هشت علامت این‌که در رابطه‌تان احساس امنیت عاطفی نمی‌کنید

مطالب جدید

هشت علامت این‌که در رابطه‌تان احساس امنیت عاطفی نمی‌کنید

امنیت عاطفی

امنیت عاطفی

امنیت عاطفی در بسیاری از روابط مسئله مهمی است که اغلب سعی در نادیده‌گرفتن آن دارند. متاسفانه خیلی از ما، ابزار بیان این موضوع برای همسرمان را نداریم. امنیت عاطفی باید نسبت به همه‌چیز در الویت باشد. اگر در رابطه‌تان احساس راحتی و امنیت نکنید، هر عامل دیگری در زندگی مشترک به‌خطر خواهد افتاد، مخصوصا ارتباط صادقانه و قابل اطمینان.

در اینجا هشت علامت این‌که نشان می‌دهد در رابطه‌ای که دارید احساس امنیت نمی‌کنید، می آوریم.

  1. از بیان آنچه در ذهن‌تان می‌گذرد هراس دارید.

دلیلش این نیست که نگران سلامت جسمی‌تان هستید، بلکه از نکوهش و اختلاف هراس دارید. اگر نمی‌توانید بدون پرداختن هزینه احساسی، روراست باشید، قابل درک است که جلوی خودتان را بگیرید. در روابط سالم، روراست بودن درباره احساسات و عقاید لازمه زندگی مشترک برپایه خوش‌گمانی است.

  1. چیزهایی هستند که احساس می‌کنید نباید با آنها موافق باشید اما این‌کار را می‌کنید.

آیا با چیزهایی که به‌نظرتان درست و منصفانه نیست موافقت می‌کنید؟ آیا به خودتان اجازه می‌دهید از شما سوء استفاده شود؟ جدای از حقایقی که وجود دارد، اگر نمی‌توانید درمورد این توافقات اجباری با همسرتان گفتگو کنید، احتمالا برای داشتن روابطی عمیق‌تر احساس امنیت عاطفی ندارید.

در روابط سالم، هر دو طرف نگران و مراقب انصاف و رابطه متقابل هستند. در چنین رابطه‌ای مطرح کردن مسئله کار خوبی است چون هیچ‌کدام از طرفین نمی‌خواهند نسبت به فردمقابل بی‌انصاف و مغرض باشند.

  1. احساسات مثبت‌تان نسبت به همسرتان چندان قوی نیست.

وقتی می‌نشینید و به همسرتان فکر می‌کنید، چه احساسی دارید؟ اگر احساس دلخوری، رنجش و یا بی‌محتوا بودن کردید، پس احتمالا احساس امنیت عاطفی ندارید که بتوانید درموردش حسی عالی داشته باشید. به نظر برسد دفعات زیادی بوده که از او رنجیده‌اید و یا اختلافات بسیار زیادی داشته‌اید.

اگر رابطه‌تان درست و سالم باشد، فکر کردن درمورد همسرتان، معمولا تجربه‌ای مثبت و خوشایند خواهد بود. بیشتر اوقات باید احساس خوش‌شانس بودن، خوشبختی و عشق کنید.

  1. رازهایی دارید.

یک پرچم قرمز مهم! اگر چیزهایی وجود دارد که آنها را از همسرتان مخفی نگه می‌دارید، پس احتمالا رابطه شما مشکل دارد. باور داشته باشید یا نه، عادات شما، روابط بیرونی‌تان و سایر عوامل زندگی شخصی‌تان، از مشغله‌های همسرتان است. اگر نمی‌توانید تمام زندگی‌تان را با او به اشتراک بگذارید، این یک مسئله است. در روابط سالم، طرفین چیز خاصی برای پنهان کردن ندارند.

  1. احساس می‌کنید نیاز به تجسس و کنجکاوی دارید.

یک پرچم قرمز دیگر! اگر همیشه در حال تجسس هستید، یعنی اعتماد ندارید. ممکن است دلایل خوبی برای این‌کارتان داشته باشید اما همچنان این علامتی برای عدم امنیت عاطفی است. زوج‌های سالم براساس شواهدی که روی آن توافق کرده‌اند، به همدیگر اعتماد دارند.

  1. نمی‌توانید زیاد موافق باشید.

اگر نتوانید توافقات زیادی با همسرتان داشته باشید، مرتبا اختلاف خواهید داشت. کجا زندگی کنیم، چطور به مسافرت برویم، چطور پول خرج کنیم، چطور بچه‌ها را بزرگ کنیم، و حتی این‌که برای شام کجا برویم… برخی زوج‌ها نمی‌توانند بدون جنگ و دعوا روی چیزی توافق کنند. اما زوج‌های سالم، زمان‌شان را برای بحث و جدل درمورد تصمیمات تلف نمی‌کنند. بلکه با احترام درمورد مسائل‌شان حرف می‌زنند.

  1. زندگی عاشقانه ندارید.

شور و هیجان، رابطه جنسی و خوشگذرانی یکی از فواید عشق و عاشقی است. احساس شما چگونه است؟ آیا از عشق‌ورزی لذت می‌برید؟ اگر احساس امنیت عاطفی نداشته باشید، این بخشی از رابطه‌تان است که می‌تواند آسیب ببیند و یا حتی به پایان برسد.

  1. اغلب احساس تنهایی می‌کنید.

ما معمولا با افراد پیرامون‌مان که نسبت به آنها امنیت عاطفی نداریم قطع رابطه می‌کنیم. متاسفانه همسر و محرم زندگی ما در راس این لیست قرار دارد. بسیار سخت است که با هم باشیم اما بازهم احساس تنهایی کنیم، احتمالا از این تنهایی احساس امنیت بیشتری کسب می‌کنیم.

چه کنیم اگر در رابطه‌مان احساس امنیت عاطفی نداریم:

شما باید راهی برای صحبت درباره این موضوع پیدا کنید. احساس امنیت کردن برای حرف زدن، بیرون کشیدن مسائل، گرفتن تصمیمات متقابل و احساس نزدیکی به یکدیگر، اساس رابطه شماست. اگر این شالوده امنیتی فرسوده شود، باید آن را مورد بررسی قرار دهید.

The post هشت علامت این‌که در رابطه‌تان احساس امنیت عاطفی نمی‌کنید appeared first on آلامتو.

هشت علامت این‌که در رابطه‌تان احساس امنیت عاطفی نمی‌کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا