کتاب برای کودکان، تق تق بیا بیرون

سلامت

کتاب برای کودکان، تق تق بیا بیرون

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کتاب برای کودکان، تق تق بیا بیرون را ببینید.

کتاب «تق تق، بیا بیرون» داستان چهار تخم است، سه پرنده و یک تمساح که در آخر با هم دوست می‌شوند.

چهار تخم صورتی، زرد، آبی و سبز در تصویر دیده می‌شوند که نمی‌دانیم درون آن‌ها چه موجوداتی هستند. زمان می‌گذرد و از سه تخم صورتی، زرد و آبی سه جوجه پرنده به همان رنگ بیرون می‌آیند. اما تفریحی از تخم سبز نمی‌شود. پرندگان به تخم سبز نوک می‌زنند تا بالاخره موجود داخل آن بیرون می‌آید: یک بچه تمساح. جوجه‌ها ابتدا می‌ترسند و از تمساح کوچک فرار می‌کنند. بچه تمساح غمگین و تنها می‌شود تا این‌که پرنده‌ها بر می‌گردند و با او دوست می‌شوند. آن‌ها با هم به گردش می‌روند و خورشید را یک تخم نارنجی می‌بینند که ممکن است از آن جوجه‌ای نارنجی بیرون بیاید.

کتاب «تق تق، بیا بیرون» کتابی تصویری است که بیش از چند جمله‌ی نوشتاری ندارد و کودک با دنبال کردن تصاویر داستان را دنبال می‌کند. تصاویر کتاب هم‌چون داستان آن لطیف و جذاب است.

«کوین هنکس» نویسنده و تصویرگر بیش از ۵۰ کتاب تصوری، کتاب برای نوآموزان و رمان است. او جوایز مختلفی از جمله کلدکات را برای کتاب‌های خود دریافت کرده است.

کتاب برای بلندخوانی مناسب است.

 

۱- گفتگو کنید

پس از بلندخوانی کتاب با پرسش‌هایی مانند نمونه‌های زیر با کودکان گفتگو کنید:

چهار تخم چه رنگی بودند؟ از کدام رنگ‌ها جوجه پرنده بیرون آمد؟ از کدام یکی تمساح بیرون آمد؟

چرا جوجه پرنده‌ها از تمساح ترسیدند؟

بچه تمساح چرا غمگین شد؟

وقتی جوجه‌ها و تمساح با هم دوست شدند چه کارهایی انجام دادند؟ شما و دوستانتان چه کارهایی همراه هم انجام می‌دهید؟

تا به‌حال با کسی که با شما تفاوت داشته باشد دوست شده‌اید؟

تا به‌حال کسی را دیده‌اید که به خاطر تفاوتش بقیه با او دوست نشوند؟ به نظر شما آن فرد چه حسی دارد؟

 

۲- پوستر بسازید

پرندگان و تمساح از جانوران تخم‌گذار هستند. دیگر چه جانوران تخم‌گذاری می‌شناسید. همراه کودکان فیلم و عکس از جانوران تخم‌گذار ببینید و درباره‌ تفاوت آن‌ها با جانوران بچه‌زا گفتگو کنید. سپس پوستری از جانوران تخم‌گذار بسازید.

شکل تخم جانوران مختلف تخم‌گذار با هم متفاوت است. چند نمونه تخم متفاوت در دسترس، مثل تخم مرغ محلی و پرورشی و تخم اردک را به کودکان نشان دهید. تصاویر تخم‌های مختلف را نیز پیدا کنید و بعد از نشان دادن آن‌ها درباره‌ی شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها گفتگو کنید. در آخر پوستری از انواع تخم‌های جانوران مختلف بسازید. تصویر جانور را نیز کنار تخمش بچسبانید.

 

۳- کلمات مترادف

برای کودکان معنای کلمات مترادف را به زبان ساده توضیح دهید و چند مثال ساده بزنید. بعد در کتاب به کلمات مترادفی که برای توضیح احساس تمساح آمده است اشاره کنید. سپس چند کلمه مثال بزنید و از کودکان بخواهید کلمات مترادف آن‌ها را بگویند. می‌توانید از این کلمات یک پوستر بسازید.

 

۴- کاردستی بسازید

تصویر یک تخم را به کودکان بدهید و از کودکان بخواید به سلیقه خود را آن را رنگ و تزیین کنند.

 

۵- آشنایی با مراحل رشد

تصاویر مراحل رشد جوجه پرنده یا جانوران دیگر در تخم را پیدا کنید و به کودکان نشان دهید. سپس تصاویر را پرینت کرده و ببرید. از کودکان بخواهید آن‌ها را به ترتیب بچسبانند. درباره مراحل رشد و تغییراتی که جنین می‌کند با کودکان گفتگو کنید.

کتاب برای کودکان، تق تق بیا بیرون

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره کتاب برای کودکان، تق تق بیا بیرون با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین

پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه پاکسازی و شفاف‌سازی پوست صورت با روغن خراطین را ببینید. سلامت و زیبایی پوست همیشه از اولویت‌‌های مهم در زندگی بوده است و داشتن پوستی زیبا و سالم نیازمند توجه و مراقبت از آن …

سلامت
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از خروپف در خواب را ببینید. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی افراد می‌تواند بر خطر اختلال خواب موسوم به آپنه انسدادی خواب تأثیر بگذارد. بر …

سلامت
کاشت پای مصنوعی

کاشت پای مصنوعی سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه کاشت پای مصنوعی را ببینید. کاشت پای مصنوعی به معنای جایگزینی پای از دست رفته به کمک یک پروتزپا یا پای مصنوعی است. این روش به بیمارانی که به دلیل عوامل مختلفی مانند تصادفات، سوانح یا بیماری‌ها قطع عضو …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا