هفته پانزدهم بارداری، جنین در چه حال است؟

مطالب تفریحی

هفته پانزدهم بارداری، جنین در چه حال است؟

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه هفته پانزدهم بارداری، جنین در چه حال است؟ را ببینید.

در هفته پانزدهم بارداری اندازه بدن جنین تو از تاج سر تا کفل در حدود ۱۰/۱ سانتی متر و وزن او نزدیک به ۷۰ گرم است. او حدوداً اندازه یک سیب است! سیستم تنفسی او حالا پیشرفته تر شده است و او از توانایی های بلعیدن و مکیدن استفاده می کند تا در مایع آمنیوتیک نفس بکشد. این کار برای پیشرفت و گسترش ریه هایش بسیار خوب است.
استخوان های بدن جنین تو حالا سخت تر شده و بافت ماهیچه های او به رشد و توسعه خود ادامه می دهند. پاهای او گرچه هنوز کوچک و کوتاه هستند، هر روز بلندتر می شوند و رشد می کنند. چشمان او هنوز بسته و مسدودند، اما نسبت به نور حساس تر شده اند و به نور بیرون از رحم واکنش نشان می دهند. توانایی شنوایی او هم پیشرفته تر شده است. در انتهای هفته پانزدهم بارداری، او ممکن است بتواند صداهای بدن تو، مثل ضربان قلب و حتی شکمت را بشنود. حتی ممکن است این موجود کوچولو صدای تو را هم بشنود، اما در این مرحله صداها گرفته است.
رحم و واژن تو در دوران بارداری گردش خون بیشتری پیدا کرده اند. گرچه این موضوع برای رشد جنین بسیار عالی و ضروری است، اما به معنای ترشحات واژنی بیشتر نیز هست. احتمالاً از قبل با این علامت آشنا بوده ای. ممکن است لازم باشد پدها و نوار بهداشتی های روزانه را به لیست خریدت اضافه کنی و یا چند لباس زیر تمیز و اضافه در کیف ات به همراه داشته باشی. تا زمانی که ظاهر و بوی این ترشحات مثل قبل است، جای نگرانی وجود ندارد؛ اما تغییر رنگ و بوی قابل توجه این ترشحات یک علامت هشدار دهنده و نشانه عفونت واژن است. این مورد متأسفانه یکی از عوامل رایج و معمول دوران بارداری است.
ترشح کم ولی خاکستری رنگ، که بوی بدی دارد ممکن است نشان دهنده “واژینوز باکتریال” باشد. همچنین ترشح پنیری شکل می تواند نشانه ابتلا به برفک باشد. اگر شک داری که ترشحات تو عادی هستند یا نه، به پزشک یا متخصص بانوان مراجعه کن.
مواد غذایی مختلف دارای ویتامین ها و مواد معدنی متفاوتی هستند که هرکدام به نحوی برای رشد جنین مناسب و ضروری اند. کلسیم و ویتامین دی برای محکم شدن استخوان ها و دندان های او ضروری اند. آهن برای تشکیل سلول های قرمز خون نیاز است و زینک به شکل گیری ارگان های او کمک می کند.
تو می توانی با رعایت رژیم غذایی متعادل و مملو از ویتامین ها و مواد به معدنی به رشد جنین کمک کنی. سعی کن در هر وعده غذایی، چهار گروه اصلی مواد غذایی را بگنجانی: میوه ها و سبزیجات، غذاهای حاوی نشاسته مثل نان ها و غلات، لبنیات و پروتئین ها مثل گوشت، ماهی و تخم مرغ.

هفته پانزدهم بارداری، جنین در چه حال است؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره هفته پانزدهم بارداری، جنین در چه حال است؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا