نمی خواهد عالی باشی،بهتر باش

مطالب جدید

نمی خواهد عالی باشی،بهتر باش

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه نمی خواهد عالی باشی،بهتر باش را ببینید.

نمی خواهد عالی باشی،بهتر باشReviewed by Maryam on Nov 17Rating: 5.0

نمی خواهد عالی باشی،بهتر باش

ra4-4965

تمام می گویند بهترین باش، بهترین مادر، بهترین نقاش، بهترین هنرمند. اما من می خواهم معمولی باشم. یعنی چی، معمولی!  مگه می شه. آره می خواهم معمولی باشم.

«یآدم هست، در زمان کودکی بهتر ورزش می کردم. اما بدلیل اینکه نتوانستم با همکلاسیم رقابت کنم و او از من بهتر بود. آنرا کنار گذاشتم حال بعد از سالها و گذشت زمان فکر می کنم، کاش ورزش کردن را برای سلامت ی و شادابی روح و جسمم  ادامه می دآدم و از ورزش کردن لذت می بردم و اعتماد به نفس خودم را افزایش می دآدم و می توانستم این استعدآدم را شکوفا می کردم.

حال که به سالهای گذشت فکر می کنم و به سن سالخوردگی نزدیک تر شده ام، معمولی بودن قابل پذیرش است و می دانم باید از آنچه خداوند در وجودم گذاشته است، به بهتر ی مصرف کنم و شاکر باشم. این اندیشه برایم قابل لمس است ولی در قدیم و در سن پایین تر، فکر کردن به اینکه معمولی باشم بسیار سخت و شوک آور بود. زمانی دیگران از این فکر آگاه می شوند، تعجب می کنند چگونه می خواهی معمولی باشی! زمانی هم در فکر رقابت و پیشرفت کردن هستند و ایده ال و اسطوره بودن وسیله برای با ارزش بودن است.»
اما برخی وقتها همین ایده ال و کمال گرایی ، می تواند ذوق و شوق شخص معمولی را از بین ببرد و با این افکار نمی توانیم بهترین باشیم و بسیار از کار ها را انجام نمی دهیم. خودمان را کنار می کشیم و همواره خودمان را با «ترین ها»  مقایسه می کنیم. «ترین های» که می تواند کشنده باشد و شخص را بی انگیزه نماید .

خودت باش
همان گونه ی که هستی، خودت را بپذیر، آدم ی که از بودن شادمان است. از آنچه دارد و ندارد، قوت ها و ضعف هایش را می داند.می تواند افزایش نماید و زندگی کردن را حس نماید تا بر طبق قانون طبیعت تلاش ، امید، استواری را همراه قدم های خود نماید و به اطرافیان خود محبت نماید ، وظیفه آدم ی خود را در میزان فهم و شعور خود انجام دهد. پس اینها شجاعت است نه حماقت!
معمولی باش اما باش!
معمولی بودن و از آنچه داری رضایت داشته باشی، شجاعت  می خواهد. آن زمان است که معنای اینکه از زندگی لذت ببر و حال را دریاب  که در اینصورت بودن و افزایش معنا پیدا می نماید . به نوعی می توان گفت، دیگر نیاز به این تمام تظاهر، رقابتهای بی مورد، مقایسه کردنهای زجر دهنده از بین می رود. در این حالت از اینکه دیگران را بخاطر معمولی بودن تحقیر و سرزنش کنی، اجتناب می کنی زیرا می دانی او نیز آدم ی است که حق لذت بردن از زندگی ش را با تمام ضعف ها و توانمندهایش دارد. او نیز می تواند بخاطر ضعف هایش غلط نماید و بخاطر توانایی هایش شادمان شود. برخی وقتها ناآسان و خشم گین و برخی وقتها آرامش داشته باشد.

خودت را بپذیر
– وقتی را به فکر کردن در مورد توانمندیها و نقاط ضعف خود اختصاص دهید.
– به ناآسانی ها و شادی های خود توجه بکنید و بدانید چه تاثیراتی بر شخصیت تان دارد از برخورد هیجانی با مسائل مختلف بپرهیزید و آرامش خود را حفظ بکنید . همواره و در تمام موقعیتها سعی بکنید کنترل هیجانات داشته باشید و در این راستا تلاش لازم را انجام دهید.
– دیدگاه فلسفی خود را در مورد وجود آدم گسترش دهید. دیدگاه فلسفی در مورد معنویت و فلسفه وجودی کمک   می نماید تا در برخورد با مسائل مختلف خردمندانه رفتار بکنید .
– به کار و رفتارهای آدم دوست ها ه  و خیرخواهانه نسب به دیگران توجه بکنید ، چنین رفتارهای قلب شما را رئوف می نماید و از ناآسانی ها و کینه  ها دور می نماید و شآدم انی را برای زندگی شما به ارمغان می آورد.

نمی خواهد عالی باشی،بهتر باش ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ vote


نمی خواهد عالی باشی،بهتر باش

لطفا نظر خود را درباره نمی خواهد عالی باشی،بهتر باش با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب جدید
در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق

در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: تنوع کالا، کیفیت، قیمت مناسب و گارانتی راز موفقیت بروکس در بازار صنعت برق سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه در گردهمایی ۳ هزار فروشنده صنف الکتریکی از کل کشور در بروکس مطرح شد: …

مطالب جدید
بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟

بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بهترین آبرسان برای پوست خشک چیست؟ را ببینید. احساس کشیدگی پوست، سوزش، قرمزی و خارش جزء علائمی هستند که نشان می دهند شما پوستی خشک و حساس دارید! خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که به …

مطالب جدید
آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام

آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه آموزش تصویری مراحل بازیابی رمز پیج اینستاگرام را ببینید. مدت زمان مطالعه این مقاله ۶ دقیقه بسیاری از کاربران به نظر برسد ندانند که فراموشی رمز اکانت پیج اینستاگرام می‌تواند به از دست رفتن پیج …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا