همراهی همیشگی، به خوشمزه‌گی رویاهایتان

مطالب جدید

همراهی همیشگی، به خوشمزه‌گی رویاهایتان

d

d1

علاقه‌مندان به شیرینی معمولا در مورد آن اطلاعات زیادی دارند. انواع و اقسام شیرینی‌ها را می‌شناسند و به قول سرشناس کافی است به این افراد بگویید “ف” تا خودشان را به راحتی برسانند به فرحزاد. این افراد اسامی عجیب و غریب شیرینی‌ها را می‌دانند، طعم‌ها را به خوبی می‌شناسند و در بسیاری از مواقع حتی دستور تهیه و پخت شیرینی‌ها را نیز بلدند. اما برخی از شیرینی‌ها آن‌قدر سرشناس هستند که برای آشنایی با آن‌ها نیاز نیست یک طرفدار پروپا قرص شیرینی باشید یا انواع و اقسام شیرینی‌ها را امتحان کرده باشید. بلکه اسم کوچک آن‌ها به قدری سرشناس است که نیاز به توضیح و معرفی ندارند. یکی از این شیرینی‌های سرشناس “شیرینی دانمارکی” است. نوع و مدلی از شیرینی که تقریبا در تمامی قنادی‌ها یافت می‌شود و فقط با توجه به سابقه قنادی موردنظر ممکن است کیفیت دانمارکی‌های عرضه شده با هم متفاوت باشند و فرق کنند. این شیرینی مقبول بسیاری از افراد است، در بسیاری از جشن‌ها و دورهمی‌ها سرو می‌شود و برای صبحانه و عصرانه نیز انتخاب خیلی خوبی به حساب می‌آید.

d2

برند نانالی نیز که تولیدکننده انواع شیرینی و نان‌های آماده است؛ در میان شیرینی‌های تولیدی خود شیرینی دانمارکی را نیز دارد. در بسته‌بندی کوچک و جمع‌وجور. مناسب برای اینکه آن را در تعداد زیاد خریداری کرده و در خانه یا میز کار نگهداری کنید تا هر زمان که هوس کردید به راحتی در دسترس شما باشد. خوبی محصولات نانالی این است که در تولید آن‌ها از مواد افزودنی استفاده نشده است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید بروید سراغ شیرینی دانمارکی نانالی. همراهی همیشگی که می‌تواند به خوشمزه‌گی رویاهایتان باشد. ولی قبل از آن به نظر برسد بدتان نیاید که کمی در مورد این شیرینی اطلاعات بیشتری کسب کنید. به‌طور مثال بفهمید که این شیرینی چطور تهیه می‌شود و اصولا تاریخچه‌ی آن چیست.

شیرینی دانمارکی از کجا آمده است؟

شیرینی دانمارکی که در زبان انگلیسی صرفا دانمارکی خوانده می‌شود؛ نوعی شیرینی خشک است که در تهیه آن از آرد سفید، شیر، شکر، تخم مرغ، کره یا مارگارین، مایه خمیر، وانیل و نمک استفاده می‌شود. این شیرینی دارای لایه‌های بسیاری است که اضافه نمودن مخمر باعث تورم یا پف آن می‌شود. پف شیرینی به دمای فر و تردی خمیر آن بستگی دارد.خیلی از قنادها منشا شیرینی دانمارکی را اعتصاب کارگران نانوایی در دانمارک به سال ۱۸۵۰ میلادی می‌دانند. این اعتصاب باعث شد صاحبین نانوایی‌ها اقدام به استخدام کارگر از خارج از کشور کنند که در میان آن‌ها چند نانوای اتریشی نیز حضور داشتند. این نانواهای اتریشی با خود راه و روش جدید در پخت و پز شیرینی و نان آوردند. با استفاده از دستورالعمل‌های این افراد، به زودی شیرینی اتریشی Plundergebäck در دانمارک شاخص شد. منازعات میان کارگران و صاحبین نانواها به اتمام رسید اما نه تنها پخت شیرینی‌های اتریشی در دانمارک به فراموشی سپرده نشد بلکه دانمارکی‌ها دستور تهیه این شیرینی را به میل و ذائقه‌ی خود تغییر دادند. به‌طور مثال در میزان روغن و تخم‌مرغ آن دخل و تصرف کردند. این تغییرات منجر به پخت آن چیزی شد که ما در حال حاضر به عنوان شیرینی دانمارکی می‌شناسیم.

کره، روغن و چربی سنتی مورد استفاده در شیرینی دانمارکی است اما در تولید صنعتی از چربی شیرینی‌پزی برای تولید شیرینی دانمارکی استفاده می‌کنند.

یکی از روش‌های پخت و پزی که نانواهای اتریشی با خود به ارمغان آوردند روش ورقه‌ورقه وین بود. با توجه به همین اسم کوچک در ابتدا این شیرینی را در دانمارک به اسم کوچک wienerbrød می‌خواندند. نامی که هنوز در شمال اروپا کاربرد دارد. اگر به نظرتان این اسم کوچک کمی عجیب است، تعجب نکنید. در آن زمان تقریبا به بسیاری از محصولات پخته شده در دانمارک اسم کوچک‌های عجیب و غریبی داده می‌شده است.

تنوع شیرینی دانمارکی در دانمارک و دیگر کشورهای جهان

شیرینی دانمارکی در این کشور انواع و حتی اشکال مختلفی دارد. برخی از آن‌ها با شکلات، شکر، شکر و تخم مرغ، آجیل، مربا (معمولا سیب یا آلو) و کاسترد تهیه می‌شوند. شیرینی دانمارکی با طعم دارچین نیز در این کشور بسیار شناخته شده است. این شیرینی در اشکال مختلفی نیز پخته می‌شود. از جمله به صورت کاسه‌ای یا به شکل هشت و همچنین مارپیچی که به اسم کوچک حلزونی شناخته شده است یا به شکل چوب شور.

در انگلستان این نوع شیرینی با مواد مختلفی مانند مربا، کاسترد، زردآلو، گیلاس، کشمش، بادام یا گردو پخته می‌شود. همچنین برای عطر بهتر این شیرینی به مواد آن هل را نیز اضافه می‌کنند.

d3

در سوئد برای تهیه شیرینی دانمارکی از شکلات و پودر شکر استفاده می‌کنند. همچنین سوئدی‌ها علاقه زیادی به پخت شیرینی دانمارکی با کاسترد وانیلی دارند.

این شیرینی به وسیله مهاجرین به آمریکا برده شده است و از اوایل قرن گذشته در این کشور محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. به‌طوری که در جشن ازدواج رئیس جمهور وودرو ویلسون در دسامبر سال ۱۹۱۵ با این شیرینی از مهمانان پذیرایی کردند. در آمریکا شیرینی دانمارکی با میوه یا پنیر شیرین تهیه می‌شود. شیرینی دانمارکی همراه با آجیل نیز در آمریکا طرفداران زیادی دارد.

شما برای تهیه شیرینی دانمارکی نانالی یا دیگر محصولات بسیار خوشمزه‌ی این برند می‌توانید به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، قنادی‌ها و سوپرمارکت‌های معتبر در سطح شهرستان مراجعه کنید. محصولات نانالی را امتحان کنید. یک‌بار امتحان کردن ضرری ندارد. به نظر برسد شما هم به جمع بزرگ مصرف‌کنندگان این محصولات پیوستید.

The post همراهی همیشگی، به خوشمزه‌گی رویاهایتان appeared first on آلامتو.

همراهی همیشگی، به خوشمزه‌گی رویاهایتان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا