X

اپلیکیشن شارژ

گرگرفتگی بانوان یائسه، چه کنیم کم شود؟

گرگرفتگی بانوان یائسه، چه کنیم کم شود؟

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه گرگرفتگی بانوان یائسه، چه کنیم کم شود؟ را ببینید.

بانوان یائسه با مشکل گرگرفتگی و عرق کردن زیاد بدن مواجه هستند. تعریق زیاد بانوان بعد از دوران یائسگی و احساس گرگرفتگی به دلیل تغییراتی است که در دیواره رگهای بدن بانوان رخ می دهد و علل خاص دیگر.بسیاری از بانوان در طول یائسگی و قبلش گرگرفتگی ها و عرق های شبانه را تجربه می کنند. افراد می توانند این علایم ناخوشایند را به چند روش کاهش داده یا از آن جلوگیری کنند.

گرگرفتگی ها، احساس داغی ناگهانی که عمدتاً از طریق صورت، گردن و سینه پخش می شود.هنگامی که گرگرفتگی ها در شب رخ می دهند، عرق شبانه نیز رخ می دهد. بیش از ۸۵ درصد بانوان در طول یائسگی، گزارش گرگرفتگی می دهند.مقاله زیر را بخوانید تا بیشتر در مورد علل گرگرفتگی ها و عرق های شبانه یاد بگیرید و اینکه چگونه می توانید آن ها را در خانه و یا با دارو درمان کنید.

 

گرگرفتگی بانوان یائسه چه دلیل دارد؟

یائسگی یک مرحله عادی از زندگی است. جراحی و یا شیمی درمانی باعث یائسگی در برخی افراد می شود.به گفته موسسه ملی سالمندی، یائسگی در سن ۴۵ تا ۵۵ سالگی رخ می دهد و حدود ۷ سال طول می کشد، اما می تواند تا ۱۴ سال هم ادامه یابد.طبق برخی برآوردها، وقوع یک گرگرفتگی ممکن است به طور متوسط ۲٫۵ سال ادامه داشته باشد.

گرگرفتگی و تعریق شبانه، قبل و در طول یائسگی به دلیل تغییر سطوح هورمون، از جمله استروژن و پروژسترون، تاثیر می گذارد و کنترل درجه حرارت بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. تغییرات سطح هورمون ها، عمل هورمون های دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد که مسئول تنظیم دمای بدن هستند. باعث احساس داغی ناگهانی، سرخ شدن و عرق کردن بیش از حد می شود. فراوانی گرگرفتگی و عرق شبانه در مردم متفاوت است.

 

درمان و پیش گیری از گرگرفتگی بانوان یائسه

اگر چه برخی از بانوان یاد می گیرند که به گرگرفتگی ها و عرق مربوط به یائسگی عادت کنند و می توانند با آن ها زندگی عادی داشته باشند، اما برای بانوان دیگر می توانند کاملاً آزاردهنده باشند.

پزشکان توصیه می کنند که افراد از تغییرات سبک زندگی برای مدیریت گرگرفتگی به مدت ۳ ماه قبل از امتحان دارو استفاده کنند.

بانوان می توانند روش های زیر را برای کاهش یا جلوگیری از گرگرفتگی و عرق شبانه امتحان کنند:

می توانند یک سری از تغییرات سبک زندگی ساده را برای کنار آمدن با گرگرفتگی یائسگی را اتخاذ کنند.

عوامل مختلف ممکن است گرگرفتگی و عرق شبانه را در افراد مختلف افزایش دهند.

آنها می توانند یک یادداشت از محرک ها و اجتناب از آن ها داشته باشند.

 

عوامل مشترک تعریق و گرگرفتگی های بانوان یائسه

بنا به گفته موسسه ملی سالمندی، عوامل مشترک، عبارتند از:

الکل

غذای تند

کافئین

سیگار

 

نکات دیگر سبک زندگی برای جلوگیری از گرگرفتگی بانوان یائسه 

خونسرد باشید:

لباس های سبک بپوشید و یا چند لایه لباس بپوشید تا زمانی که یک گرگرفتگی داشتید، آن ها را درآورید.

پنکه کنار تخت خواب خود بگذارید:

این کار زمانی کمک خواهد کرد که بانوان عرق شبانه داشته باشند.

دمای اتاق را پایین نگه دارید:

پنجره ها را باز کنید و از پنکه یا خنک کننده هوا برای پایین نگه داشتن هوای اتاق استفاده کنید.

در طول روز و قبل از خوابیدن، دوش آب سرد بگیرید:

آب سرد روی مچ های دست هایتان بریزید. رگ های خونی زیادی در مچ دست وجود دارند، بنابراین می تواند راه خوبی برای خنک کردن سریع باشد.

وزن سالم داشته باشید:

در صورتی که افراد دارای اضافه وزن یا چاقی باشند، گرگرفتگی می تواند بسیار زیادتر و شدیدتر باشد. با انجام ورزش منظم و داشتن یک سبک زندگی فعال وزن سالم خود را حفظ کنید.

داروهای جایگزین:

بسیاری از بانوان از علائم یائسگی با استفاده از روش های جایگزین پزشکی رهایی می یابند، هر چند که این درمان ها ممکن است برای همگان کارساز نباشد.

آرام باشید و استرستان را کاهش دهید:

تنفس آرام و عمیق و مدیتیشن تکنیک هایی هستند که می توانند به کاهش استرس و گرگرفتگی کمک کنند.

تکنیک های ذهن و بدن

تکنیک های ذهن و بدن که می توانند علائم را بهبود بخشند، شامل موارد زیر است:

مراقبه ذهن آگاهی:

ذهن آگاهی، می تواند باعث شود که بانوان تا حدی از گرگرفتگی و عرق شبانه کاهش یابند.

درمان رفتاری شناختی (CBT):

وCBT می تواند این مشکلات بانوان را بهبود دهد.

 

مکمل های رژیمی

برخی افراد ممکن است بفهمند که درمان های گیاهی به آنها کمک می کنند. با این حال، تحقیقات کمی در مورد اثربخشی آن ها وجود دارد و برخی ممکن است با دیگر داروها و اثرات جانبی مضر تداخل داشته باشند.

 

مکمل های غذایی برای بهبود گرگرفتگی های بانوان یائسه

اگر بانوان یائسه بخواهند مکمل های غذایی را برای بهبود گرگرفتگی هایشان امتحان کنند، می توانند از پزشک خود در مورد موارد زیر سوال کنند:

فیتواستروژن:

بررسی مطالعات ۲۰۱۵ نشان می دهد که فیتواستروژن ممکن است فرکانس گرگرفتگی را بدون داشتن عوارض جانبی جدی کاهش دهد. فیتواستروژن ترکیباتی هستند که دارای خواص مشابهی با استروژن میباشند.

کوهوش سیاه:

کوهوش سیاه یک نوع گیاه است. مروری که در سال ۲۰۱۰ بر روی مطالعات انجام شد، نشان می دهد که این مکمل می تواند فرکانس گرگرفتگی و عرق شبانه را کاهش دهد.

بسیاری از مردم در هنگام عبور از دوران یائسگی، گرگرفتگی و عرق شبانه را تجربه می کنند. برخی از بانوان فقط گاهی اوقات گرگرفتگی را تجربه می کنند، که در مسیر زندگی روزمره شان قرار نمی گیرند، اما برای دیگران، می تواند بسیار ناراحت کننده باشند.

افراد می توانند از درمان های خانگی برای کمک به عوارض یائسگی استفاده کنند و در موارد حاد، می توانند از داروهایی از جمله داروهای هورمونی استفاده کنند.

توصیه می شود با پزشک خود در مورد بهترین و امن ترین روش برای تسکین نشانه ها صحبت کنید، زیرا که این می تواند بین افراد متفاوت باشد.

گرگرفتگی بانوان یائسه، چه کنیم کم شود؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره گرگرفتگی بانوان یائسه، چه کنیم کم شود؟ با ما در میان بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *