نوزاد هفت ماهه، دفع مدفوع بسیار سختی دارد

مطالب تفریحی

نوزاد هفت ماهه، دفع مدفوع بسیار سختی دارد

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نوزاد هفت ماهه، دفع مدفوع بسیار سختی دارد را ببینید.

کودک ۷ ماهه ای دارم که از همان دوران نوزادی به سختی دفع داشت،الان با شروع غذای کمکی و قطره آهن این وضعیت تشدید شده و دفع مدفوع بسیار سفت و گاها بعلت زخم کردن مقعد مدفوع خونی دارد.

 سوال مخاطب نی‌نی‌بان: کودک ۷ ماهه ای دارم که از همان دوران نوزادی به سختی دفع داشت،الان با شروع غذای کمکی و قطره آهن این وضعیت تشدید شده و دفع مدفوع بسیار سفت و گاها بعلت زخم کردن مقعد مدفوع خونی دارد. پزشک اطفال شربت لاکتولوز تجویز کرده،سوال من از شما اینه که مصرف شربت چه مدت ادامه داشته باشه و آیا با قطع مصرف وضعیت برگشت پذیر نخواهد بود؟ لازم به ذکره که از روغن زیتون و کره هم در غذای کمکی استفاده میکنم،مصرف مایعات هم داره.
مصرف ال دی بدون تجویز پزشک نگران کننده است؟

پاسخ دکتر اکبر کوشانفر، متخصص اطفال:

 داروهای محرک را نباید طولانی مدت مصرف شود که عادت ایجاد نکنند و باعث تنبلی روده نشود. اگر یبوست خیلی شدید است، بهتر است وضعیت تیروئید نوزاد بررسی شود. همچنین حتما نوع شیر خشک کودک را تغییر دهید. شما می توانید از انواع  دیگر شیرخشک استفاده کنید. به طور کلی شیر خشکی به کودک می سازد که باعث یبوست، اسهال، ضایعات پوستی در سطح بدن یا خون در مدفوع نشود بنابراین حتما نوع شیر خشک را تغییر دهید و نیازی نیست که حتما هایپوآلرژیک باشد. آلو هم به سوپ نوزاد اضافه کنید.  چرب کردن اطراف مقعد هم به تحریک دفع کمک می کند.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد. 

اگر شما هم سوال دارید و در مدتی کوتاه پاسخش را می خواهید، به این صفحه بروید.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي است يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

نوزاد هفت ماهه، دفع مدفوع بسیار سختی دارد

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره نوزاد هفت ماهه، دفع مدفوع بسیار سختی دارد با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا