چگونه با فردی که صحبت‌مان را قطع میکند برخورد کنیم؟

مطالب جدید

چگونه با فردی که صحبت‌مان را قطع میکند برخورد کنیم؟

interrupting-people

interrupting-people

به گزارش آلامتو و به نقل از روزیاتو؛ به نظر برسد برای هر کدام از ما اتفاق افتاده باشد که مشغول صحبت یا ارائه نظراتی خصوصا در جلسات کاری باشیم و یکی از همکارانمان درست در هنگامی که ما می خواهیم به دسته بندی مطالب در ذهن مان بپردازیم تا آنها را ادا کنیم ناگهان توقفی در کار ما بوجود آورد. این کار، گستاخانه، عذاب آور و کاملا مخرب است.

در چنین مواقعی بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم چیست؟ آیا ما هم باید با او همراه شویم و حلقه ای از من بگو، تو بگو را بوجود آورده یا اینکه بهتر است نوعی برخورد کنیم که جریان به اصطلاح رایج ختم به خیر شود و شما هم بتوانید به بقیه کارتان برسید؟

چگونگی کنار آمدن با چنین وضعیتی بسیار وابسته به موقعیت و شرایطی است که این اتفاق در آن افتاده که برای هر فردی با دیگری تفاوت هایی دارد. با تمام اینها در این نوشته ۵ راهکار را برخواهیم شمرد که می تواند در مواجهه با چنین افرادی به ما کمک کند. لازم نیست که برای اینکه افرادی با چنین عاداتی را متوقف کنیم داد و فریاد راه بیاندزیم. پس به راهکارهای زیر توجه کنید تا گزینه های جدیدی را برای مواجهه احتمالی با چنین وضعیتی بیابید.

۱. اهمیت ندهید

برخی مواقع لازم است که هیچ عکس العملی از خود نشان ندهیم و با کشیدن یک نفس عمیق به کار خود ادامه دهیم. این کار را خصوصا زمانی که تنها یک بار و یا تعداد دفعات اندکی در طول کل صحبت تان پیش آمد، انجام دهید.

نحوه برخورد هر فرد در مواجهه با اتفاقات مختلف، تفاوت هایی با سایرین دارد. دسته ای از افراد، واکنش های هیجانی خود را با متوقف کردن صحبت های دیگران، نشان می دهند که گاهی هم می خواهند با این روش اعلام کنند که به صحبت های شما گوش می کنند. به عنوان مثال آنها می خواهند نکاتی که شما اشاره می کنید را تصحیح و یا حقایقی در آن مورد را به اطلاع تان برسانند.

درست است که توقف در صحبت دیگران، کار درستی نیست اما ارزش هم ندارد که برای هر نوعی از این مزاحمت های کوچک و بی ارزش، توجه زیادی نشان دهیم و یا آن فرد را مورد خطاب قرار دهیم.

۲. در فرد مورد نظر ایجاد توقع نکنید و فورا این موضع را برای او مشخص کنید

زمانی که در یک جلسه سخنران هستید و در حال ارائه سخنرانی تان هستید، برای تان ارزشمند است که بتوانید به درستی و در زمان معین شده، مطالب و ایده های خود را بیان کنید. حتی اگر همکاری دارید که به متوقف کردن دیگران هنگام صحبت، شهرت دارد، آن فرد هم نباید بتواند در کار شما وقفه ای بوجود آورد.

می توانید با به راه انداختن یک بازی ماهرانه، به صحبت هایتان ادامه دهید. به عنوان مثال می توانید بگویید که ایده های تان هنوز در مراحل نخستین آن قرار دارد و جای بسیاری برای آزمون و خطا دارد که حتما در جلسه پرسش و پاسخی که در انتهای صحبت هایتان وجود خواهد داشت، از نظرات سازنده همکاران تان باخبر خواهید شد. اگر با این کار هم موفق به بازداشتن آن فرد از مزاحمت هایش نشدید به راحتی و بدون تعارف به او یادآور شوید که در جلسه پرسش و پاسخ، جوابگو یا شنونده صحبت های او خواهید بود.

۳. به کار خودتان ادامه دهید

در مورد برخی از افراد هرچقدر هم تلاش کنید آنها به کار ناشایست خود ادامه می دهند، پس حالا که راه دیگری وجود ندارد شما هم مانند او عمل کنید و به کارتان ادامه دهید. در زمان هایی او را متوقف کنید و بگویید «یک لحظه صبر کن» و سپس به صحبت خود ادامه دهید و آن را به پایان برسانید.

اگرچه این همانند جنگی است که در مقابل آتش هایی که بر سرتان می ریزد مجبور به مقابله به مثل شده اید، اما این کار را انجام دهید چرا که شما باید در زمانی که برای تان مقرر شده، تمام ایده های خود را ارائه داده باشید.

۴. سئوال بپرسید

باید به این نکته هم اشاره کرد که تمامی این توقف های کلامی که بوجود می آیند، تخریب کننده نیستند بلکه برخی از آنها برای پیش بردن ایده یا طرح مورد نظر مفید هم هستند. گاهی با پرسیدن سئوالی از فرد موردنظر و بدون داشتن هیچ نوع خصومتی با او می توانید اطلاعات بیشتری را نیز بدست آورید.

مثلا از آن فرد دلایل مخالفتش با پروژه را سئوال کنید و از او بخواهید به وضوح آن دلایل را برای جمع برشمارد. بهترین نکته در این مورد این است که زمانی که چنین فردی اجازه اندکی صحبت کردن پیدا کند آنگاه برای مدتی بدون اینکه برای شما مزاحمتی به وجود بیاورد، آرام و ساکت سر جایش می نشیند و بدین ترتیب شما می توانید به راحتی به ادامه کار خودتان بپردازید.

۵. مستقیما فرد موردنظر را مخاطب قرار دهید

در برخی مواقع تمام تلاش خود را می کنید و حتی راهکارها و بازی هایی را هم در طول سخنرانی خود به کار می گیرید اما در مورد بعضی از شنوندگان هیچ توفیقی نمی یابید و آنها همواره و بارها و بارها، صحبت های شما را قطع می کنند. در مورد چنین افرادی مجبور هستید که آن هم نه چندان شیرین و بذله گو بلکه با صدا کردن نامش، به او بفهمانید که ساکت شود و در جایش بنشیند.

البته قرار نیست که شما دقیقا عبارت «ساکت شو و سر جایت بنشین» را به کار ببرید. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که مودبانه و با جدیت به او بگویید: “تام، من به پیشنهادات تو احترام می گذارم اما من هنوز صحبت های خودم را تمام نکرده ام. لطفا تا زمان رسیدن به جلسه پرسش و پاسخ، تحمل کن. در این صورت من هم ممنون خواهم بود.”

با تمام راهکارهای اشار شده، مواجهه شدن با چنین کسانی بسیار دشوار است اما به نظر برسد به کارگرفتن این روش ها اندکی از بار سختی در مواجهه با چنین افرادی را بکاهد.

The post چگونه با فردی که صحبت‌مان را قطع میکند برخورد کنیم؟ appeared first on آلامتو.

چگونه با فردی که صحبت‌مان را قطع میکند برخورد کنیم؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا