چقدر درآمد داشته باشید یارانه کمک معیشتی نمی‌گیرید؟

مطالب جدید

پورتال یک: طبق آنچه دولت برای پرداخت یارانه معیشتی معیار قرار داده است، درآمد بالاتر از چهار میلیون تومان در خانوار تک نفره و متوسط درآمد هشت میلیون تومان برای خانوار پنج نفره و بیشتر مشمول دریافت این کمک نمی‌شود.

به گزارش پورتال یک به نقل از ایسنا، در جریان اصلاح قیمت بنزین و افزایش نرخ آن به ۱۵۰۰ تومان سهمیه‌ای و آزاد ۳۰۰۰ تومانی، منابعی ایجاد می‌شود که دولت تصمیم گرفت آن را در قالب کمک نقدی به مردم برگرداند. برآورد اولیه از این حکایت داشت که در هر ماه حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان و در سال تا ۳۰ هزار میلیارد تومان از این محل ایجاد می‌شود که به تناسب تعداد خانوار مبالغ متفاوتی در هر ماه به حساب آنها واریز می‌شود.

اما اینکه چه کسانی این کمک معیشتی را دریافت می‌کنند از ابتدای شروع طرح مطرح بود. دولت اعلام کرد بین ۱۸ تا ۱۹ میلیون خانوار یعنی تعدادی حدود ۶۰ میلیون نفر شامل کمک معیشتی می‌شوند ولی در هر حال مشخص بود که این افراد از بین یارانه‌بگیران انتخاب شده بودند.

بعد از واریز مرحله اول، تعداد زیادی از یارانه بگیران یا کسانی که یارانه دریافت نمی‌کردند به عدم دریافت کمک معیشتی معترض شدند که چگونه و بر چه مبنایی شامل نشده‌اند.

در هر حال با رسمی شدن مصوبه دولت برای پرداخت کمک‌های معیشتی، معیارهای پرداخت مشخص شد؛ به طوری که اکنون مجموعه‌ای از معیارهای درآمدی یا دارایی‌ها تعیین کننده مشمولیت دریافت این کمک ماهانه است.

طبق آنچه دولت برای درآمد مشخص کرده است، خانوار یک نفر با درآمد سالانه کمتر از ۴۸ میلیون، دو نفره ۶۰ میلیون، سه نفره ۷۲ میلیون و چهارنفره ۸۴ میلیون و پنج نفره و بیشتر ۹۶ میلیون تومان شامل دریافت کمک معیشتی می‌شود.

در اینجا توزیع ماهانه درآمد نیز مورد توجه است؛ به طوری که محاسبات نشان می‌دهد برای خانوار یک نفره درآمد چهار میلیون تومانی ماهانه ملاک قرار دارد، ولی در خانوار دو نفره که درآمد سالانه ۶۰ میلیون تومان است متوسط مجموع درآمد پنج میلیون تومان، خانوار سه نفره متوسط شش میلیون تومان، خانوار چهار نفره متوسط هفت میلیون تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر با متوسط هشت میلیون تومان در سال برای کل خانوار است.

سه سفر غیر زیارتی خارجی مشمول نیست

اما معیارهای دیگری نیز برای مشمولیت کمک معیشتی مطرح شده که خودرو، شغل، ملک و سفر را نیز در بر می‌گیرد.

خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی، خانوارهای دارای املاک و مستغلات با ارزش ۱.۲ میلیارد در تهران و کلان‌شهرها و ۹۰۰ میلیون تومان در سایر شهرستان‌ها مشمول نمی‌شوند.

شرایط خودرو و وام بانکی

همچنین در مورد معیار خودرو، خانوارهای دارای خودروهای سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروهای عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان شامل نخواهند شد.

کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز، خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی داشته‌اند یا گیرندگان تسهیلات بانکی به مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند کمک معیشتی دریافت نخواهند کرد.

در حال حاضر مبلغی که به عنوان کمک معیشتی در هر ماه برای خانوارها واریز می‌شود از این قرار است که برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.

طبق آخرین اطلاع دولت، در دی ماه برای حدود ۱۸.۱ میلیون خانوار پرداخت انجام شده است و احتمالا این تعداد در نتیجه بررسی درخواست‌ها افزایش خواهد یافت.

لینک منبع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا