک دلفین شما را چگونه میبیند

محققان آمریکایی و بریتانیایی برای نخستین بار در جهان تصویری از درک یک دلفین از انسان غوطه‌ور در آب را به واسطه انعکاس صدا به دست می‌آورد، ثبت کرده‌اند.

دید دلفین

این تیم با استفاده از یک تکنیک تصویربرداری که CymaScope اسم کوچک دارد، از تصویری که دلفین از انسان در ذهن خود می‌سازد، عکس گرفته‌اند. این سیستم صداهایی که دلفین به سمت اشیاء در داخل آب می‌فرستد، ثبت می‌کند و بعد تصاویر دو بعدی از آن صداها می‌سازد. سپس این تصاویر توسط کامپیوتر به تصاویر سه‌بعدی تبدیل می‌شوند و به محققان امکان می‌دهند که مدل‌های قوی و نزدیک به واقعیت بسازند.

جک کاسه‌ویتز، رئیس این تیم تحقیقاتی در این مورد می‌گوید: «ما بیش از یک دهه است که روی نحوه ارتباطات دلفین‌ها مطالعه می‌کنیم. زمانی که دریافتیم دلفین‌ها در آزمایش‌های ما در مورد انعکاس صدا، اطلاعات کافی در اختیارمان قرار نمی‌دهند، با ثبت صداهای آنها با ۹۲ درصد دقت قادر به شناسایی این اصوات شدیم و بعد کنجکاو شدیم ببینیم که آنها این صداهای منعکس‌شده از اجسام را چگونه می‌بینند».

 

9409-22m1460

 تصویری که دلفین از یک انسان داخل آب میبیند
دانشمندان در این آزمایش از یک دلفین ماده با اسم کوچک «آمایا» استفاده کردند و امواج صوتی آن را از یک غواص داخل آب ثبت کردند. این غواص برای اینکه نویزی ایجاد نکند، مدت کوتاهی را بدون نفس کشیدن ماند تا هیچ حبابی ایجاد نشود و امواج صوتی روی نتایج آزمایش تاثیری نگذارند.

به محض اینکه آمایا غواص را با کمک امواج صوتی فرکانش بالا شناسایی کرد، سیستم CymaScope ارتعاشات صوتی در محیط آب را ثبت و به شکل تصویر درآورد.

محققان به غیر از غواص، آمایا را به سمت اشیائی چون گلدان، مکعب و یک نماد مثبت (+) هدایت کردند.

کاسه‌ویتز در این باره می‌گوید: «با چاپ موفقیت‌آمیز یک مکعب با سیستم سه‌بعدی هیجان‌زده شده بودیم و با تماشا پرینت سه‌بعدی از یک انسان از شدت هیجان قادر به حرف زدن نبودیم. برای نخستین بار بود که می‌دیدیم دلفین‌ها ما را چگونه می‌بینند».

 

9409-22m1461

 (سمت چپ) تصویر اصلی CymaScope از آنچه دلفین می‌بیند/ (سمت راست) تصویر تقویت شده توسط کامپیوتر از آنچه دلفین می‌بیند

 

منبع:آنا

یک دلفین شما را چگونه میبیند

لطفا نظر خود را درباره یک دلفین شما را چگونه میبیند با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا